کتاب نخلستانی از فانوس - کراپ‌شده

امیرجهانی در یک تجربه داستانی به روایت بخشی از تاریخ صدر اسلام پرداخته است و برای اولین بار در قالب یک داستان عاشقانه به شأن نزول سوره‌ای از قرآن کریم پرداخته است.

به گزارش مشرق، شاید روزی که پیامبر به آن پیرمرد طمع‌کار یهودی گفت درختت را برای آسایش همسایه‌ات ببخش تا درختی در بهشت برای تو ضمانت کنم فقط ابودحداح بود که زیرکانه فهمید تضمین درختی در بهشت یعنی تضمین بهشتی شدن! «نخلستانی از فانوس» به قلم «سیدحسین امیرجهانی» روایت ارادت غبطه‌انگیر و تلاش فداکارانه ابودحداح است. مردی که برای خرید نخل مرد یهودی و نشاندن لبخند رضایت بر لبان رسول خدا تا پای جان کوشید و خطر از دست دادن عشق و سرمایه‌های زندگی‌اش را به جان خرید. با نخلستانی از فانوس از «انتشارات کتاب جمکران» در تجربه‌ی دلدادگی ابودحداح سهیم شوید.

ابودحداح در کشاکش طمع مرد یهودی و شرط ازدواج معشوقه‌اش و عشق و اردات به پیامبر در بازه‌ای از زمان موازی با یکی از فرشتگان الهی که ارجش را از دست داده اتفاقاتی را تجربه می‌کند که پروردگار عالم نام او را به تاریخ پیوند می‌زند و این جایگاه ابودحداح نقطه اتکایی برای داستان نخلستانی از فانوس شده تا این بار در روایت داستانی این ماجرا و آنچه بر ابودحداح گذشت را مرور کنیم.

امیرجهانی در یک تجربه داستانی به روایت بخشی از تاریخ صدر اسلام پرداخته است و برای اولین بار در قالب یک داستان عاشقانه به شأن نزول سوره‌ای از قرآن کریم پرداخته است. شأن نزول‌ها خود داستان‌های شیرین و جذابی دارند که به فهم ما از آیات مدد می‌رسانند و حالا داستان شأن نزول سوره لیل در فضایی دراماتیک با بیانی مفصل‌تر از روایت‌های تاریخی به رمانی خواندنی و تأثیرگذار تبدیل شده است. در این داستان عشق ابودحداح به پیامبر، عشق رسول خدا به حسن و حسین علیهم‌السلام و تأثیر و تأثر فرشتگان الهی در کائنات را را ملموس و باورپذیر می‌بینیم و درمی‌یابیم که جایگاه رسول خدا و اهل بیتش نزد پروردگار عالم چیست و کائنات چقدر وابسته به برکت وجود این حضرات است.

انتشارات کتاب جمکران، نخلستانی از فانوس را در ۱۲۸ صفحه و به قیمت ۷,۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است. همین روزهاست که این کتاب به چاپ سوم برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس