کد خبر 924965
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
رسانه ها نمایه

برخی رسانه‌های داخلی منتسب به جریان خاص به هم صدایی با شبکه سلطنتی ملکه انگلیس برخاسته و سعی در برجسته کردن خبر تجمع عده‌ای معدود مقابل دانشگاه تهران کردند.

به گزارش مشرق، به دنبال حادثه تأسف‌بار واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که به فوت و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان منجر شد رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های داخلی آنها که از هر فرصتی برای سوءاستفاده و ایجاد آشوب بهره می‌برند تلاش کردند این بار نیز فضا را ملتهب سازند ولی این دفعه تنها توانستند آرزوهای خود برای آشوب را تبدیل به خبر کرده و تنها با یک آشوب مجازی و ساختگی دل خوش باشند!

چهارم دیماه خبر واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، که منجر به فوت ۱۰ نفر و مجروحیت ۲۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه شد، عواطف عمومی جامعه را جریحه‌دار کرد و واکنش‌های بسیاری هم از سوی مردم و هم مسئولان را در پی داشت.


از همان ساعات اولیه این حادثه دردناک جامعه دانشجویی و دانشگاهی کشور به همراه افکار عمومی جامعه بر لزوم پیگیری و برخورد جدی حقوقی و شفاف با متخلفان این حادثه به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات مسئولان پلیس راهور درباره حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه

طهرانچی: هیچ تذکری درباره نقص فنی وسیله نقلیه دریافت نکردیم

واکنش رئیس دستگاه قضا به حادثه دانشگاه آزاد+فیلم

با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم


جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی طی روزهای گذشته با برگزاری تجمع در این دانشگاه یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس را گرامی داشته و با بازماندگان ابراز همدردی کردند. دانشجویان همچنین طی بیانیه‌ای خواستار برخورد با مسئولان خاطی شدند.
از سوی دیگر حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور به منظور پیگیری حادثه دانشگاه علوم تحقیقات در جمع دانشجویان معترض این دانشگاه حاضر شد. همچنین دولت‌آبادی دادستان تهران نیز در این بازدید حضور داشت.


همچنین محمد مهدی طهرانچی، رئیس‌دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان معترض دانشگاه علوم تحقیقات حضور یافت و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.


تسویه‌حساب و کاسبی سیاسی جریان خاص


در این میان اما متأسفانه جریانی خاص شرایط را برای عقده‌گشایی و تسویه حساب سیاسی مناسب دید و در تدارک سیاسی و جناحی کردن این ماجرای غم‌انگیز و تأسف‌بار بود تا طبق معمول از خون قربانیان این حادثه پلی به مطامع سیاسی خود بزند و از سوی دیگر عواطف و احساسات جریحه‌دار شده مردم را منحرف کنند.


همچنین رسانه‌های ضدانقلاب از ابتدای هفته در فراخوان‌هایی از مردم و دانشجویان درخواست کرده بودند تا در تجمع ۱۰ صبح روز دوشنبه در میدان انقلاب حاضر شوند. پس از این فراخوان ضدانقلاب تنها عده معدودی (که حتی مشخص نبود چه تعداد از آنها رهگذران عبوری هستند) در میدان انقلاب حضور پیدا کردند. رسانه‌های بیگانه اعم از بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، صدای آمریکا، یورونیوز و من و تو هم بلافاصله با انتشار فیلم‌های آرشیوی سعی در موفق جلوه دادن این فراخوان کردند و حتی مدعی شلیک گازاشک‌آور به تجمع‌گران شدند.


دروغ و جعل خبری که دردسر ساز شد


پایگاه خبری یورونیوز ضمن دامن زدن به این دروغ رسانه‌ای نوشت: «گزارش‌های و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های ایران و شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که گروهی از مردم و دانشجویان در واکنش به حادثه واژگون شدن اتوبوس دانشجویان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد از پیش از ظهر روز دوشنبه دهم دی ماه (۳۱ دسامبر) در مقابل دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.فراخوان این تجمع توسط دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از اعتراضات روزهای گذشته دانشجویان علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد داده شد و تعدادی از مردم نیز در خیابان انقلاب به این تجمع پیوستند.»

بی‌بی‌سی فارسی هم ضمن انتشار فیلم اغتشاشات ۹۶ به جای تجمع روز دوشنبه نوشت: «فراخوان تجمع برخی از دانشجویان دانشگاه تهران در همبستگی با اعتراضات دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، تبدیل به تجمع اعتراضی تعدادی از مردم و دانشجویان در اطراف دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب شده است.»


اما پس از مانور کامل رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی معاند بر روی این فیلم آرشیوی و تلاش برای بحرانی نشان دادن اوضاع در میدان انقلاب و از سوی دیگر عدم استقبال و واکنش منفی افکار عمومی به این دروغ پراکنی و تهییج رسانه‌های بیگانه برای ایجاد آشوب و اغتشاش، بی‌بی‌سی فارسی در اطلاعیه‌ای نوشت: «بی‌بی‌سی دریافته است که تصاویری که پیشتر از سوی مخاطبان برای بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌ها ارسال شده بود، مربوط به تجمعی بوده که دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در مقابل دانشگاه تهران برپا شده بود. به همین دلیل ضمن پوزش، این تصاویر را از شبکه‌های اجتماعی حذف می‌کنیم.»


دلتنگی جریان خاص برای آشوب و اغتشاش!


اما نکته قابل تأمل اینکه برخی رسانه‌های داخلی منتسب به جریان خاص که ظاهراً دلشان برای آشوب و اغتشاش خیاباتی تنگ شده به هم صدایی با شبکه سلطنتی ملکه انگلیس برخاسته و سعی در برجسته کردن خبر تجمع عده‌ای معدود مقابل دانشگاه تهران کردند.


سایت‌ها و کانال‌های این جریان خاص ضمن همراهی با فضاسازی دروغین رسانه‌های ضدانقلاب با انتشار گسترده خبر این تجمع حدوداً ۲۰ نفره در قالب خبر فوری سعی در بزرگنمایی این موضوع بی‌اهمیت و به عبارتی محک افکار عمومی برای میزان استقبال مخاطبتانشان از اغتشاش و آشوب داشتند.


این جریان در ماجرای دلخراش و تأسف بار «سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات» در تدارک سیاسی و جناحی کردن این ماجرای غم‌انگیز و تأسف بار بود تا طبق معمول از خون جان‌باختگان این حادثه ماهی سیاسی خود را صید کند.


البته اینگونه اقدامات از سوی این جریان مسبوق به سابقه است و ظاهراً سیاسی کردن مسائل مختلف و تبدیل آن به زمینه‌ای برای ایجاد آشوب در کشور آن‌هم به صورت هماهنگ با شبکه‌های ضد انقلاب خارج از کشور به صورت رویه در دستور کار شأن قرار گرفته است.


بر همین اساس، هر از چند گاهی تعدادی از کارگران یک کارخانه در جهت استیفای حقوق قانونی خود تجمعات آرام و مسالمت‌آمیزی را مقابل کارخانه یا یک نهاد مسئول برگزار می‌کنند و خواستار تأمین حقوق خود می‌شوند که برگزاری این گونه تجمعات از سال‌های خیلی دور در کشور ما معمول بوده و اخبار آن نیز معمولاً در خبرگزاری‌های داخلی به ویژه خبرگزاری کار ایران منتشر می‌شود.


بی بی سی فارسی انگلیس به همراه شبکه رسانه‌ای همکار خود در داخل هر بار به شکل غیر طبیعی روزانه اخبار مربوط به این تجمعات را به شکل گسترده پوشش می‌دهد و در میزان تجمعات، حجم جمعیت و موارد دیگر ضمن انتشار برخی اخبار دروغ، بزرگنمایی هم می‌کند.


موج سواری سیاسی از حوادث دیماه تا هفت تپه


این جریان رسانه‌ای در اخبارشان به گونه‌ای تحریک‌آمیز مشکلات ایران را بازگو می‌کند، انتشار اخبار دروغ و تحریک‌آمیز که متأسفانه در اتفاقات اخیر کشور رویه‌اش، یکی از شگردهای بیگانگان طی سال‌های گذشته بوده تا از برخی خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم سوءاستفاده کرده و با تغییر جهت دادن به مطالبات مردم، دشمنی دیرینه خود را با نظام اسلامی و مردم ایران نشان دهند.


به عنوان مثال این جریان در ماجرای اعتراضات صنفی کارگران نیشکر هفت تپه و در شرایطی که تلاش بی‌بی‌سی و اتاق فکر شبکه‌های ضد انقلاب انحراف خواسته‌های برحق کارگران و سوءاستفاده از این اعتراض‌ها برای پررنگ کردن بحث تحریم‌های یکجانبه آمریکا و ایجاد آشوب و اغتشاش بود به همراهی با ضد انقلاب پرداخته و سعی کردند به این اعتراضات رنگ و بوی سیاسی و امنیتی دهند.


زنگ خطر برای رسانه‌ها و دلسوزان کشور


سال گذشته و در حوادث دیماه نیز که چند مورد تجمع اعتراضی و البته مسالمت‌آمیز در چند شهر ایران با هدف اعتراض به گرانی و وضعیت اقتصادی، که اتفاقی طبیعی است و نمونه‌های بی‌شماری در سراسر دنیا از جمله ایران در سال‌های گذشته دارد متأسفانه این جریان به این حرکت‌ها به چشم فرصت نگریسته و به دنبال تأثیرگذاری، موج‌سواری، تحریک، جهت‌دهی و بسیاری مسائل بودند. ماجرای فراخوان تجمع مقابل دانشگاه تهران و دروغگویی و جعل خبر رسانه‌هایی که با هدف ایجاد آشوب و ناامنی در ایران و فراهم سازی زمینه براندازی جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است، زنگ خطری برای مراقبت بیشتر رسانه‌ها و دلسوزان کشور در مقابل دشمنی است که مترصد ایجاد آشوب و فتنه در کشور است.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    1 0
    خوب بگذارید فردا همین ۲۰ نفر تجمع کنند تا مردم ببینند چقدر کم هستند !
  • سید IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 0
    مرگ بر منافق/ دشمن خلق و خالق حتی اگر چهره آشنا باشد!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    1 0
    از مهد دمکراسی ،فرانسه که کمتر نیستیم. خدمت ضد انقلاب و پادوهای آمریکا خواهیم رسید. 10 نفر کشته در شورشهای فرانسه. به راحتی منافقین و پادوها را می توان از صفوف مردم جدا کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس