حمله به سوریه

جنگنده های رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۱۰ شب به وقت دمشق چند موشک به سمت حومه جنوبی و جنوب غربی این شهر شلیک کردند.

به گزارش مشرق، جنگنده های F۱۶ رژیم صهیونیستی از عصر روز گذشته (سه شنبه) به صورت مستمر حریم هوایی جنوب لبنان را نقض کردند و تحرکات آنان نشان می داد که خود را برای حمله به سوریه آماده می کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: جنگنده های رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۲۲:۱۵ به وقت دمشق چند موشک به سمت حومه جنوبی و جنوب غربی شهر دمشق از جمله منطقه قطنا شلیک کردند اما پدافند هوایی ارتش سوریه به سرعت به این حملات واکنش نشان داد.

این منبع میدانی با بیان این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شدند تعدادی از موشک های شلیک شده را در آسمان رهگیری و منهدم کنند، افزود: تعدادی از موشک ها به برخی مناطق اصابت کردند.

در حال حاضر، جنگنده های رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان (شهر صیدا و مناطق نبطیه، التفاح و صور) در حال پرواز هستند و در حال شعله‌زنی هستند تا از ضد موشک های پدافند هوایی ارتش سوریه در امان بمانند.

این منبع میدانی تا لحظه تنظیم این خبر از رهگیری و ساقط شدن ۷ تا ۱۳ موشک شلیک شده خبر داد و گفت: لاشه برخی موشک های ساقط شده در منطقه «بقاع» لبنان پرتاب شده است.

وی با بیان این که جنگنده های رژیم صهیونیستی موشک ها را از آسمان لبنان به سمت دمشق شلیک کردند، افزود: در مجموع جنگنده های رژیم صهیونیستی حدود ۲۰ موشک به سمت دمشق شلیک کردند.

این منبع میدانی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها اعلام کردند موشک های صهیونیست ها از ناوهای جنگی آنان در دریای مدیترانه شلیک شده است، گفت: نیروهای سوری در حال بررسی این مسئله هستند و جزئیات این خبر اعلام می شود.

تعدادی از موشک های پدافند هوایی ارتش سوریه که برای انهدام جنگنده های رژیم صهیونیستی شلیک شدند از آسمان فلسطین اشغالی عبور کردند اما پدافند هوایی صهیونیست ها این موشک ها را رهگیری و منهدم کردند.

وی با بیان این که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی با موشک های «ختس» موفق به انهدام موشک‌های پدافند هوایی ارتش سوریه شد، گفت: موشک‌های سوری در آسمان مناطق «الخضیره و قیساریه» در استان الجلیل رهگیری شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    این یک دام هست که اسرائیل طرح ریزی کرده و میخواد با پاسخ سوریه به نوعی امریکا رو مجاب به ماندن در سوریه بکنه و یا این حملات طرح شده تا نشون دهند بدون امریکا هم میتوانند در سوریه قدرت نمایی کنند
  • RO ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    28 28
    اس 300 کجایی ؟ احتمالا عرضه مقابله با جنگ الکترونیک شدید جنگنده های اسراییل رو نداره. روسیه شما کجایی ؟ اگر مرد این کار کار بود که وقتی هواپیمای جاسوسیشو با 16 سرنشین زدند واکنشی نشون میداد !
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      37 27
      چقدر ساده ای برادر من. جواب اینا بعد از 500 تا حمله مستقیم اسراییل اینه که اگه دفعه بعد حمله کنی نابود میشی! اس 300 کیلو چنده؟ یک در صد فکر کن اینا در حد اسراییل باشن
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      39 39
      کاربر گرامی! سامانه های ارتش سوریه 80٪ موشک های شلیک شده را سرنگون کردند. قبلا اسرائیلی ها هر حمله ای می کردند صددرصد موفقیت آمیز بود. اما الان جرأت آمدن به فضای سوریه را ندارند و از دریا و یا از لبنان به سوریه شلیک می کنند. این دست آورد بزرگی برای ارتش عربی سوریه به شمار می رود.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      18 9
      کاربر گرامی! باشه شما راست میگی. اصلا خاشقچی هم پدافند سوریه رهگیری کرد. شما بگو زدین ماهم میگیم زدید. میدونی که خوبیت نداره
    • RO ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      3 6
      کاربر گرامی . اصلا همین متن را خوانده ای که نوشته 20 موشک شلیک شده و 7 الی 13 موشک هدفگیری شده . در ضمن ادعای دو طرف دعوا قابل قبول نیست. سازمان های مستقل باید موفقیت یا عدم موفقیت ها را تایید کنند. واضح هست که اسراییل ادعا می کند همگی به هدف خورده و سوریه هم بگوید 80 درصد ناکام بوده.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      6 0
      عمو پیتینتون چیکار داره میکنه؟پوتین کجایی واقعا کجایی؟
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    42 33
    شما که میگفتین با استقرار اس سیصد ديگه حمله نمیکنن چی شد پس؟!
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      17 29
      با موشک حمله کردن فقط موشکش هواپایه بود جنگنده ها وارد حریم سوریه نشدن
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      12 7
      شما هم زیاد خواب می بینید. من که ندیدم مشرق چین چیزی را نوشته باشد. اگر هست و ادعا می کنی که مشرقی ها چنین مطلبی را نوشته اند لینک اش را در زیر نوشته ات قرار بده
  • اصلاح طلب AU ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    53 37
    خشمت را درک می کنم نتانیاهو. عصبانی نشو. زندگی همینه. بالا پایین داره. هی خودت را چسبوندی به ترامپ گفتی این دوست جون جونی من هست. هی خودت را می چسبوندی به پوتین می گفتی این متحد ماست و دشمن ایرانه. اونا که رفتند ولی بن سلمان چند ماهی هستش. نیمه ی پر لیوان را ببین. تا ۲۵ سال دیگه هم خدا بزرگه. ما با شکست کنار اومدیم. تو هم از تجربیات ما در زندگی درس بگیر.
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    17 6
    بکوبیندشون
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    28 20
    رژیم صهیونیستی سه تا هدف داره: 1-اعلام اینکه بدون آمریکا هم می تونه از خودش دفاع کنه 2-واکنش سنگین گرفتن از ایران برای راه انداختن تبلیغت برای خروج ایران از سوریه(هرگز به این هدف نمی رسه تا روز موعود فرا نرسه) 3-تست سامانه های جدید دفاعی سوریه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      22 26
      و من هم یک مورد را اضافه می کنم که پاسخ به رزمایش مقتدرانه دفاعی - هجومی پیامبر اعظم (ص) 12 که بدخوری حال امریکایی ها را گرفته است
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    38 15
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سعود
  • DE ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    15 15
    این حملات می تونه ایذایی باشه آمریکا نیروهاشو که درواقع گروگان های گروه های مقاومت هستند داره از منطقه خارج می کنه در اینصورت این اهداف ساده از دسترس خارج می شن و همزمان ناو هواپیمابر آمریکا وارد منطقه شده همچنین آمریکا فهمیده که کمر ایران به لحاظ اقتصادی نخواهد شکست پروژه هایی مثل ناراضی سازی ملت ایران و فتنه ها هم جواب نمی دهد نسخه هایی مثل کودتا هم که کلا از لیست خارجه همین طور می داند نیروی دریایی ایران از یک نیروی نامتقارن و چریکی دفاعی در حال تبدیل به نیروی بزرگ تهاجمی کلاسیک در کنار نامتقارن و چریکیه با این فلسفه جدید که احساس خطر کردی برای دفاع ، اول حمله کن مثل مانور اخیر که برای تصرف ساحل برنامه ریزی شده بود می بینند که زمان ساخت کشتی های جنگی کمتر شده و هر کشتی نسبت به کشتی قبلی پیشرفته تره در بحث زیردریایی ها بحث ساخت تعداد بیشتری از غدیر و همین طور ساخت فاتح و بعثت و ... که همگی حوت را شلیک خواهند کرد پیشرفت هر چه بیشتر موشکی و پدافندی و خلاقیت ها برای تهاجمی کردن هر چیزی که قابلیت پریدن داره !!! و البته برنامه های ساخت جنگنده و آنطرف قدرت رو به افول خود را هم می بینند ، شاید نتیجه گرفته باشند که امروز شانسشان را امتحان کنند و به ایران حمله کنند تا شاید با تلفات و خسارت کمتری بتونن نتیجه بگیرن ، 7 سال پیش طرحشان نابودی سوریه و گیرانداختن حزب الله و حماس گوشه رینگ و تضعیف اساسی ایران بود نشد حالا شاید بخوان بجای اجزای این پیکره ، مغز را بزنند اگر ترامپ رییس جمهوره چنین حماقت هایی بعید نخواهد بود چون همین حالا ایران توانایی حجمی از ضربه به آمریکا را دارد که ویتنام را فراموش کنند تمام امکاناتش را در مساحتی پهناور و بعضا در اعماق زمین پخش کرده و حتی با بمباران اتمی هم تسلیم نخواهد شد چون ایدئولوژی بسیار قوی داره خود آمریکا هم می دونه والا 40 سال وقت نمی گذاشت مثل ژاپن چند تا می نداخت تمومش می کرد .
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      10 14
      کلا در جواب این مقاله ای که نوشتی: شتر بیند در خواب پنبه دانه
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    42 17
    اس ۳۰۰هم کشک
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    21 11
    خب که چی؟ جواب آفندی نباشه، پدافند مفت نمیارزه! چون یه سگ وحشی دائما هار و هارتر میشه
  • CA ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    17 12
    از اس ٣٠٠ ها چه خبر
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    20 8
    باید تلاویو رو موشک باران کنند
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    26 11
    آخرش هم نفهمیدیم کار این اس 300 ها چیه، مگه قرار نبود با استقرار این موشک ها دیگه جرات حمله نداشته باشن. یعنی اینها همش کشک بود. اس 300 =زررررررششششک
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
      6 6
      نه اس 300= آب زرششششششششششششششک
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    6 13
    روسیه باید موشکهای اس 400 به سوریه بدهد اینطوری که نمی شود به ایران نیز اس 400 را بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس