کد خبر 925461
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
فتح: در روابط با حماس تجدید نظر می‌کنیم

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که اقدامات حماس علیه اعضای فتح در غزه باعث شده در روابط خود با آنها تجدید نظر کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری وفا، «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که اقدام جنبش حماس در نوار غزه مبنی بر ممانعت از برپایی جشن تاسیس جنبش فتح و تعرض به اعضای این جنبش باعث شده در همه روابط خودمان با حماس تجدید نظر کنیم؛ چرا که به گفته وی این اقدام حماس را نمی توان در چارچوب ملی ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید

واکنش صهیونیست‌ها به دیدار رهبران جهاد اسلامی با رهبر انقلاب

فلسطین، گام دوم آزادسازی تل‌آویو

حماس: کرانه باختری میدان بزرگ نبرد است

محمود عباس مجلس قانونگذاری فلسطین را منحل کرد

وی افزود: اعضای جنبش فتح به خاطر اقدام اخیر با رهبران حماس ملاقات و گفتگویی نخواهند داشت و ما به طرف های مصری، قطری و سایر طرف ها اعلام کرده ایم که در صورت ممانعت حماس از برپایی جشن تاسیس فتح، گفتگویی وجود نخواهد داشت و آشتی میان فتح و حماس به بن بست رسیده است و این ملت است که با مراجعه به صندوق رأی سرنوشت را معلوم خواهد کرد.

این عضو جنبش فتح با بیان اینکه انتخابات طی ۶ ماه آینده برگزار خواهد شد، مدعی شد که حماس در مسیر اجرای معامله قرن حرکت می کند و به سختی در تلاش برای ایجاد حکومت اخوان المسلمین در نوار غزه است.

الشیخ گفت که هنگامی که آمریکا و برخی از کشورها به دنبال تصویب قطعنامه «تروریستی خواندن حماس» در نشست عمومی سازمان ملل متحد بودند، محمود عباس این طرح را خنثی کرد ولی حماس در مقابل او را رئیس غیرقانونی می‌ خواند.

وی ائتلاف ‌های گروه ‌های مقاومت در غزه از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی را «ائتلاف شیطانی» خواند و گفت که سرنوشت این ائتلاف همانند سایر جنبش‌ها خواهد بود که تلاش کردند فتح را از بین ببرند.

نوار غزه از سال ۲۰۰۶ که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست «محمود عباس»، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد.

گفتنی است، اتهام‌های فتح علیه حماس در حالی مطرح می ‌شود که تشکیلات خودگردان فلسطین با همکاری رژیم صهیونیستی، ماه گذشته به جشن سالروز تأسیس حماس در کرانه باختری حمله کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    0 0
    این اختلاف به نفع هرکی هست بدونید کار همونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس