اختصاصی: تخلفات محرز در روند انتخاب دبیر جدید شورای انقلاب فرهنگی

در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حالی "عاملی" به عنوان دبیر انتخاب شد که در این جلسه و انتخاب، آئین‌ نامه اجرا نشده است.

به گزارش مشرق، در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور اکثریت اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، "سعیدرضا عاملی" با رأی اعضای شورای به عنوان دبیر انتخاب شد. با توجه به آئین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حداقل ۲ تخلف آشکار در انتخاب "عاملی" محرز است؛ حضور کاندیدا در جلسه شورا و کاندیدای فردی غیر از اعضای از جمله تخلفات محرز در جلسه انتخاب دبیر بوده است.

بیشتر بخوانید

سعیدرضا عاملی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد

در این زمینه، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتخاب عاملی به‌عنوان گزینه دبیری این شورا، گفت: این انتخاب در چارچوب آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود. این نقد که در جلسه شب گذشته آئین‌نامه اجرانشده، کاملاً درست است.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب عاملی در چارچوب آئین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود، تصریح کرد: روال انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این اساس بود که چند نفر کاندیدا می‌شدند و در نهایت با رأی‌گیری یک نفر انتخاب می‌شد اما شب گذشته طور دیگری برنامه‌ریزی‌شده بود و همکاران ما نسبت به این روش انتخاب، انتقاد داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش علی لاریحانی و حسن روحانی در انتخاب عاملی به عنوان گزینه دبیری شورا، تأکید کرد: به هرحال، قطعاً آقای روحانی و آقای لاریجانی اصرار داشتند که آقای عاملی به‌عنوان دبیر انتخاب و معرفی شود.

وی با بیان اینکه، علی لاریجانی از کاندیداتوری عاملی حمایت محکمی می‌کرد، اظهار داشت: یک از تخلفات قطعی این بود که آقای عاملی به‌عنوان کاندیدا نباید در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا می‌کرد؛ تردیدی نیست که جلسه انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چارچوب ضوابط و آئین‌نامه نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    10 56
    بنده هم فکر دارم و هم قدرت استنتاج. شاید اقای دکتر شهریاری با اقای دکتر عاملی مشکلی داشته باشد. لذا پیشنهاد می کنم به جای نقل سخنان به صورت مستدل بفرمایید کدام بند و بخش از آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقض شده است. مشرق جان در قرن شانزدهم در ایتالیا گروهی در مورد تعداد دندان های اسب بحث می کردند. بیکن که از بحث های آنها خسته شده بود پیشنهاد کرد بلند شوند بروند سراغ اسب و دندان هایش را بشمارند. همان جماعت به او حمله کردند و او را به ارتداد متهم کردند. نکنه شما دارید این روش برای خوانندگان تان پیشنهاد می کنید. از دکتر شهریاری بپرسید کدام بند از بندهای آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقض شده است.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      16 5
      بنده هم فکر دارم و هم قدرت استنتاج. ! خوب بندهایی رو که نشون بده اختلافی ندارد مینوشتی آقای متفکر مستنتج
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      3 19
      کاربر 13:42! البينه علي المدعي واليمين علي من انكر... هر کسی که مدعی است اون باید دلیل بیاورد. من که ادعای نقض آیین نامه را نکردم.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      13 2
      - دبیرجدید باید ازبین اعضای شورا انتخاب شود(عاملی عضوشورا نیست) 2⃣- کاندیدای دبیری نباید درجلسه رای‌گیری شرکت کند(عاملی درجلسه حضورداشت)
  • هادی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    42 2
    باز پای این لاریجانی در میان است
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      28 2
      انشاله و به یاری مردم قم رفتنی است...
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      2 21
      می دانند نسبت به لاریجانی حساسیت وجود دارد لذا نام او را مطرح می کنند. نمیگوید من مخالف دکتر عاملی هستم. می گوید همه مخالف بودند با رایزنی لاریجانی دکتر عاملی دبیر شد. شاید حتی لاریجانی هم مخالف ایشان بوده باشد. برای همین است که میگویند نباید یک طرفه به قاضی رفت. سخنان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها را نیز شنیده اید؟ نظر دکتر ازغدی را شنیده اید؟
  • حامد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    19 4
    وا اسفا به حال فرهنگ و علم و پژوهش این مملکت. در این شورا کسانی وجود دارند که ... ,و کسانی وجود دارند که بزرگ شده ی آمریکا هستند.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      4 6
      یعنی هر کسی که در غرب درس خوانده است شد نابود کننده فرهنگ این ملت!!! عزیزم دکتر فواد ایزدی هم در غرب درس خوانده است. نکنه تو هم مثل استالین فکر می کنی که هر کسی در غرب بود مبتلا به ویروس خطرناکی شده است و باید او را از جامعه خارج نمود.!!!
  • SE ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    28 3
    بفرمایید علی لاریحانی و حسن روحانی ایشان را انتصاب فرمودند
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    9 3
    باید آئین نامه کاملا رعایت شود و زمان اعمال نفوذ و فشار گذشته است بهتر است آقای عاملی خودش این سمت را نپذیرد زیرا در مظان اتهام قرار می گیرد از طرفی مگر در شورا کسان دیگری افضل از او وجود ندارد که ایشان با آن قرائن در سابقه انتصاب شده اند؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      3 4
      هنوز مشخص نشده است که از نظر دکتر شهریاری کدام بند و ماده آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقض شده است. اگر این امر انجام شد و سخنان طرف مقابل را شنیدید اون وقت حکم صادر کنید. به هر حال دکتر عاملی انسان بافضیلت و با علم هستند و بهتر از گذشتگانشان مشکلات دانشگاه ها را می شناسند. بهتر است فرد قبلی هستنی که متخصص امور دام بودند
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    7 2
    انتصاب زورکی ! چه کسی قدرت مخالفت داشته توی اون جلسه شورا؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      3 8
      رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها هم حضور داشته اند
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 4
    اصلا کار قانونی از حسن روحانی وعلی اقاش دیده اید که این دومیش باشه فقق بگو زنا نابین علی برکه الله ....هه هه هه
  • حح IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 0
    سلام آقای ضرغامی!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 0
    البته مشخصا هم حضرت آقا از انتصاب ايشان راضي بودند خودتون هم ميدونيد براي همين اون مقاله ديروز رو حذف كرديد
  • سيدگمنام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    3 1
    ماده دو آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحوه انتخاب دبیر اشاره کرده: «به پیشنهاد شورای عالی، دبیر از میان اعضا برای مدت دو سال انتخاب و پس از تصویب رهبر انقلاب اسلامی، با حکم رئیس شورای عالی منصوب خواهد شد و انتخاب مجدد وی بلامانع است».
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    2 2
    مثل اینکه حواستون نیست اقای عاملی رو رهبر انتصاب کردن نه انتخاب اگر انتصابی صورت گرفته چطور جرات کردین تخلف رو به این انتصاب نسبت بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس