ریوجی ساتو داور ژاپنی

دیدار فردای تیم ملی کشورمان مقابل یمن توسط داوری ژاپنی قضاوت می‌شود که البته برای سردار آزمون بیش از دیگر بازیکنان تیم ملی کشورمان آشناست.

سرویس ورزش مشرق – در فاصله چند ساعت تا آغاز دیدارهای رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا مشخص شد " ریوجی ساتو" برای قضاوت مصاف با یمن تعیین شده است.

این داور ۳۴ ساله جزو داوران بین المللی است که البته در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز قضاوت‌های مهمی انجام داده و از این نظر می‌توان پیش بینی کرد برای اولین دیدار تیم کشورمان یک داور خوب از شرق آسیا انتخاب شده است.

در ادامه به بررسی کارنامه این داور در رویارویی‌هایش با تیم‌های ایرانی اعم از باشگاهی یا ملی می‌پردازیم.

*آخرین قضاوت برای ایران در سال ۲۰۱۷!

ریوجی ساتو آخرین بازی ملی که برای تیم کشورمان سوت زده دیدار تیم ملی برابر سوریه در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که نتیجه اش ۲-۲ شد. دیداری که نتیجه اش برای تیم کشورمان که صعودش قطعی شده بود، تشریفاتی و البته برای سوریه حیاتی ب. شمار می‌رفت؛ مصافی که ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

**کره جنوبی را با ساتو شکست دادیم!

تیم ملی کشورمان در همان رقابت‌های انتخابی جام جهانی دو بار با کره بازی کرد که در یکی از این دو مسابقه که تیم ملی مان ۰-۱ برنده میدان را ترک کرد همین داور قضاوت بازی را برعهده داشت.

**داور خوش یمن برای آزمون!

نکته جالب توجه در دیدارهای اخیری که این داور ژاپنی برای تیم ملی مان سوت زده این که هر دو گل بازی با سوریه و تک گل بازی تیم ملی برابر کره جنوبی با قضاوت ریوجی ساتو داور ژاپنی توسط سردار آزمون به ثمر رسیده است! ظاهراً سردار در روزهایی که ساتو برای تیم ایران سوت می‌زند راحت تر گلزنی می‌کند!

**داور بازی سرگروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵!

پیش از این در دور قبل جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ که در استرالیا برگزار شد ریوجی ساتو داور ژاپنی دیدار تیم ملی مان برابر امارات را سوت زد. بازی آخردور گروهی که تیم ملی مان برای سرگروهی نیاز به برد داشت و در نهایت با گل دقیقه ۹۱ رضا قوچان نژاد موفق به شکست ۰-۱ امارات شد و با ۹ امتیاز مقتدرانه صدرنشین شدیم. قبل از این دیدار ایران با تفاضل گل ۳+ پس از امارات با تفاضل ۴+ در رده دوم قرار داشتیم و تساوی در این دیداربه منزله دومی شاگردان کی روش و تغییرمسیر تیم ملی بود.

**قاضی چهارم تیم‌های همگروه ایران در روسیه ۲۰۱۸!

ریوجی ساتو داور ژاپنی دریکی از دیدارهای مهم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین اسپانیا و پرتغال به عنوان داور چهارم حضور داشت؛ دیداری که در نهایت ۳-۳ به پایان رسید! البته در همان جام او در بازی آلمان و سوئد همد که با گل دقایق پایانی تونی کروس ۲-۱ به سود آلمان تمام شد به عنوان داور چهارم انتخاب شد. سهم ساتو از دو دیداراسترالیا و پرو و نیز بلژیک و پاناما هم حضور به عنوان داور چهارم بود.

**داور بازی سنجاقکی!

تیم استقلال در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ در تایلند باید روبروی بوریرام بازی می‌کرد. دیداری که در نهایت استقلال با نتیجه ۱-۲ به برتری رسید و در مجموع با برد ۳-۱ به جمع ۴ تیم برتر راه یافت. ولی مهمترین اتفاق آن دیدار قطعاً برد نماینده کشورمان نبود. آندرانیک تیموریان بازیکن وقت استقلال در آن دیدار با نجات جان یک سنجاقک از میان چمن‌های زمین بازی، به تیترسایت‌های دنیا تبدیل شد. ریوجی ساتو داور ژاپنی قضاوت همان بازی را برعهده داشت. تیموریان در آن دیدار با یک شوت سرکش یک گل زیبا هم به تایلندی‌ها زد!

** ساتو برای تیام هم خاطره ساز شد!

یکی از دیدارهای مهم استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ مصاف با الهلال بود. دیداری که البته در کشور ثالث برگزار شد ولی در نهایت نماینده کشورمان با تک گل مامه بابا تیام این حریف سرسخت و عنوان دار عربستانی را با نتیجه ۰-۱ شکست داد. این آخرین قضاوت ساتو برای یک تیم باشگاهی ایرانی بوده است.

**داوری با آمار بالای باخت برای ایرانی‌ها!

ریوجی ساتو داور ژاپنی در طول دوران قضاوتش در آسیا تا کنون ۱۴ بار برای نمایندگان باشگاهی کشورمان سوت زده است. از این تعداد تیم‌های ایرانی ۵ بار برنده شده، ۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده و ۶ بازی هم با سوت او به شکست مان منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    4 5
    این تیم ملی به درد نمیخوره.کی روش هم دیگه خیلی پول بهش دادن روش زیاد شده
    • NL ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
      1 1
      بسوز لنگی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    4 0
    در همین سایت کلی به خرافه گرایی و .....نقد نوشته اید . انوقت بحث خوش یمنی و بد یمنی را در بازی فوتبال مطرح می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس