ماهواره پیام

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا هفته آینده تست های نهایی ماهواره پیام تکمیل می شود، گفت: تاکنون ۶۰ درصد تست های مربوط به این ماهواره موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش مشرق، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از دستاوردهای بخش فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تمام تلاش انجام شده تا هرچه سریع‌تر ماهواره پیام متعلق به دانشگاه امیرکبیر در پژوهشگاه فضایی ایران تست‌های نهایی خود را انجام دهد و ما آن را تحویل بگیریم.

وی گفت: پیش بینی می‌شود ظرف این هفته یا هفته آینده تست‌های نهایی این ماهواره با موفقیت به اتمام برسد. هم اکنون بیش از ۶۰ درصد تست‌های این ماهواره موفقیت آمیز پیش رفته است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تیم‌های پژوهشی پژوهشگاه فضایی به صورت شبانه روزی در حالت نهایی کردن تست‌ها هستند، در مورد زمان پرتاب ماهواره گفت: باید ماهواره را تحویل بگیریم و پس از آن در مورد زمان پرتاب آن مذاکره و تصمیم گیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانیم:

ماهواره پیام این هفته به اتاق تمیز می‌رود

وی بر لزوم استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای پایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی، اطلاعات منابع آبی و رصد بحران و بلایا از جمله ریزگردها، طوفان و سیل تاکید کرد و گفت: زنجیره اطلاعات ما برای این موارد تکمیل است و دستگاه‌های مرتبط به عنوان بهره برداران اصلی از این اطلاعات باید از آن استفاده کنند.

جهرمی با تاکید بر اینکه برای آگاه سازی دستگاه‌های مرتبط از دستاوردهای فضایی کشور جلساتی را با وزرای مختلف از جمله وزرای نیرو، کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست ترتیب می‌دهیم، گفت: امروز بازدید وزیر نیرو از پژوهشگاه فضایی ایران با این هدف صورت گرفته است. در همین حال، فردا نیز وزیر کشاورزی از پژوهشگاه فضایی ایران و دستاوردهای ماهواره‌ای بازدید خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تاکنون از داده‌های ماهواره‌ای و اطلاعاتی که تصاویر ماهواره‌ها در اختیار ما می‌گذارند در ستاد مدیریت بحران و ستاد احیای دریاچه ارومیه استفاده شده است اما برای توسعه این کاربردها در خدمت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    8 3
    فقط پرتابش نکنید یقتون میگیریم
  • AU ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    14 7
    ماهواره می فرستید فضا ۶۰ درصد کار می کنه و ۴۰ درصد جواب نمیده.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      3 0
      ماهواره های عملیاتی اکثرا در ارتفاع 670 کیلومتری هستن تا 1750 کیلومتری با عمر پنج تا ده سال در لئو! مدارهای 500 یا 400 و 250 آزمایشی هستن.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس