کد خبر 925657
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
پرچم آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای دارای بیشترین شمار زندانیان در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، آمریکا یکی از کشورهایی است که دارای بیشترین شمار زندانیان در جهان به شمار می‌رود.

نتیجه جدیدترین تحقیقات نیز حاکی از آن است که فاصله میان گروه‌های مختلف و اقلیت‌ها در آمریکا در حال افزایش بوده و جامعیت آن کاهش یافته است.

سی. ان.ان در گزارشی می‌نویسد: اگر به نظر می‌رسد که آمریکا به طور فزاینده‌ای از نظر نژاد، جنسیت و دیگر خطوط هویتی مرزبندی شده به این دلیل است که در واقع این امر روی داده است.

بیشتر بخوانید:

در همین حال گزارشی که هفته گذشته از سوی مؤسسه «هاس» در دانشگاه «کالیفرنیا-برِکلی» منتشر شده نشان می‌دهد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ یکپارچگی و جامعیت آمریکا کاهش یافته است؛ به عبارتی دیگر زنان، گروه‌های اقلیتی و افرادی با برخی ناتوانی‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش اداره آمار دادگستری آمریکا، در میان کشورهای جهان آمریکا بیشترین شمار زندانیان را دارد؛ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور ۶۹۸ نفر در پشت میله‌های زندان هستند.

آمریکا بیشترین شمار زندانیان را در میان تمام کشورهای جهان دارد/از خصوصی‌سازی زندان‌ها و کسب درآمد از زندانیان تا سیاسی شدن نظام عدالت کیفری

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جمعیت زندان‌های جهان، در سال ۲۰۱۵ با وجود اینکه آمریکا تنها ۵ درصد از جمعیت جهان را داشته، اما ۲۵ درصد از تمام زندانیان جهان را دارد.

تحلیلگران بر این عقیده هستند که این امر به دلیل این واقعیت است که نظام عدالت کیفری آمریکا بسیار سیاسی شده است. در سیستم عدالت کیفری آمریکا بسیاری از جایگاه‌ها مانند قضات و کلانترها جایگاه‌های انتخابی هستند و برخی دیگر اینگونه استدلال می‌کنند که سیاست‌های اتخاذ شده از سوی قانونگذاران موجب افزایش شمار زندانیان در این کشور شده است.

آمریکا بیشترین شمار زندانیان را در میان تمام کشورهای جهان دارد/از خصوصی‌سازی زندان‌ها و کسب درآمد از زندانیان تا سیاسی شدن نظام عدالت کیفری

«ویل پیزیو»، استاد انجمن عدالت کیفری می‌گوید: مشکل سیاست‌هایی هستند که از سوی دولت و قانونگذاران فدرال اتخاذ می‌شوند. افراد حاضر در سیستم عدالت کیفری تنها قوانین تصویب شده را اجرا می‌کنند.

این افزایش شمار زندانیان در آمریکا موجب شده تا جمعیت در زندان‌های این کشور بیش از حد افزایش یابد.

آمریکا بیشترین شمار زندانیان را در میان تمام کشورهای جهان دارد/از خصوصی‌سازی زندان‌ها و کسب درآمد از زندانیان تا سیاسی شدن نظام عدالت کیفری

علاوه بر این موارد عامل دیگری نیز در افزایش شمار زندانیان در آمریکا نقش دارد و آن عامل خصوصی‌سازی بخش زندان‌ها است؛ بسیاری از فعالان آمریکایی اینگونه می‌گویند که خصوصی‌سازی سیستم زندان‌ها موجب ایجاد انگیزه مالی و در نهایت افزایش شمار زندانیان می‌شود.

«املیا ولمان» از گروه «گیلفورد برای تعریف آمریکا» می‌گوید: بسیاری از زندان‌های آمریکا خصوصی هستند و افراد از این راه کسب درآمد می‌کنند و این امر به خودی خود به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا جایی که می‌توانند افراد بیشتری را در زندان‌ها داشته باشند.

یکی از گروه‌های حقوق بشری در آمریکا گفته که این اقدامات به افراد فقیر آسیب بیشتری وارد کرده و موجب می‌شود آن‌ها حبس‌های طولانی‌تر و حکم‌های سنگین‌تری دریافت کنند، زیرا این افراد توانایی فراهم کردن وثیقه و گرفتن مشاور حقوقی را ندارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    96 3
    کشورهای عربی و اسلامی در مرتبه نخست در ترتیب جدول قرار گرفتن زیرا به اشاره و ذکر کردن لازم نداره......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس