photo_2018-12-30_05-57-52.jpg

آمریکایی ها پس از خروج از سوریه قصد دارند دو پایگاه جدید در مناطق «الرطبه و الرمانه» در استان الانبار عراق ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، نزدیک به دو هفته از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای ارتش این کشور از خاک سوریه می‌گذرد و آخرین خبرهای می‌دانی حاکیست چند پایگاه آمریکایی‌ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد و نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه تخلیه شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از نیروهای آمریکایی پس از تخلیه برخی مقرهای خود به پایگاه نظامی در شهر «عین عیسی» در شمال غرب استان رقه منتقل شده‌اند تا پس از تجمیع شدن از خاک سوریه خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر راهبردی منبج +عکس و نقشه می‌دانی

جزئیات جدید از خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و استقرار در پایگاه اربیل عراق

یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات اهداف پشت پرده آمریکایی‌ها پس از تصمیم برای خروج از سوریه اشاره کرد و گفت: استان الانبار عراق یکی از مناطقی به شمار می‌آید که مورد توجه آمریکایی‌ها است.

این منبع می‌دانی با بیان اینکه شواهد می‌دانی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای استان الانبار عراق برنامه‌هایی در نظر دارند، افزود: تحرکات آمریکایی‌ها در روزهای گذشته در این استان مشهودتر شده است.


آمریکایی‌ها از تثبیت نشدن مواضع اشغالی خود در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد به دلیل آمادگی و عزم نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی این مناطق و افزایش تنش‌ها با ترکیه اطلاع کامل داشتند و ترجیج دادند منطقه‌ای خاص و ویژه مانند استان الانبار عراق را برای استقرار نیروهای خود انتخاب کنند.

استان الانبار پس از سقوط صدام به مکانی برای رشد و آموزش گروه‌های تروریستی تبدیل شده و این مسئله برای آمریکایی‌ها هم مطلوب است چرا که می‌توانند اهداف خود را علیه دولت‌های سوریه و عراق در این منطقه با حمایت بیشتر از عناصر تروریستی پیش ببرند.

وی با بیان اینکه تحرکات جدید آمریکایی‌ها در استان الانبار عراق یک خطر جدی محسوب می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد سناریوهای ضد سوری و عراقی دوباره از این استان استارت زده شود چرا که به حیات خلوت آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

این منبع می‌دانی افزود: در حال حاضر، شماری از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه نظامی «عین الاسد» در جنوب منطقه «البغدادی» در شمال استان الانبار مستقر شده‌اند و این یک نشانه مشخص برای افزایش نا امنی‌ها در منطقه است.
 


وی گفت: رصدهای می‌دانی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها درصدد هستند دو پایگاه جدید دیگر در حومه مناطق «الرمانه و الرطبه» در شمال غرب و غرب استان الانبار احداث کنند تا در مسیر اهداف مشخص شده حرکت کنند.

به گزارش مشرق، منطقه الرمانه در نزدیکی گذرگاه مرزی مهم «القائم» واقع شده و آمریکایی‌ها با ساخت پایگاه در این منطقه تلاش می‌کنند تا تحرکات نیروهای مقاومت را در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه و گذرگاه القائم رصد کنند.

به گفته منابع می‌دانی، ساخت این پایگاه در منطقه الرمانه و نزیکی گذرگاه مرزی القائم به نیروهای آمریکایی امکان می‌دهد تا به بازی دوگانه خود در حمایت از بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات ادامه دهند و البته از هسته‌های خاموش تروریست‌ها در استان الانبار پشتیبانی کنند که سال هاست در این محور به صورت پنهانی حضور دارند و تکثیر می‌شوند.

قابل ذکر است، گذرگاه مرزی القائم در کنار گذرگاه‌های مرزی مهم «الربیعه» در شمال غرب استان نینوا و گذرگاه الولید در جنوب غرب استان الانبار یکی از مهم‌ترین نقاط اصلی اتصال کشور عراق با خاک سوریه به شمار می‌آید.
 


به گزارش مشرق، نیروهای آمریکایی درصدد هستند تا پایگاه دوم خود را در استان الانبار در منطقه «الرطبه» احداث کنند که محل اتصال گذرگاه مرزی مهم الولید با مرزهای مشترک سوریه است.

براساس اطلاعات به دست آمده، منطقه مهم «الرطبه» در جنوب دره مهم و راهبردی «حوران» واقع شده است؛ دره «حوران» از مرموزترین مناطق عراق محسوب می‌شود و ساخت پایگاه آمریکایی در نزدیکی این منطقه قابل تأمل است.

یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق به اهمیت ساخت پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیک دره بسیار مهم و مرموز «حوران» اشاره کرد و افزود: شواهد می‌دانی نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی از سال‌ها قبل در این دره حضور دارند و به صورت مخفیانه تروریست‌ها را آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: این منطقه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و نقطه اتصال سه استان «المثنی - کربلاء و بابل» است؛ دره «حوران» در ۳ سال گذشته به مکانی امن برای آموزش عناصر تروریستی داعش تبدیل شده بود؛ پیشتر گروه تروریستی القاعده در این منطقه حضور داشت.

این منبع می‌دانی با بیان اینکه بیابانی بودن منطقه الرطبه برای آمریکایی‌ها یک امتیاز است، گفت: آمریکایی‌ها با ساخت پایگاه جدید در این محور می‌توانند به راحتی رشد و آمورش تروریست‌ها را چند برابر کنند.


به گفته این منبع می‌دانی، منطقه الرطبه در نزدیکی مناطق شرقی عربستان واقع شده و می‌تواند یک مکان مناسب برای رفت و آمد آمریکایی‌ها و سعودی در خاک عراق باشد و همین مسئله به پیچیدگی مسئله افزوده است.

به گزارش مشرق، استان الانبار با مساحت ۱۳۵ هزار کیلومتر مربع با کشورهای عربستان، سوریه و اردن نیز هم مرز است و داشتن بیابان‌های وسیع و گسترده باعث شده به مکانی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود و این برای آمریکایی که به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستد یک امتیاز ویژه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    37 14
    دلیل توجه امریکاییها به حوران واضح است. هرمجدون یا نبرد آخرالزمان طبق کتب آخرالزمانی غرب دقیقا در این منطقه رخ میدهد. چرا نباشند؟
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      15 5
      منم همین نظر را دارم. جنگ بزرگ قرقیسیا نزدیک است.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      9 0
      قرقیسیا همان شهر بصیره در استان دیرالزور سوریه است این شهر در محل تلاقی رود فرات با خابور قرار دارد. این شهر در گذشته قرقیسیا نام داشته و تحت سلطهٔ رومیان بوده‌است
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    35 8
    عجب فتنه گرهایی هستند این آمریکائیها واقعا شعار پر محتوایی است مرگ بر آمریکا
    • قریشی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      19 5
      مرگ بر امریکا
  • آغاز عيرانستان US ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    21 39
    به دنبال پايان دادن به تاريخ عيران با حمله همه جانبه ناتو غربي - عربي .
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      9 1
      خواب زیادی بالاخره همچی تبعاتی داره !
  • مجید از مشهد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    11 3
    سلام لطفا در نقشه ها از رنگ هایی استفاده کنید که کسانی که دچار کور رنگی هستند در تفکیک رنگها دچار مشکل نشوند
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    5 9
    دولت باید با گرون کردن دلارورام ومطیع کردن مردم وگرایش هرچه بیشتربه طرف امریکا امریکایی هاروتومنطقه کمک کنه تا به اهدافشون برسن
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    4 0
    وی در پاسخ به این سوال که بازیگرهای «قلاده‌های طلا» از بازی در این اثر پشیمان شدند، گفت: من نشنیدم کسی گفته باشد از بازی در فیلم من پشیمان است. یک نفر از خارج به بازیگر من زنگ می‌زند و می‌گوید چرا این را بازی کردی؟ می‌گوید من بازیگرم و بازی کردم. یک تفکر فاشیستی هست که می‌گوید چرا در کاری که ما دوست نداشتیم بازی کردی، برخی‌ها تک تک سلول‌هایشان فاشیست هستند گرچه لیبرال را فریاد می‌زنند
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      3 0
      اشتباهی خبر رو باز کردی و ... ولی کپی درسته
  • کاظمی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    10 4
    در اوج تحریم کشور هیچ غلطی نکردند تا برسد به اینکه ما در اوج قدرتیم پس نتیجه می گیریم که شتر در خواب بیند پنبه دانه ....
  • MY ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    14 4
    گذرگاه مرزی القائم انشاالله همان جایی خواهد بود که قائم آل محمد طومار ستمگران را برای همیشه برمیچیند
  • دیدگا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    6 1
    فکر کنم باید گروه های نظامی شبه نظامی وابسته به حشد الشعبی وارد عمل بشن و منطقه رو برای حضور نیروهای نظامی آمریکایی پرهزینه کنن تا جایی که فرار رو بر قرار ترجیح بدن! یا از طریق اعتراضات مردمی مردم عراق فضا برای حضور آمریکایی ها سنگین بشه! نمیدونم خلاصه یه فکری کنید برای خروج آمریکایی ها از عراق!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    5 0
    ظاهرا آمریکا با احداث پایگاه های نزدیک به هم در استان الانبار می خواهد با ایجاد یک کمربند امنیتی مانع دسترسی راه زمینی ایران به سوریه شوند...
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    4 2
    آمریکا هرجا باشد نا امنی همانجاست. مردم عراق وسوریه هوشیارتر از قبل باشند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 2
    عراق اگه دیر بجنبه ... راه حل مهم در اصل اعتراضات مردمی و انعکاس بین المللی اون می تونه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس