تجمع مردم «الحسکه» در حمایت از ارتش سوریه و محکومیت تهدیدهای ترکیه +تصاویر

ساکنان و عشایر و قبایل حاضر در الحسکه در این شهر گرد هم آمدند و یک صدا ارتش سوریه را نماد حاکمیت ملی دانستند و تهدیدهای ترکیه را محکوم ردند.

به گزارش مشرق، ساکنان شهر الحسکه و شیوخ و عشایر قبایل این استان در محکومیت تهدیدهای ترکیه امروز پنجشنبه دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تظاهرات کنندگان، حضور هر گونه طرف خارجی در خاک سوریه را رد کردند.

سانا اعلام کرد که شرکت کنندگان، در میدان رئیس جمهور شهر الحسکه گرد هم جمع شده و بر حمایتشان از ارتش سوریه تأکید کردند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که «ارتش سوریه نماد حاکمیت ملی در برابر انواع و اقسام تروریسم و [مانعی] در برابر تهدیدهای نظامی ترکیه است؛ تهدیدهایی که ناقض قوانین و معاهدات بین‌الملل بوده و در راستای تلاش برای آسیب رسانده به اتحاد راسخ ملت سوریه است».

این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که در آن تهدیهای نظام ترکیه محکوم شده ابود، اعلام کردند که آماده هستند جان خود را فدای سوریه کنند، پاسخ هر تجاوزی را بدهند و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کنند.

در همین ارتباط، شورای شیوخ و افراد سرشناس عشایر و قبایل سوریه ۸ دی ماه جاری ورود ارتش این کشور به شهر «منبج» واقع در استان حلب را تبریک و تهنیت گفت.

این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روز ورود ارتش به منبج روز میمون و مبارکی است و «رؤیاهای [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهور ترکیه] و مزدورانش و تفاله‌های تروریستهایِ مزدور آمریکا و غرب نقش بر آب شد».

این شورا با بیان اینکه ورود ارتش، پیام محکمی در «در گوش تمام کسانی است که رؤیای تجزیه سوریه را داشتند»، از فرماندهان و سیاستمداران حاضر در گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خواست که «باقی مانده مناطق تحت تسلط خود را به ارتش سوریه تحویل دهند تا [ارتش] بتواند وظیفه ملی خود را در دفاع از خاک و ملت سوریه انجام دهد».

قبایل و عشایر سوریه ابراز امیدواری کردند که اعلام پیروزی آتی از استان الحسکه باشد؛ استانی که «میادین، شهرها و روستاهای خود را برای استقبال از مردان خورشید و حامیان شرف ملی –مردان ارتش سوریه- آماده می‌کند».

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه جمعه (۷ دی) از ورود نیروهای ارتش به منبج و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

ترکیه بارها تهدید کرده است که در روزهای آتی با کمک نیروهای وابسته به خود در داخل سوریه حمله به منبج آغاز خواهد کرد. اعلام «دونالد ترامپ» برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تنها گذاشتن کردهای سوریه در مقابل ترکیه، شهر منبج را در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش و بحرانی قرار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رآ IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    1 6
    بدبختها مجبور شدن..چرا تا دوهفته فبل حاضر نبودن ارتس رو بپذیرن...جنگ سوریه جنگی نیست که بخاد تموم شه..خونهای زیادی ریخته شده که نمیشه تموم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس