مصطفی تاج زاده محمدرضا عارف احمد خرم

وزیر اسبق راه و ترابری گفت: زمین دانشگاه علوم تحقیقات را خارج از ضوابط قانونی در ارتفاع ۱۸۰۰ متری، قلدرمآبانه تصرف کردند و ساختند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.

به گزارش مشرق، احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری اظهار کرد: طرح احداث دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در شمال غرب تهران در دولت پنجم یا ششم و زمان شهرداری آقای کرباسچی مطرح شد. این دانشگاه در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر ساخته شده که در اختیارمنابع ملی بود و قانونا ساخت و سازدر آن‌جا غیرمجاز محسوب می‌شد. همان زمان بنده وزیر راه و ترابری بودم و در آن دوره و قبل از آن مسؤولیت کمیته راهبردی سبز کردن دامنه البرز را بر عهده داشتم که با این پروژه مخالفت کردیم اما به دلیل حمایت‌هایی که از دانشگاه آزاد صورت می‌گرفت، یک تکه زمین را تصرف کردند و سپس هر از گاهی ده‌ها هکتار دیگر را به تصرف خود درمی‌آوردند.

بیشتر بخوانید:

۵ نفر از مدیران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برکنار شدند

ترخیص شش نفر از حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس

وی افزود: طبق طرحی که ارائه دادیم قرار شد مسؤولیت سبز کردن ارتفاع ۱۸۰۰ متری در مناطق ۱ و ۲ و ۴ و ارتفاع ۱۴۰۰ متری در منطقه ۵ را انجام دهیم که دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات نیز در این محدوده قرار داشت. ما سه سال در آنجا کار کردیم و بعد از آن مانع اجرای فعالیت‌مان شدند. طی آن سه سال دانشگاه آزاد را کنترل می‌کردیم که تصرف بیش از این صورت نگیرد، اما کاملاً غیرقانونی و قلدرمآبانه این کار را انجام دادند و به این قلدری هم افتخار می‌کردند.

وزیر اسبق راه و ترابری خاطرنشان کرد: محل احداث دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در منطقه ۵ تهران یکی از بدترین مکان‌های استقرار در جهان است. طبق اصول شهرسازی، محیط دانشگاه و اطراف آن حتماً باید برای عبور پیاده، دوچرخه و خودرو شیب ملایم داشته باشد و به هیچ عنوان نباید در محیط ناهموار این‌چنینی اقدام به ساخت و ساز کرد.

خرم با بیان این‌که اساساً ساخت وساز در شیب بالای ۵ درجه خطرناک است، تصریح کرد: این دانشگاه با شیب‌های غیرمجاز در نقطه ارتفاعی در منطقه‌ای برف‌گیر و دارای یخ‌زدگی ساخته شده است. وقتی آن‌جا یخبندان می‌شود، آدم پیاده هم سر می‌خورد، چه برسد به ماشین.

وی ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های ۱۰ تن از قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات گفت: سوال این است که چرا برای دانشجویان که نخبگان و مغزهای متفکر جامعه هستند، باید فرسوده‌ترین اتوبوس‌ها را اختصاص دهیم؟ از سوی دیگر چرا راننده سالخورده‌ای را به کار گرفته‌اند که پشت فرمان سکته کند؟

رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار کرد: موضوع حادثه تأسف‌بار دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، تنها یکی از موارد متعدد در زمینه جدی نگرفتن اصول شهرسازی است. طی دهه‌های اخیر در وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها هرگاه با موضوعی برخورد می‌کنیم که خارج از مقررات است می‌گویند «یک کارش بکن». این یک کارش بکن به عرف تبدیل شده است.

روز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ حدود ساعت ۱۲ اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه واحد علوم تحقیقات واژگون شد که تا زمان ارسال این خبر ۱۰ کشته بر جای گذاشته که ۷ تن از قربانیان در محل حادثه و سه تن نیز در بیمارستان جان باختند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • پويا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    21 31
    پس معلومه تو بي عرضه بودي
    • دامغانی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      20 1
      اقا پویا اگه به تاریخ این بی قانونی توجه می کردی.متوجه می شدی که چرا وزیر نتوانسته مخالفت کنه.(مسئولین رده بالای ان زمان خود را مالک دانشگاه ازاد می دانستن و به همین دلیل زمین های منابع طبیعی را تصرف می کردند واین رویه در همه شهرها جاری بود)
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    21 0
    پول لازم بودند و مسئولان وقت مملکت را به درستی چیز فرض کرده بودند!
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    20 0
    باند بزرگي هستن دانشگاه آزادو ميگم
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    20 11
    وقتی یک ... بعد ها میشه وزیر راه انهم با رانت فامیلی باید چشمتان را روی خلاف قانون ببندین و برای حفظ وزارتتان حرفی از استعفا نزنید و خون این جوانان به گردن شما اقای خرم هم حساب میشه انشا الله خانواده شما هم در این دنیا و ان دنیا تقاص پس بدهند
  • NL ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    19 1
    چقدر هم شما مخالف بودی و دوست نداشتی واگذار کنی چقدر هم به دوستاتون و دور و بری هاتون سمن بخش نکردید و چقدر جالبه تا وقتی اتفاقی نیفتاده بود شما ها سرو کلتون پیدا نشده بود، هرچی مردم رو فرض کردید خودتونید اصلاح طلبان گرامی
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    13 4
    یعنی رئیس جدید دانشگاه آزاد و هیات امنا این مشکلات را نمی دانستند؟ اگر می دانستند و اقدامی نکرده اند، کمتر از برکناری سزایشان نیست.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      7 1
      اگر به اینه که تا الان باید هزار بار دولت روحانی برکنار می شد. ولی بدون تغییر مکانی به این عظیمی به سادگی ممکن نیست
  • استخر فرح پهلوی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    37 2
    خدا لعنت بکنه اکبر رفسنجانی رو که بخاطر پول همه کار می کرد .
  • CA ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    25 2
    حیف که رفت استخر شنا کنه، و نماند تا این روزا رو ببینه
  • CA ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    23 0
    تو که (خودت برج دادمان را توی تپه های عباس آباد و اون یکی را در سعادت آباد هاپولی کردی) اینکاره ای و نباید به دیگران خرده بگیری
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
      1 4
      ما که ندیدیم
  • رسول مشهدي IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    22 0
    ايكاش شجاعت داشتي و در دوران وزارت اين حرفها را ميزدي.اين خونهاي به ناحق ريخته محصول بزدلي افرادي مانند توست.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    11 0
    بچه های مردم کشته شدند این داره بشکن می زند
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    18 0
    در مورد افتتاح فرودگاه امام و عَلم شنگه ای که بپا کردی هم صحبت کن ک چرا حفاظت پروازو اجازه نمیدادین بکارش برسه
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    7 0
    شما پاسخگوی سقوط هواپیماها در دوره وزارتتان باشید...بازمانده سانحه سقوط هواپیمای خزم آباد
  • سید رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    6 0
    هاشمی و خاندان و نوچه هاش ؛ دانشگاه آزاد رو ارٍث پدری خودشون می دونستن ! تقریبا در همه جای کشور ؛ هاشمی ؛ هکتار هکتار ، زمین های بیت المال رو به زور برای دانشگاه آزاد تصاحب کرد !!!
  • سید رضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    5 0
    هاشمی و خاندان و نوچه هاش ؛ دانشگاه آزاد رو ارٍث پدری خودشون می دونستن ! تقریبا در همه جای کشور ؛ هاشمی ؛ هکتار هکتار ، زمین های بیت المال رو ، به زور برای دانشگاه آزاد تصاحب کرد !!!
  • استخر فرح پهلوی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 1
    تمام این کثافت کاری ها توسط اکبر رفسنجانی انجام شد .
  • رمضان IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
    0 0
    فقط خاشقچی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس