بهرام پارسایی

عضو فراکسیون امید در مورد فروش و واگذاری بخشی از اموال دولت به بخش خصوصی گفت: این واگذاری‌ها خصولتی می‌شوند و خصوصی‌سازی به تمام معنا اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عضو فراکسیون امید در مورد فروش و واگذاری بخشی از اموال دولت به بخش خصوصی گفت: واگذاری‌ها اگر به معنای واقعی اتفاق بیفتد عالی است، در حال حاضر دو مشکل در بحث واگذاری‌ها وجود دارد نخست اینکه این واگذاری‌ها خصولتی می‌شوند و خصوصی‌سازی به تمام معنا اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید:

به نام خصوصی‌سازی؛ به کام اشراف

واگذاری مدارس دولتی ممنوع!

معمای چشم‌انداز کبود

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: مشکل دیگر عدم نظارت درست در بحث واگذاری‌هاست که این واگذاری‌ها در فضای رقابتی سالم انجام نمی‌شود که این نمونه‌های زیادی دارد که در دولت‌های قبل نیز تخلفاتی صورت گرفته است و نمونه واضح آن در سال‌های اخیر واگذاری آلمینیوم المهدی توسط سازمان خصوصی سازی است، این واگذاری این‌قدر فاجعه‌بار و فسادانگیز بوده است که در شرف فسخ معامله هستند البته باز هم فسخ این قرارداد باید با نظارت باشد که آیا خریدار توانسته است از این اموال و دارایی محافظت کند یا بذل و بخشش کرده است و آن را تبدیل به سرمایه‌های نقدی کرده است‌.


وی اظهار داشت: تجربه‌ای که ما از واگذاری‌های قبلی داریم تجربه موفقی نبوده است. سیاست، سیاست درستی بوده است ولی روش کار اشتباه و غلط بوده و در آنها رانت و فساد اتفاق افتاده است‌.


گفتنی است رئیس‌جمهور هنگام ارائه لایحه بودجه، از واگذاری شستا (شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی) به بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس