کد خبر 924177
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
بودجه پژوهشگاه فضایی ایران ۴۴۷ درصد زیاد ‌می‌شود

لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده کشور، توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های موجود در بخش فضایی کشور دارد و از این رو بودجه پژوهشگاه فضایی ایران را ۴۴۷ درصد به نسبت مصوب سال جاری ارتقا داده است.

به گزارش مشرق، دولت برای پژوهشگاه فضایی ایران بودجه ۱۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی را در سال مالی ۹۸ پیش‌بینی کرده و عملاً رقم چشم‌گیری به این بخش در مقایسه با اعداد و ارقامی سند مالی مصوب سال جاری، تخصیص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

امسال پرتاب ماهواره خواهیم داشت

براساس لایحه سند مالی سال آینده کشور، رقم ۱۱۹ میلیارد تومان از مجموع بودجه جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، باید به پژوهشگاه فضایی ایران تخصیص یابد و در بخش عمرانی آن نیز شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود.

برای نخستین بار است که در مقایسه با سال‌های قبل، بودجه هزینه‌ای این پژوهشگاه به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد؛ طبق سند مالی مربوط به سال جاری، بودجه جاری این بخش ۱۵ میلیارد و ۹۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و در سال ۹۶ نیز عملکرد بودجه‌ای این بخش در حوزه جاری، نشان می‌دهد که ۱۴ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

اما بودجه در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی به نسبت مصوب سال جاری، افت ۱۱.۴ درصدی داشته است. در مجموع بودجه کلی در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران در سال آینده در مقایسه با بودجه مصوب سال جاری، حدود ۴۴۷ درصد رشد داشته است.

توسعه فناوری‌ها، زیرساخت‌ها و سامانه‌های بومی در راستای استفاده صلح‌آمیز از فضا و بهبود زندگی بشر با توجه به نیازها و اولویت‌های کشور برای توسعه پرشتاب و پایدار علمی، فناوری، فرهنگی و اقتصادی از جمله موارد مطرح در بیانیه مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    1 0
    چه عجب!!، چشمتون نزنند؟
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    0 1
    ماهواره های زمان احمدی نژاد رو می خوان پرتاب کنن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس