دادستان کل کشور

دادستانی کل کشور نشست خبری را درباره حادثه دانشگاه آزاد با حضور رییس این دانشگاه تشکیل داد.

به گزارش مشرق، نشست خبری دادستان کل کشور با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سرهنگ موسوی پور معاون هماهنگ کننده پلیس راهور و بازپرس پرونده آغاز شد.

در ابتدا حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده که مطالبه‌ای عمومی است، خبرداد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / درد و دل دانشجویان با دادستان کشور

دادستان کل کشور: تا آخر در حمایت از دانشجویان ایستاده‌ام

عکس / بازدید دادستان کل کشور از محل حادثه دانشگاه علوم تحقیقات

واحد علوم تحقیقات، در گردنه‌های صعب‌العبور فاقد تجهیزات ایمنی ساخته شد

وی تسریع در رسیدگی به این پرونده و مشخص شدن مقصران را خواسته خانواده جان‌باختگان دانست و افزود: واحد علوم تحقیقات در گردنه‌های صعب‌العبور که تجهیزات ایمنی هم نداشته ساخته شده است.

حجت‌الاسلام منتظری در ابتدای این جلسه، با اظهار تأسف از وقوع حادثه در دانشگاه آزاد از درگاه خداوند برای جان‌باختگان غفران و برای بازماندگان صبر و برای مجروحان شفا خواست و گفت: میزان قصور و تقصیرات باید در چارچوب ضوابط بررسی و به تناسب برخورد شود.

وی ادامه داد: این حادثه باید عبرتی برای دانشگاه آزاد و دیگران باشد؛ از دست دادن جوانان دانشجو که ذخایر کشور هستند و در راه اعتلای کشور تلاش می‌کنند سخت است و باید برای حفظ آنها تلاش کرد. اگر کوتاهی‌هایی در دوره‌های قبلی بوده و کارهایی از لحاظ ساخت و ساز انجام نشده، این فرصتی برای رفع آنهاست. معاون دادستان برای من تعریف می‌کرد که واحد دانشگاهی دیگری نیز وجود دارد که وضعیتش بهتر از علوم تحقیقات نیست.

دادستان کل کشور گفت: حقوق خانواده جان‌باختگان باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه قضائی این اطمینان را می‌دهد که حقوق آسیبدیدگان استیفا خواهد شد و با مقصران مطالب موازین برخورد خواهد شد. در صحبت با دانشجویان به نظرم رسید که برخی مطالبات دانشجویان به حق است و ما آنها را پیگیری خواهم کرد اما نشانه‌هایی دیدم که به نظرم رسید عده‌ای از جناح‌های سیاسی و افراد خارج می‌خواهند از این حادثه برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

منتظری گفت: دشمن از تجمعات سوءاستفاده می‌کند، اطلاعاتی که ما داریم این است که دشمن مانند مگس به دنبال نقطه‌ای می‌گردد که آنجا جمع شود و علیه نظام اقدام کند. کسانی اگر نقدی دارند آن را در فضای آرام به گونه‌ای که دشمن نتواند سوءاستفاده کند. در حضورم در دانشگاه نشانه‌هایی دیدم که عده اندکی برای سو استفاده دشمن زمینه سازی می‌کردند.

وی گفت: میزان تقصیرات هرکس در این حادثه را فقط دادگاه تعیین می‌کند و مواردی که الان توسط پلیس، پزشکی قانونی و… اعلام می‌شود نهایی و کامل نیست.

طهرانچی: تمام توان خود را برای تأمین امنیت جانی و حیثیت علمی دانشجویان به کار می‌گیریم

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در ادامه این جلسه، گفت: ورود قوه قضائیه برای مردم اطمینانبخش است و می‌دانند که نظام پای احقاق حقوق آنها ایستاده و نیازی به خارج از کشور ندارند.

وی ادامه داد: فضایی به وجود آمد که دشمن نتوانست موج سواری کند. ما هم در کنار قوه قضائیه دفاع از حقوق دانشجویان که فرزندان ما هستند را وظیفه خود میدانیم و تمام توان خود را در جهت تأمین امنیت جانی و حیثیت علمی به کار می‌گیریم.

خبرنگاران جلسه را ترک کردند و ادامه مذاکرات با حضور دادستان کل، بازپرس پرونده، رئیس و معاونان دانشگاه آزاد و معاون هماهنگ کننده راهور ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    10 1
    افرین عده کمی حق را میفهمند و کمک به حق میکنند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    12 1
    واحد علوم تحقیقات در گردنه‌های صعب‌العبور که تجهیزات ایمنی هم نداشته ساخته شده است.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    13 2
    با تلاش ایشان دشمن نتوانست موج سواری کند
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      0 1
      مهم دشمن است و گروه سیاسی حاکم بر دانشگاه! آنچه مهم نیست جان دانشجویان عادی است. احسنت به شما! از ایشان در مورد علت عدم تکمیل تله کابین که با پول دانشجویان در دست ساخت بود نیز سوال کنید.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    0 11
    بر خورد کردن که فریاد زدن نداره وقتی قانون اجرا بشه مردم میفهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس