راکت

ارتش پاکستان موشک دفاعی A-100 که یک موشک بومی است و توسط متخصصان داخلی این کشور ساخته شده را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش مشرق، ارتش پاکستان موشک دفاعی A-100 که یک موشک بومی است و توسط متخصصان داخلی این کشور ساخته شده با موفقیت آزمایش کرد.

موشک A-100 توانایی بر هم زدن تحرکات دشمن و جلوگیری از تجمع نیروهای نظامی در یک نقطه مشخص را دارد.

بر اساس این گزارش موشک A-100 می‌تواند از فاصله ۱۰۰ کیلومتری دشمن را هدف قرار دهد.

آزمایش این موشک پیشرفته در راولپندی مقر ارتش پاکستان انجام شد.

«قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان با شرکت در مراسم رونمایی از این موشک گفت: موشک A-100 موجب تقویت توان دفاعی کشور شده است.

وی آزمایش این موشک پیشرفته را به متخصصان داخلی، ملت و ارتش پاکستان تبریک گفت.

بیشتر بخوانیم:

آغاز آموزش افسران پاکستانی در روسیه

پاکستان انواع موشک کروز «بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می‌شوند و اخیراً پیشرفته‌ترین مدل موشک کروز تحت عنوان موشک کروز «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.

همچنین در زمینه موشک‌های بالستیک نیز علاوه بر موشک بالستیک «شاهین» و موشک پیشرفته «نصر» اشاره کرد.

اخیراً موشک بالستیک «ابابیل» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که بردی برابر با ۲۲۰۰ کیلومتر دارد و می‌تواند همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    21 1
    پاکستان بسیار سیاستمدار هست در ان واحد با روسیه و امریکا روابط خوبی داره از طرفی با عربستان و از طرفی ایران روابط خوبی داره اسرایل رو برسمیت نمیشناسه و کشوری اتمی هست و موشک ازمایش میکنه و تحریم هم نمیشه
    • اصلاح طلب AU ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
      13 1
      ۱۸۰ درجه برعکس ماست.
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 3
      هر کشوری یک سیاستی داره بر اساس اون می‌ره سیاست ما از پایه با پاکستان فرق داره غرب به پاکستان نیاز داره تا برضد روسیه ودر قضیه افغانستان و بعنوان پایگاه گروه های تکفیری و... ازش استفاده کنه ضمنا نمی خواد پاکستان بدست چین بیافته و بخاطر همین ...به پاکستان امتیاز میده ولی همین غرب سیاستش راجع به ما تجزیه ایرانه...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
    3 0
    آفرین آفرین بسیار جالب و منطقی هر انسان باسواد و بیسواد دانشگاهی و کوچه بازاری این واقعیتها را میپذیرد باشد که انشاا... عقلانیت و واقعیت جای احساسات و هیجانات را در انتخابات آینده بگیرد و مردم دیگر فریب دروغهای گل درشت را نخورند انشاا.. آمین یا رب العالمین.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    3 0
    پاکستان بمب هسته ای دارد و به اتکای این بمب است که جلوی هند ایستاده وگرنه هند با آن ارتش قدرتمند تا کنون پاکستان را یک لقمه ی چپ کرده بود! برعکس ما که مذاکره می کنیم آنها دربرابر دشمنشان هند بمب هسته ای می سازند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس