کد خبر 923439
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
حمیدرضا مقدم‌فر

مشاور فرهنگی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: پیمانکار اتوبوسی که دچار سانحه شده بود در زندان به سر می‌برد و از شنبه اتوبوس‌های جدید، جایگزین اتوبوس‌های فرسوده علوم و تحقیقات خواهند شد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر، رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم یادبود جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه برای دانشگاهیان و مسئولان علمی کشور یک درس بوده است و باید برای روشن شدن جزئیات این حادثه از سوی نهادهای مربوطه اقدام سریع انجام شود. علت حادثه هنوز مشخص نشده است و مسئولان امر مشغول ریشه یابی موضوع هستند که باید کمی تأمل و صبر کرد تا از نظر تخصصی علت حادثه مشخص شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه در تلاش هستند که ماجرا را کنترل کنند و دیگر چنین حوادث تلخی اتفاق نیفتد، ادامه داد: تمامی دانشجویانی که در محیط‌های دانشگاه‌های سراسر کشور و خوابگاه‌ها وجود دارند برای مدیران دانشگاه‌ها یک امانت محسوب می‌شوند و باید نسبت به امکانات رفاهی و آموزشی آنها مطابق با استانداردهای لازم اقدام شود.

بیشتر بخوانیم:

توضیحات دادستان تهران درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد

مقدم‌فر با بیان اینکه پس از حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات به دستور رئیس دانشگاه آزاد، تمامی اتوبوس‌های فرسوده این دانشگاه تعطیل شدند، ادامه داد: پیمانکار اتوبوسی که دچار سانحه شده بود در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و از شنبه اتوبوس‌های جدید (واحد گشت سیار) زیر نظر شرکت واحد هستند جایگزین تمام اتوبوس‌های فرسوده خواهند شد.

وی اضافه کرد: همه مسئولان دانشگاهی و مدیران دانشگاه‌ها باید بدانند نسبت به هر یک از دانشجویان دانشگاه خود مسؤول بوده و آنها در دانشگاه امانت هستند و باید وظیفه خود را در امانت‌داری بدون هیچ‌گونه اغماضی انجام دهند. تنها دانشگاه آزاد نباید از این ماجرا عبرت بگیرد، بلکه تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی باید این از این اتفاق درس بگیرند، چرا که دانشجویان امانت هستند و مدیران دانشگاه‌ها امانت دار به شمار می‌روند.

مشاور رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه این حادثه بسیار تأسف برانگیز و دلخراش بود به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز پیامی برای التیام بازماندگان و خانواده‌های مصدومان صادر کردند، گفت: برگزاری مراسم یادبود برای جان باختگان موجب التیام خانواده‌های آنها می‌شود و لازم است جامعه دانشجویی و اساتید با خانواده‌های داغدار و مصدومان همدردی کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    18 0
    هیچ مدیری استعفا نداد !!!!!!!!!111
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    13 0
    آتش سوزی زاهدان چیشد اتوبوس! کشتی سانچی نظارت کجاست
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
      1 0
      پلاسکو
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 0
    حتما بایداتفاق می افتادبعد!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    5 0
    نوش دارو بعد از مرگ سهراب
    • سید IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
      3 1
      مگر این که سالی یک بار اتوبوس های نو را جایگزین اتوبوس های سال قبل کنند! والّا اصل ساخت و ساز در این کوه ها غیراصولی و خلاف بوده است!
  • محسن IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    6 0
    باید برای حل ی مشکلی ده ها نفر بمیرن شاید وجدان نداشته بعضی از مسولین ی کار انجام بدن
  • سید رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    1 0
    باید تجهیزات ایمنی این جاده ناامن به یادگار مونده از سلطان جاسبی رو ، افزایش بدن ! مثل : سرعت گیر ، گارد ریل محکم و دیواره بتونی !!
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    5 0
    من تا 3 سال پیش دانشجوی واحد علوم و تحقیقات بودم. زمستانها دانشجوهای دانشکده های بالای کوه دعا میکنند برف نیاید وگرنه کل مسیر از پایین کوه یخ میزند و سر میشود. بدرد پیست اسکی میخورد نه مسیر عبور اتوبوس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس