کد خبر 926974
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
حاجی بابایی

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به این که ۵ هزار میلیارد تومان از کسری بودجه سال ۹۷ به ۹۸ منتقل می‌شود گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی چندان قابل وصول نیست.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به جزئیات جلسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان مجلس تمام احکام مربوط به خرید خدمات آموزشی و واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی حذف شد و این مسئله به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود تا به صحن علنی مجلس برود.

بیشتر بخوانید:

نامه ۶۰۰ تشکل دانشجویی به روحانی؛ مدرسه بنگاه نیست

واگذاری مدارس دولتی ممنوع!

وی در خصوص بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ گفت: دولت برای این وزارتخانه در سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، اما با توجه به اینکه ۵ هزار میلیارد تومان از کسری سال ۹۷ به ۹۸ منتقل می‌شود و از سوی دیگر ۳ هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال آینده کمبود دارند در مجموع به ۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کسری ۸ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۸

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: آموزش و پرورش در سال ۹۸ با ۸ هزار میلیارد تومان کسری مواجه خواهد شد و این مسئله بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی معلمان است که بودجه قابل اتکایی نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.

حاجی‌بابایی در تشریح کسری بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ عنوان کرد: ۳ هزار میلیارد تومان از این کسری به این دلیل است که در سال آینده ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که برای پاداش پایان خدمت آنها به ۶, ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما در لایحه بودجه ۳,۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر ۵ هزار میلیارد تومان کسری نیز از سال ۹۷ به ۹۸ منتقل خواهد شد.

۲ هزار میلیارد تومان رتبه‌بندی چندان قابل وصول نیست

وی درباره اعتبار مربوط به رتبه‌بندی معلمان گفت: در بودجه سال آینده، ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته‌اند و با توجه به اینکه در سقف دوم بودجه لحاظ شده است چندان قابل وصول نیست.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین یادآور شد: در بودجه ۹۸ دانشگاه فرهنگیان نیز با ۶۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه خواهد شد چرا که برای این دانشگاه اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌اند، اما به ۱, ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حاجی‌بابایی در پایان در تشریح کسری بودجه سال ۹۷ که به ۹۸ منتقل خواهد شد، گفت: سالجاری ۳۱ هزار نفر بازنشسته می‌شوند که ۳,۶۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی نیاز دارند. همچنین ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی در بحث مدارس خارج از کشور و خرید خدمات آموزشی وجود دارد. از سوی دیگر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان نیز کسری در بودجه سال ۹۷ وجود داشت، بر همین اساس بودجه اجتناب‌ناپذیر امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان است که ۳۹ هزار میلیارد آن تحقق می‌یابد و ۵ هزار میلیارد کسری به سال ۹۸ منتقل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس