کد خبر 926191
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
image-20190106162301-1.png

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده ۲۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند صرفاً از کالای ایرانی استفاده می‌کنند و ۱/۹ درصد از مردم اعلام کرده‌اند کلاً تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند.

آیا می‌دانید کالای های ایرانی چند درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و با خرید کالای ایرانی چند شغل ایجاد می شود و چند نفر مشغول به کارمی شوند؟

به‌ طور مثال در صنعت لوازم‌خانگی سهم تولید داخل در بازار طبق آمار خوش‌بینانه به ۴۰ درصد می رسد و  چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و با خرید لوازم‌خانگی ایرانی ۱۵۰ هزار نفر دیگر شاغل می‌شوند.

در صنعت پوشاک سهم تولید ملی ۷۰ درصد است و سالانه ۳۸۵ هزار فرصت شغلی به دلیل واردات نابود می‌شود و با خرید پوشاک ایرانی سالانه چیزی حدود ۴۷۰ هزار نفر را در این صنعت مشغول به کار می‌شوند.
در صنعت کیف و کفش ۷۵ درصد سهم تولید ملی است و ۵۰۰ هزار کارگر ایرانی در صنعت کیف و کفش مشغول به کار هستند اگر واردات و قاچاق کفش متوقف شود و همه  کفش ایرانی بخرند تقریباً ۱۷۰ هزار کارگر ایرانی دیگر مشغول به کار خواهند شد. مشابه این آمارها در صنایع دیگر مثل نوشت‌افزار، مواد غذایی و شوینده، آرایشی و پزشکی، ورزش و سرگرمی، لوازم دیجیتال و تجهیزات ساختمانی و صنعت و کشاورزی وجود دارد که با خرید کالاهای ایرانی هزاران فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده ۲۵ درصد مردم اعلام کرده‌اند صرفاً از کالای ایرانی استفاده می‌کنند و ۱/۹ درصد از مردم اعلام کرده‌اند کلاً تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند و ۶۳ درصد مردم نیز به‌شرط بالا رفتن کیفیت و قیمت مناسب آمادگی دارند کالای ایرانی مصرف کنند.

اگر حتی یک‌سوم درصد از آن‌هایی که به دنبال کیفیت و قیمت مناسب کالای ایرانی هستند  به فروشگاه کالای ایرانی این‌سو که دارای  ۳۱ هزار قلم کالای باکیفیت ایرانی  در ۱۰ سالن مختلف است  مراجعه کنند و کالای موردنظرشان را با هر سلیقه و توان مالی که دارند از تولیدکننده داخلی که در این سایت محصولش را ارائه داده است تهیه کنند، گام بزرگی به سمت تحقق هدف اشتغال‌زایی و اشغال سهم اعظم تولیدات داخلی در بازار ایران برداشته می‌شود و کمک بزرگی به چرخه اقتصاد و اشتغال کشور خواهد بود.

نویسنده: خانم فاطمه جوادی

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس