کد خبر 925184
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
ترامپ نمایه

ترامپ اخیراً در توئیتی نوشت: «وقتی من رئیس‌جمهور شدم، سوریه یک افتضاح پر از [نیروهای] داعش بود. بخش عمده داعش از بین رفته و ما داریم «به آرامی» نیروهایمان را به خانه می‌فرستیم.»

به گزارش مشرق، پس از این‌که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت نیروهای آمریکایی باید از سوریه به خانه برگردند، مخالفت‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای با این تصمیم صورت گرفت. حجم مخالف‌ها به‌گونه‌ای بود که احتمال تغییر تصمیم ترامپ ولو به صورت محدود و در چارچوب نحوه خروج را به ذهن متبادر می‌ساخت. اینک اما نشانه‌هایی قابل مشاهده است که گویای چنین تغییراتی است؛

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی محسن رضایی درباره «عملیات فریب» در سوریه

رونمایی از صدام دیگر در منطقه

پادگان‌های ارتش آمریکا در حومه منبج +نقشه

ترامپ اخیراً در توئیتی نوشت: «وقتی من رئیس‌جمهور شدم، سوریه یک افتضاح پر از [نیروهای] داعش بود. بخش عمده داعش از بین رفته و ما داریم «به آرامی» نیروهایمان را به خانه می‌فرستیم.» او در حالی بر خروج نیروها «به آرامی» از سوریه تاکید دارد که در ابتدا از فرصت ۳۰ روزه برای خروج سخن گفته بود.

نیویورک‌تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی نوشته است که ترامپ در جریان سفر هفته گذشته‌اش به عراق، به «پائول لاکمرا» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه و عراق، گفته نظامیان چهارماه ماه فرصت دارند تا به نحوی «امن و منظم» از سوریه خارج شوند.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که چندی قبل برای بحث در مورد سوریه با ترامپ دیدار کرد، پس از این ملاقات گفت «احساس بهتری» دارد و در حال حاضر فرآیند خروج عملاً در «وضعیت مکث» قرار دارد.

اگر این گفته‌ها درست باشد، به نظر می‌رسد تصمیم جدید ترامپ که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را دیگر با قید فوریت مطرح نمی‌سازد، بیشتر ناشی از فشارهای داخلی و ارائه برآوردهای نظامی به او است. در این میان، احتمالاً نیروهای همسو با اسرائیل در آمریکا نیز فعال بوده‌اند. واقعیت این است که این عقب‌نشینی تاکتیکی و زمانی ترامپ، می‌تواند دوباره تکرار شود و لذا هیچ قطعیتی در کار نیست که نیروهای آمریکایی، با گذشت این چهارماه، در سوریه نباشند.

منبع: اندیشکده راهبردی تبیین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس