کد خبر 924275
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
زاکانی نمایه

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه‌های مشکلات کشور به افرادی که دل در گرو آمریکا دارند و دارای یک انجماد فکری هستند برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی امشب در ویژه برنامه گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، طی سخنانی از تلاش اشخاص خواص در فتنه برای براندازی نظام اسلامی یاد کرد و گفت: مردم انسان‌های خوبی هستند اما زمانی برخی از آن‌ها در یک فضای احساسی قرار می‌گیرند و از آن‌ها سواستفاده می‌شود؛ افرادی که ۲۵ خرداد اعتراض داشتند در ۹ دی‌ماه به کار اشتباه خود اعتراف کردند اما مشکل ما برخی از خواص به ویژه افرادی در جبهه خودی بود که سکوت کرده بودند.

وی اضافه کرد: برخی از خودی‌ها به علت ناراحتی که از رئیس جمهور وقت داشتند، موضوع دعواهای سیاسی را مطرح می‌کردند و متوجه فتنه دشمن برای براندازی نظام نبودند؛ برخی دیگر از خودی‌ها نیز ساده‌انگاری می‌کردند و به پیچیدگی ماجرا توجه نداشتند به همین علت حرکت آن‌ها مطابق با نیاز فتنه نبود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل فتنه به میزانی پیچیده بود که منجر شد ظرفیت‌های کشور هشت ماه در آتش بسوزد؛ اکنون نیز درحال نزدیک شدن به فینال هستیم چراکه رقیب ما هر روز طراحی جدی‌تر انجام می‌دهد تا از مخمصه‌ای که انقلاب اسلامی برای استکبار درست کرده خلاص شود به همین علت فتنه‌ها نیز سنگین‌تر می‌شود.

وی از تأمل، تحمل و بصیرت به‌عنوان حلقه مفقوده انتخابات سال ۸۸ نام برد و عنوان کرد: بی‌بصیرتی در تمام سطوح برای کشور مشکل‌ساز شده بود چراکه رهبر انقلاب اسلامی همانند شمعی می‌سوختند که مسیر را برای ملت روشن کنند اما برخی مانع پرتو نور ایشان می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های ضرغامی از فتنه ۸۸

چرا نباید فتنه ۸۸ را فراموش کرد

"فتنه" شاید در زمان شاه زندان بوده باشد…+فیلم

شکوه حماسه ۹ دی در توئیتر +تصاویر

زاکانی با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون نتوانسته از بلوغ نظام اسلامی جلوگیری کند، تصریح کرد: ایجاد اختلاف میان مسئولان و تقابل میان اقشار مختلف مردم، نفوذ، تحریم و فشارهای اقتصادی هر چند ضربه‌هایی به کشور زده است اما نتوانسته نظام اسلامی را متوقف کند؛ آمریکا که در همه صحنه‌ها شکست خورده امروز به دنبال این است تا همه ابزارها را در اختیار گرفته و اسلام، مردم و رهبری نظام اسلامی را مورد هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا مبلغانی از اسلام تربیت کند که باوری به امام و مکتب اجتهادی شکل‌دهنده به نظام اسلامی نداشته باشند؛ دسته نخست دین را از سیاست جدا می‌دانند، دسته دوم مکتب امام را مکتب اسلام ناب می‌دانند اما حاضر نیستند در این راه هزینه کنند به همین علت آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و ما سال آینده شاهد این خواهیم بود که در بالاترین سطح عناصر فتنه خود را فعال خواهد کرد.

این شخصیت سیاسی ادامه داد: اکنون یک دعوای اساسی میان آمریکا و بخشی از اروپا است و این کشور با گسل‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی درحال فروپاشی شدن است به همین علت توانایی لازم برای مواجه با انقلاب اسلامی ندارند.

دشمن به دنبال تکرار فتنه ۸۸ است

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تکرار فتنه ۸۸ است، مطرح کرد: در آن فتنه تقلب رمز اصلی بود اما در سال آینده دشمن به دنبال این است تا با فشار سنگین اقتصادی معیشت و زندگی مردم را مختل کند و به تعبیر خودشان لشکر پابرهنگان را به خیابان بیاورند و پرونده نظام اسلامی را به صورت کامل ببندند.

زاکانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های نظام اسلامی نیز با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: همانطور که سختی‌های بسیاری داریم برای پشت سرگذاشتن این سختی‌ها نیز تجربه‌های بسیاری را کسب و خود را آماده کرده‌ایم.

عضو کمیته ویژه تحقیق در اعتراضات انتخابات سال ۸۸ خاطرنشان کرد: در مسیر مقابله با فتنه، دست دشمن را خواندن و تشریح مباحث مورد نیاز برای مردم امکانی را فراهم می‌آورد تا دشمن نتواند زمینه فتنه‌گری را برای خود مهیا کند و ما با ظرفیت‌سازی که در متن نیروهای انقلابی صورت گرفته باید شبانه‌روز به دنبال بصیرت‌افزایی و رفع مشکلات باشیم.

وی باور نداشتن به ظرفیت‌های داخلی و تکیه کردن به دشمنان را از منشأ اصلی مشکلات فعلی کشور دانست و مطرح کرد: ریشه‌های این مشکلات به افرادی که دل در گرو آمریکا دارند و دارای یک انجماد فکری هستند برمی‌گردد و ما باید در سال آینده از باز بودن دست این افراد جلوگیری کنیم چراکه آنها چه خواسته چه ناخواسته به دشمن کمک می‌کنند.

برخی مسئولان نمی‌خواهند برای پیشرفت نظام کار کنند

زاکانی اضافه کرد: پول‌ها و ظرفیت‌های کشور در برخی از افراد است که به طور قطع نمی‌خواهند برای پیشرفت نظام کار کنند و برخی دیگر نیز توانایی انجام کار را ندارند، اکنون تصمیم‌هایی توسط برخی آقایان گرفته می‌شود که دانش‌آموزان ابتدایی هم متوجه اشتباه بودن آن هستند و صدمه این تصمیم‌های نادرست را مردم خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه فتنه سال ۸۸ رزمایشی برای فتنه سال آینده است، گفت: روشنگری مهم‌ترین کاری است که باید در راستای پیشگیری انجام شود و در این روشنگری بدون تندگویی و بدگویی باید با منطق درست حرف زده و از عاملان اصلی مشکلات کشور سخن به میان آورد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان در کشور درحال خدمت هستند، گفت: در کنار این افراد برخی هم هستند که با یک تصمیم، ۱۸ میلیارد دلار از ظرفیت کشور را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از بین بردند، هر چند همه کارشناس‌ها گفته بودند که نباید این تصمیم را بگیرند؛ باید معلوم شود که مشکلات کشور نشان از نخواستن و نتوانستن است، ملت ایران شرایطی را دارد که در شأن رهبری، ملت و دین ما نیست.

وی با بیان اینکه مردم با افتخار چهل سال پای آرمان‌های امام و رهبری ایستادند، عنوان کرد: اکنون رسالت ماست که در کنار مردم از این آرمان‌ها حراست کنیم و با ایستادگی دوباره مقابل فتنه و پیشگیری از آن، به مسیر انقلاب قوت و جانی تازه ببخشیم.

زاکانی تصریح کرد: مسئولان باید محور بودن دین در عرصه‌های مختلف را بپذیرند، نسبت خود را با رهبری هماهنگ کنند، به مردم‌سالاری دینی باور داشته باشند و برای زمینه‌سازی ظهور تلاش کنند تا بتوانیم حرکت انقلاب اسلامی را ظرفیت تمام دنبال کنیم.

زاکانی اظهار کرد: برخی به دنبال این هستند که مظاهر سکان‌داری را در کشور از بین ببرند به همین علت در ظاهر شعار مردم‌داری را دارند و با استفاده از واژه جمهوری تمام عیار به دنبال ایجاد یک بستر برای استبدادی بزرگ هستند اما تاکنون رهبری، اسلام و مردم مقابل این منافقان ایستاده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 0
    این فتنه ها خیلی از منافقان را رسوا و مایه رشد مومنان بوده است
  • NL ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    0 0
    خداباماوانقلاب ماست..رساندن پرچم به دست آقا امام زمان علیه السلام کارآسانی نیست..دل شیرمیخواهد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس