ورود ارتش آمریکا به ماجرای حملات صوتی به دیپلمات‌ها

پس از بروز علائم سرگیجه و کاهش هوشیاری در میان دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا و چین، احتمال وقوع حملات صوتی به این افراد بالا گرفته و از نیروی دریایی آمریکا خواسته شده تا در این زمینه پژوهش کند.

به گزارش مشرق، پس از بروز علائمی مانند سرگیجه و عدم هوشیاری کامل در میان دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در چین و کوبا، جامعه پزشکی و دانشگاهی آمریکا تحقیقاتی را برای شناسایی عامل این بیماری‌ها انجام داد که نهایتاً منتج به درخواست از نیروی دریایی آمریکا برای ورود به تحقیقات در این زمینه شده است.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، برای کشف آن‌چه در پشت پرده حملات صوتی مرموز بر روی تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی روی داده و باعث ایجاد طیفی از بیماری‌ها و سردرگمی پزشکان شده از ارتش آمریکا درخواست کمک شده است.

بیشتر بخوانید:

«صدا و فشار» رازآلود در کمین کارکنان سفارت آمریکا در چین

بیش از ۳۰ دیپلمات آمریکایی در «کوبا» و «چین» اختلالات مختلفی از سرگیجه و عدم هشیاری کامل تا اختلالات شناختی را تجربه کرده‌اند که کار کردن را برایشان مشکل کرده است. کوبا هرگونه ارتباط با این اتفاقات را که تنش میان این دو کشور را بیشتر کرده، رد کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، وزارت امور خارجه آمریکا برای حل این مسئله به نهادهای فدرال دیگری از جمله نیروی دریایی ارتش آمریکا روی آورده است. «شبکه NBC» می‌گوید، از متخصصان «مؤسسه ملی سلامت آمریکا»، مرکز کنترل بیماری‌ها و دفتر مطالعات دریایی برای سنجش این موضوع درخواست کمک شده است.

تقاضای کمک از این نهادها پس از آن صورت گرفت که دو سال تلاش اف. بی. آی و جامعه اطلاعاتی آمریکا برای کشف آنچه باعث شد وزارت خارجه نیمی از دیپلمات‌های خود را از هاوانا خارج کند، شکست خورد.

هم‌زمان، پس از آن‌که فردی در شهر «گوانگجو»، داشتن علائمی مشابه موارد دیده شده در کوبا را تأیید کرد، تمامی ۳۷۰ دیپلمات و خانوادهایشان در چین، به‌خاطر نگرانی‌های موجود مورد آزمایش قرار گرفتند.

مدیر مرکز آسیب‌ها و بازتوانی مغز در «دانشگاه پنسیلوانیا» با اشاره به این‌که «این مورد همانند از دست دادن هوشیاری اما بدون وقوع بی‌هوشی است، به این معنی که افرادی که این علائم را دارند، مشابه افرادی هستند که از کاهش هوشیاری مزمن رنج می‌برند اما سابقه ضربه به سر را ندارند» ادامه داد: «همان‌طور که راه‌هایی برای جلوگیری از ضربه به سر وجود دارد ممکن است بتوان از مغز دربرابر این منابع انرژی نیز محافظت کرد».

در سال ۲۰۱۷ دولت «ترامپ» اعلام کرد اعتقاد دارد به دیپلمات‌هایش در کوبا «حمله» شده است. کوبا اما می‌گوید آمریکا نتوانسته شواهد محکمی برای ادعاهایش ارائه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس