کد خبر 926286
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
پیشنهادات فراکسیون مستقلان درباره بودجه ۹۸

«عملکرد اتاق فکر دولت در سال جاری چه بوده که بودجه این موسسه برای سال آینده ۳۰ درصد رشد کرده است؟»

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت تابناک ضمن طرح این پرسش نوشت: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی مجموعه‌ای است وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری و به نوعی می‌توان از آن به اتاق فکر دولت یاد کرد. بررسی سایت این مؤسسه نشان می‌دهد، عملکرد آن در سال ۹۷ با وظایف در نظر گرفته شده در قانون بودجه این سال فاصله بسیاری دارد؛ اما باز هم بودجه این مؤسسه در لایحه بودجه سال آینده در مقایسه با قانون بودجه سال جاری ۳۰ درصد رشد کرده است.


عمده فعالیت این مؤسسه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی است. این مؤسسه دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت را برای مدیران و کارشناسان ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عملیات فریب آشنا در بودجه

مصباحی‌مقدم: دولت هزینه‌های غیرضروری فراوانی دارد


از مهرماه ۹۲ تاکنون، ریاست این مؤسسه برعهده مسعود نیلی بوده است. نیلی تا همین یکی دو ماه گذشته، دستیار اقتصادی ارشد رئیس‌جمهور بود.


بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که بودجه در نظر گرفته شده برای این مؤسسه در سال ۱۳۹۸، معادل ۴۱/۷ میلیارد تومان است، حال آنکه بودجه مصوب برای این مؤسسه در سال جاری، ۳۲ میلیارد تومان بوده است؛ یعنی بودجه این مؤسسه برای سال آینده رشدی ۳۰ درصدی را نسبت به بودجه مصوب سال ۹۷ تجربه کرده است.


حالا پرسش این است که عملکرد مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در سال جاری چه بوده که بودجه آن در سال آینده ۳۰ درصد افزایش یافته است؟


هنگامی که به پیوست شماره ۴ (بخش دوم) قانون بودجه سال ۹۷ که مربوط به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، فعالیت و هزینه واحد می‌باشد نگاه می‌کنیم، دیده می‌شود از مبلغ ۳۲ میلیارد تومان هزینه‌های جاری این مؤسسه در سال جاری، ۳ میلیارد تومان برای برگزاری ۶۵ نشست علمی در سال جاری (یعنی هر نشست علمی به طور متوسط حدود ۴۶/۱ میلیون تومان)، مبلغ ۲/۸ میلیارد تومان برای برگزاری ۴۰ دوره کارگاه علمی و تخصصی کوتاه‌مدت (هر کارگاه به طور متوسط ۷۰ میلیون تومان) و مبلغ ۴/۶ میلیارد تومان برای توسعه شبکه مجازی علمی و کارشناسی (روزی به طور متوسط ۱۲/۶ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.


هنگامی که به بخش همایش‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های سایت این مؤسسه سری بزنید، متوجه خواهید شد که از ۶۵ نشست علمی که قرار بوده در سال ۱۳۹۷ برگزار شود، تنها ۱۹ نشست تاکنون برگزار شده و قرار است شش نشست دیگری نیز تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شود، از ۴۰ دوره کارگاه علمی و تخصصی کوتاه مدت نیز که قرار بوده است در سال ۱۳۹۷ برگزار شود، تاکنون یا این کارگاه‌ها برگزار نشده‌اند و یا اگر هم شده‌اند، گزارش‌های آنها در سایت این مؤسسه قرار نگرفته است.


با این اوصاف، بر پایه لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، این مؤسسه برای سال آینده باز هم پیشنهاد برگزاری ۶۷ نشست علمی را داده که برای این تعداد نشست علمی ۳/۲ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است (هر نشست علمی به طور متوسط حدود ۴۷/۷ میلیون تومان).
به نظر می‌رسد که دولت باید شفاف‌سازی بودجه‌ای را از مؤسسه تحت اختیار خود آغاز کند و از این مؤسسه بخواهد که عملکردش در سال جاری را در سایت خود قرار دهد تا همگان از این عملکرد آگاه شوند.


یادآور می‌شود مسعود نیلی پس از مشاهده آثار سو مدیریت اقتصادی دولت، ترجیح داد استعفا داده و شانه از بار مسئولیت خالی کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ,والی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    0 0
    وای وای دولت به کجا چنین شتابان ، نشست علمی تخصصی ! بودجه دستیار اقتصادی جای خیلی تعجب دارد ، من خودم کارمندم چقدر این دورها اثر دارد اینهمه بودجه در صورتی دورها مجازی برگزار میشود .
  • شقایق IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    1 0
    حالا یک پولی هست بر و بچ دور هم جمع میشن جمعه ها میرن توچالی ولنجکی درکه ای یه جوج میزنن یا دست زن و بچشون رو میگیرن میرن کانادایی آمریکایی انگلیسی سری به اون یکی بچه هاشون میزنن برمیگردن دیگه گیر ندین بابا؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس