کد خبر 924403
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ پرداخت.

به گزارش مشرق، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش در لایحه بودجه پرداخت.

وی گفت: در لایحه بودجه ۹۸ توجه به کارکرد اصلاحات ساختاری مورد توجه است که به اثربخشی منابع کمک می‌کند که به عنوان مثال می‌توان به کاهش استفاده دولت از منابع ارزی و اصلاحات فرایندی در آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ حدود ۱۱.۳ درصد از منابع بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص دارد که این رقم در سال ۹۸ به ۱۳.۹ درصد رسیده است البته بدون اعتبار رتبه‌بندی این رقم ۱۳.۴ درصد است.

الهیار افزود: ۱۳ ردیف اعتبار در بودجه آموزش و پرورش به غیر از سازمان‌ها داریم که رشد داشته‌اند به عنوان ردیف اعتبارات آموزش و پرورش استان‌ها ۲۵ درصد رشد دارد.

وی به تعداد دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تعداد دانش‌آموزان در بودجه ۹۸ تعداد ۱۲.۳ میلیون نفر است و تعداد کل کارکنان آموزش و پرورش ۹۵۷ هزار و ۸۰۰ نفر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: در لایحه بودجه ۹۸ رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق و مزایاست؛ سرانه دانش‌آموزی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان است، سرانه ورزشی ۷,۶۰۰ تومان و سرانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۲۵۵ هزار تومان برای جامعه هدف پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس