کد خبر 924963
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
 حسین مرعشی

سخنگوی کارگزاران پس از چندماه زیرسوال بردن کفایت دولت از سوی حزب متبوع خود مدعی شد دولت به اندازه مسئولیت‌هایش اختیار ندارد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مرعشی به روزنامه همشهری گفته است: دولت گرفتار مسائل پیچیده‌ای است که نمی‌توان همه تقصیرها را از دولت دید؛ در ساختار فعلی جمهوری اسلامی، دولت در بخشی از مسائل کشور دارای اختیار است و در بخش وسیعی از مسائل اختیار ندارد؛ برای مثال در سیاست‌های منطقه‌ای در ارتباط با سوریه، عربستان، افغانستان و عراق، تصمیم‌گیرنده فقط دولت نیست. در این زمینه نهادهای دیگر از اختیارات وسیع‌تری برخوردار هستند. این در حالی است که دولت باید پاسخگوی همه آن سیاست‌هایی که خود در آنها اختیار ندارد، باشد. بنابراین کار در این ساختار بسیار سخت و دشوار است.

بیشتر بخوانید:

مرعشی: نظر موافق رهبری، باعث تصویب برجام شد!

مرعشی: روحانی تندروی کرد و مجبور شد عقب‌نشینی کند

«روحانی» حکیم دیروز و نخبه‌کوب امروز به روایت حسین مرعشی


وی می‌افزاید: به نظر من، اگر یک رئیس‌جمهوری با این ساختار قانون اساسی بخواهد موفق باشد، باید از روز اول بپذیرد که فقط رئیس‌جمهور مردم نیست. یک تجربه روشنی در این زمینه داریم؛ دولت آقای خاتمی در جریان استقرار شوراهای شهر و روستا موفق بود. رمز این موفقیت، موافقت رهبری با این سیاست بود.


مرعشی همچنین گفت: این قانون اساسی، اختیارات اصلی را به رهبری واگذار کرده است؛ بنابراین رئیس‌جمهور باید با هماهنگی رهبری، کشور را اداره کنند. با اختلاف که کشور اداره نمی‌شود، در مورد برجام، نظر موافق رهبری بود که باعث شد این توافق به تصویب برسد.


اظهارات فرافکنانه مرعشی در حالی است که طی ۶ ماه گذشته و در پی سوءمدیریت اقتصادی فاحش دولت، حزب کارگزاران بیانیه شداد و غلاظی با محوریت بی‌کفایت خواندن دولت صادر کرد و همزمان کرباسچی انتقادات تندی نسبت به همین سوءمدیریت و بی‌کفایت داشت و سعید لیلاز دیگر عضو مرکزیت کارگزاران در گفت‌وگو با یورونیوز، تصریح کرد اگر اختیارات دولت و رئیس‌جمهور را به چوب خشک داده بودند، در زمینه مدیریت اقتصادی خیلی بهتر عمل می‌کرد.


مرعشی باید توضیح دهد وقتی به اقرار وی، نظام و رهبری اجازه مذاکره و توافق را (مشروط به ۲۹ شرط) به دولت داده و دولت بدون رعایت آن شروط، خسارت برجام را به بار آورده، اینجا مسئولیت با کیست؟ یا اگر دولت با بی‌برنامگی و ناتوانی، به ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی کمیاب چوب حراج زده، رانت ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی تولید کرده و موجب کاهش ارزش پول ملی در همین روند شده، آیا باید پاسخگو باشد یا با راهنمایی شیطنت‌آمیز امثال مرعشی فرافکنی کند و بگوید اختیارات ندارد؟ خب اگر مرعشی این قدر درک و شعور دارد که دولت به اندازه مسئولیتش اختیار ندارد، چرا در انتخابات به‌جای تشویق به رأی دادن به روحانی و چرب کردن وعده‌ها، صادقانه به مردم همین را نمی‌گوید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    11 0
    پس تازه متوجه شدیم مشکلات دولت روحانی علتش ننه قمر و خان جون بوده . مرعشی زودتر می گفتی لااقل سیف برکنار نمیشد. مارو باش فکر میکردیم مشکلات دولت روحانی مال رانت طلبان و فسادگزاران هستش. بنابراین برای حل هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی ننه قمر و خان جون را به دستگاه عدالت بسپاریدتا درس عبرتی برای بقیه ننه قمرها باشد.
  • چلارسی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    13 0
    مشرق جان ناراحت نباش اسب های درشکه وقتی به سربالایی می افتند همدیگرو گاز میگیرند ایندفعه علاوه برگاز گرفتن یه جفتکی هم زده بیشتر از این ازشون انتظار نیست.
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    8 0
    مشتان گره کرده و پر جواب یاوه گویان آمریکا و اسرائیل و مانع دست درازی به ایران اسلامی است نه لبخند ملیح سیاست نداران ساده لوح داخلی . خ******های برجام اثر چندصدساله دارد .
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    9 0
    قرار بود این مرعشی برای شفاف سازی و جلب اعتماد مردم به صلاحیتش در اظهار نظرهای وی، در انواع موضوعات که ظاهراً از تخصص های وی است! اسناد و مدارک مربوط به تحصیلات دانشگاهیش را رسانه ای کند تا ملت مطمئن شوند او بیشتر از دیپلم دبیرستان درس خوانده است!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس