کد خبر 923563
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
بررسی گزینه‌های جدید برای مقابله با صهیونیست‌ها/ چندین زخمی در آخرین جمعه بازگشت ۲۰۱۸

وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به چهلمین راهپیمایی بازگشت در مرزهای شرقی غزه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، هیئت ملی عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در نوار غزه اعلام کرد که در حال بررسی گزینه‌های جدیدی برای مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

این هیئت در پایان فعالیت‌های چهلمین جمعه بازگشت و شکستن محاصره که با عنوان "هرگز از حق خود در برخورداری از زندگی شرافتمندانه کوتاه نخواهیم آمد" برگزار شد اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال وقت تلف کردن است، اما ملت ما قادر خواهد بود که با تمام قدرت با سیاست‌های فریبکارانه این رژیم مقابله کند.

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت همچنین از شهروندان فلسطینی خواست که در چهل و یکمین جمعه راهپیمایی بازگشت با عنوان "جمعه مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با اسرائیل" شرکت کنند.

این هیئت بر گزینه تحریم گسترده رژیم صهیونیستی تاکید کرد. هیئت ملی راهپیمایی بازگشت همچنین از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست که از ملت فلسطین حمایت کنند و توافق‌های بین‌المللی را که بر حق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی تاکید دارد اجرا کنند.

این هیئت پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس جنبش فتح را تبریک گفت و بر ضرورت حفظ وحدت ملی برای مقابله با تمام نقشه‌های صهیونیستی تاکید کرد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۴۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از ۲۴ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس