شهرک سازی

انگلیس و فرانسه مخالفت خود را با تصمیم جدید تل آویو برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلیستار برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه تاکید کرد: اعلام اسرائیل برای ساخت بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری غیرقابل قبول و ناامید کننده است.


وی افزود: چنین اقداماتی مطابق با قوانین بین المللی، غیرقانونی است و تعهد اسرائیل نسبت به دستیابی به هرگونه توافق صلح با فلسطینی‌ها را زیر سوال می‌برد. ما قاطعانه از اسرائیل می‌خواهیم تا چنین اقداماتی را متوقف کند.

برت گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، اسرائیل با ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌های یهودی نشین موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

دروغ جدید نتانیاهو درباره سوریه

بیانیه پایانی نشست شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه



بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فلسطینی‌ها، حدود ۶۴۰ هزار صهیونیست هم اکنون در ۱۹۶ شهرک در سراسر اراضی اشغالی کرانه باختری و شرق بیت المقدس زندگی می‌کنند.

جامعه بین المللی ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس را غیرقانونی ارزیابی کرده است.

یک سازمان غیردولتی موسوم به "اکنون صلح" چهارشنبه اعلام کرد: مقام‌های اسرائیلی با ساخت و ساز حدود ۲۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهونیستی واقع در کرانه باختری موافقت کرده‌اند.

این نخستین طرح مصوب از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌های غیرقانونی از زمان درخواست تل آویو برای برگزاری انتخابات زودهنگام است.

فرانسه نیز ضمن مخالفت با این تصمیم، از تل آویو خواسته است تا در تصمیم خود برای ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری تجدیدنظر کند.

پاریس این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بین المللی ارزیابی کرده است. وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس این تصمیم را محکوم می‌کند، تصمیمی که موجب گسترش و توسعه فعالیت‌های شهرک سازی در کرانه باختری می‌شود.

این بیانیه افزود: ادامه شهرک سازی در اراضی اشغال شده به شرایط مربوط برای دستیابی به راهکار تشکیل دو دولت لطمه خواهد زد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس