انتخابات نمایه

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به اظهارات محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتخابات ۹۲ و ۹۶ واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتخاب»، در سخنانی کنایه‌آمیز گفت: به آقای واعظی بگویید شکسته‌نفسی می‌کنید، آقای روحانی با اتکا به تو پیروز انتخابات شد.


او در ادامه اظهاراتش خطاب به واعظی افزود: اصلاح‌طلبان که هیچ، حتی اعتدالی‌ها هم در پیروزی آقای روحانی نقشی نداشتند؛ فقط شما بودید!


به گزارش «انتخاب»، ماجرا از اظهارات اخیر سعید حجاریان آغاز شد. او با تاکید بر دفاع اصلاح‌طلبان از روحانی در زمان انتخابات، گفته بود: من پیش‌تر هم گفته‌ام، ما با دکتر روحانی عقدی- به صورت ائتلاف- نبسته بودیم. ایشان وعده‌هایی به مردم دادند و مردم هم به دلیل همان وعده‌ها پای صندوق رأی رفتند. دفاع ما، بر اساس همین وعده‌ها بود و نه خواسته‌های حداکثری خودمان. اما، ایشان به بسیاری از وعده‌هایش یا نخواست یا نتوانست عمل کند و فی‌الواقع زمانیکه از خود عبور کرد، طبعاً بخشی از اصلاح‌طلبان هم ناگزیر با ایشان زاویه پیدا کردند.


در واکنش به اظهارات حجاریان، محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی و از اعضای ارشد حزب اعتدال و توسعه که حلقه اول اطرافیان روحانی عمدتاً از همین حزب هستند گفت: این طبیعی است که در هر انتخاباتی عده‌ای از کسی حمایت می‌کنند و عده‌ای از فرد دیگری حمایت می‌کنند. او توضیح داد: اینکه ما در سال ۹۶ با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال ۹۲ این کار را کرده‌ایم و نه در سال ۹۶.


اظهارات واعظی که از آن بوی کنار زدن نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی در سال ۹۲ به مشام می‌رسید، با واکنش اصلاح‌طلبان مواجه شد.


محمدعلی ابطحی در توئیتی نوشت: آقای واعظی گفته ما با هیچ گروهی ائتلاف نکردیم. نه در سال ۹۲ و نه در سال ۹۶. یعنی رأی مال خود آقای روحانی بوده و نه به خاطر حمایت اصلاح‌طلب‌ها. به نمک‌نشناسی کاری ندارم، ولی قربان دهنت آقای واعظی. اصلاً همه رأی مال خود آقای روحانی بوده. همه افتخارات دولت و رئیسش هم مال خودتان. قبول؟


یادآور می‌شود اظهارات کسانی چون ابطحی و مرعشی نوعی فرار به جلو و مظلوم‌نمایی محسوب می‌شود؛ چه اینکه افراطیون مدعی اصلاحات ده‌ها بار مدعی شده‌اند: روحانی رأیی از خود نداشت، فاقد گفتمان بود، اعتدال روش است نه گفتمان، دولت رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است و...

بیشتر بخوانید:

بازخوانی یک پروپاگاندای انتخاباتی +عکس

آیتی: هیچیک از وعده‌های روحانی عملی نشد


همچنین کارگزارانی‌ها مدعی هستند اگر چوب خشک جای روحانی بود، بهتر از او مدیریت می‌کرد. آنها در بیانیه‌ای، دولت را فاقد کفایت و دولت بزمی توصیف کردند و این در حالی است که معاون اول دولت، کارگزارانی است.


منت‌گذاری اصلاح‌طلبان بر سر روحانی در حالی است که در انتخابات ۹۲ و تا ۳ روز مانده به انتخابات، رأی روحانی ۱۱ درصد و رأی عارف ۸ درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    3 0
    هربلائی سراین ملکو ملت اومده ازطرف اصلاحطلبا بوده وهرضربه ایم بکشورواردشده ازطرف اینابوده.الانم خودشون برای فتنه بعدی اماده میکنن.خدا بداد ملت برسه
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    2 0
    هر که می گوید نان و پنیر/ جناب مرعشی تو یکی لطفاً بمیر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس