دادگاه نمایه

براساس اقاریر متهمان دومان سهند ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مهدی ذکایی واریز می‌کرده تا او با پرداخت رشوه مشکلات شرکت را حل و فصل کند.

به گزارش مشرق، در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان دومان توکان نوبت به مهدی زکایی‌ رسید که مشخص شد وی به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمی در بیمارستان اوین به مدت دو هفته درمان شده است و این موضوع باعث شده بازجویی از وی با تأخیر مواجه شود.

ذکایی سال ۱۳۶۸ با تحصیلات ابتدایی از روستای نعمت‌الله شبستر به تهران آمده، ابتدا در یک فرش‌فروشی مشغول فعالیت شده است و از سال ۸۶ تا ۹۴ نیز در تاکسیرانی فعالیت می‌کرده، مدتی نیز در دفتر آقای حیدری راننده بوده و کارهای اداری را هم انجام می‌داده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای مدرک دکتری قلابی یک مفسد اقتصادی

ذکایی بعد از آشنایی با احسان حدیدساز به عنوان کارمند شرکت دومان توکان جذب شده و بعد از یک سال با حقوق ماهانه ۵۰ میلیون تومان در این شرکت فعالیت می‌کرده است. وی نفر دوم شرکت و اهل لابی‌گری شناخته می‌شده است. دومان سهند ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وی واریز می‌کرده تا او با پرداخت رشوه مشکلات شرکت را حل و فصل کند.

وی کاملا آگاه به وضعیت شرکت بوده و بعضا سرمایه‌گذاران را با تهدید و ارعاب از بازگرداندن سرمایه خود منصرف می‌کرده است. در بازرسی از منزل وی یک عدد سلاح شکاری، ۴ فرش ابریشمی، شوکر، باتوم، یک شبهه سلاح کلت کمری و ۱۶ میلیارد تومان چک بانکی کشف شده است.

نماینده دادستان در ادامه افزود: دومان سهند در بازجویی ۲ /۶/۹۶ عنوان کرده که شرکت دومان توکان ۱۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته که ۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوالی که آیا مجوز داشته‌اند یا نه، عنوان کرد: ما هیچ مجوزی نداشته‌ایم. وی مدعی شده زکایی از طریق یکی از کارمندان شرکت به من معرفی شد برای این‌که مشکلاتی که برای شرکت پیش می‌آمد را حل و فصل کند و برای این کارها هزینه‌هایی دریافت می‌کرد. ‌

دومان سهند در ادامه گفته است: ۶۰ درصد از سرمایه جذب‌شده توسط شرکت دومان سهند، بابت سود به سرمایه‌گذاران داده شده است و بابت ۴۰ درصد باقی را به کارمندان خود حقوق داده است.

حدیدساز ۳ میلیارد تومان علاوه بر خرید یک اپتیما پورسانت از من گرفته است که بدون تسویه شرکت ترک کرده است.

وی‌ ادامه داد: خانم مختازاده ۳ میلیارد تومان بابت پورسانت از وی گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس