کد خبر 925320
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
نظامیان آمریکا

رئیس کمیته امنیتی شورای استان الانبار از تحرکات گسترده آمریکایی ها در این استان غربی عراق پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، نعیم الکعود رئیس کمیته امنیتی شورای استان الانبار درباره اخبار مربوط تحرکات نظامی گسترده آمریکا در استان الانبار در غرب عراق واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی در مناطق مختلفی از استان الانبار مستقر شده‌اند. ما تعداد نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد را نمی‌دانیم. دولت مسئول بود یا نبود این نیروهاست. جنگنده‌های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به شکل مستمر در حال انجام عملیات نظامی در استان الانبار هستند.

شایان ذکر است که شبکه خبری المیادین دوشنبه شب به نقل از منابع آگاه از ورود نخستین گروه از نظامیان آمریکایی از خاک سوریه به عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید:

افشای آینده نظامیان آمریکایی منتقل شده از سوریه

العامری: نظامیان آمریکایی باید از عراق اخراج شوند

کاربران عراقی از خجالت ترامپ درآمدند

بر اساس این گزارش، منابع آگاه به المیادین گفتند که این کاروان از نیروهای آمریکایی که شامل ۱۲۰ خودروی زرهی و کامیون است، به یک پایگاه عراقی در نزدیکی اقلیم کردستان رسیدند.

این منابع تاکید کردند که نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج شدند از این پایگاه به عنوان مقر موقت استفاده کرده و هرگز در عراق باقی نخواهند ماند و گزارش‌های منتشر شده در خصوص انتقال نیروهای آمریکایی از خاک سوریه به غرب استان الانبار عراق صحت ندارد.

این در حالی است که «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق گفت: نیروهای آمریکایی بعد از خروج از سوریه، ابتدا عازم اربیل مرکز کردستان شده و سپس به کشور خود یا مکان‌های دیگر می‌روند.

این مقام نظامی عراقی افزود که نظامیان آمریکا (با حضور در کردستان) قانون عراق را نقض نمی‌کنند زیرا آن‌ها هنگام خروج از سوریه، از اربیل به عنوان «نقطه گذار» استفاده می‌کنند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق توضیح داد: عراق به این نیروها نیازی ندارد.

وی افزود که نیروهای دیگری که از سوریه خارج شده و در یک پایگاه نظامی در استان «الانبار» مستقر می‌شوند نیز در این منطقه باقی نخواهند ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    0 0
    عراق بی در و پیکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس