امیر نامی

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند.

به گزارش مشرق، امیر محمدحسن نامی با بیان اینکه دفاع مقدس برای کشور ما آموزه‌های بسیار زیادی به همراه داشت، گفت: ما در زمینه مقابله با تحریم‌ها، با توجه به آموزه‌های دفاع مقدس، توانستیم ظرفیت‌های دفاعی کشور را بالا ببریم.

وی افزود: امروز تحریم این فرصت را برای ما فراهم کرده است که هر آنچه ما در صحنه دفاعی نیازمند آن هستیم اعم از موشک، ناوشکن، جنگنده و … را خودمان تولید کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش ادامه داد: به عنوان مثال، نیروهای مؤمن و متخصص صنایع دریایی وزارت دفاع توانستند با تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه خود حق صنعت دریانوردی را به خوبی به جای بیاورند.

امیر نامی با بیان اینکه ناوشکن سهند در نوع خودش منحصر بفرد بوده و توجه جهانیان را به خودش جلب کرده است، افزود: تجهیزات پیچیده و پیشرفته زیرساختی، دفاعی و الکترونیکی ناوشکن سهند، قابلیت‌های متمایزی نسبت به سایر ناوشکن‌های دنیا به این ناوشکن داده است.

وی ادامه داد: همچنین زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند و حتی در نقاطی پایین‌تر از مدار ۱۰ درجه، از آب‌های سرزمینی، آب‌های انحصاری اقتصادی و منطقه نظارتی جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کنند.

بیشتر بخوانیم:

ایران به سراغ ساخت زیردریایی ۳۲۰۰ تُنی می‌رود

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبلاً تکنولوژی ساخت زیردریایی و ناوشکن در اختیار دو سه کشور جهان بود، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی، کاملاً خودکفا شده است.

امیر نامی همچنین با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در دهه گذشته مبحث «دست بلند در دریاها» را مطرح کردند، گفت: نیروهای دریایی ارتش و سپاه در این زمینه، بر اساس فرمان حضرت آقا خودشان را به سطح ایده‌آل مورد نظر، بسیار نزدیک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند از اهمیت ژئواستراتژیک بسیار زیادی برخوردار است، تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش امروز در بالای مدار ۱۰ درجه و آب‌های دور حضور مؤثر داشته و از شناورهای ایرانی و سایر نقاط جهان حفاظت کرده و در زمینه تأمین «امنیت دریایی» نقش بسزایی ایفا کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش یادآور شد: ۲۶ کشور در حاشیه اقیانوس هند حضور دارند و اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تأمین آب‌های منطقه، به این ۲۶ کشور نیز بسیار کمک کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شاه FR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 1
    فاتح چی شد؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس