کد خبر 922481
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
شوخی کی‌روش با طارمی

سرمربی تیم ملی در تورنمنت‌های رسمی همیشه بازیکن جدید رو می‌کند.

به گزارش مشرق، تنها 12 روز دیگر تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی است و کارلوس کی‌روش در اردوی تیم ملی در دوحه مشغول آماده‌سازی بازیکنانش برای این رقابت‌ها است. کی‌روش چندی پیش فهرستی 35 نفره از بازیکنان مورد نظرش برای اردوی قطر معرفی کرد که چند روز بعد از این تعداد نفرات 21 نفر انتخاب شده و تیم ملی را در سفر به دوحه همراهی کردند. قرار است 2 روز دیگر فهرست 23 نفره برای جام ملت‌ها مشخص شود و در این میان به جز 3-2 پست، فهرست کی‌روش تقریبا مشخص است.

با این وجود سرمربی پرتغالی همیشه در ترکیب خود یک سورپرایز برای علاقه‌مندان به تیم ملی دارد و در هر تورنمنت رسمی بازیکنانی را برخلاف انتظار در ترکیب خود قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد در امارات هم باید شاهد چنین اقدامی باشیم. در فهرست کنونی کی‌روش نفراتی حضور دارند که ممکن است نقش اسلحه پنهان سرمربی را ایفا کرده و برخلاف انتظارها در ترکیب قرار بگیرند.

کی‌روش در جام جهانی 2014 از مهرداد پولادی، علیرضا و رضا حقیقی رونمایی کرد و در جام ملت‌ها شاهد حضور پورعلی‌گنجی، وحید امیری و سردار آزمون بودیم. در جام جهانی 2018 هم مجید حسینی سورپرایز فهرست کی‌روش بود.

حالا نفرات زیر افرادی هستند که ممکن است چنین نقشی را در امارات ایفا کنند.

پیام نیازمند - حسین حسینی

اگرچه جایگاه علیرضا بیرانوند در تیم ملی محکم و غیر قابل نفوذ به نظر می‌رسد ولی کی‌روش نشان داده از دست زدن به تغییرات پر خطر ابایی ندارد و برای همین نباید به سادگی از کنار گزینه‌هایی مثل پیام نیازمند و حسین حسینی عبور کرد. شاید کی‌روش بخواهد برای دو گلر جوان تیمش پشتوانه سازی کند و حتی اگر گلر یک او همچنان بیرانوند باشد، بعید نیست در برخی بازی‌ها خصوصا دیدارهای دور اول که فشار کمتری روی تیم است شاهد بازی دادن به یکی از این دو نفر باشیم. در این میان با توجه به نیمکت نشینی حسینی در استقلال و البته عملکرد خوب نیازمند در ترکیب سپاهان شانس نیازمند بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

چرا قطر به تیم ملی ایران امکانات داد؟

محمد حسین کنعانی‌زادگان

انتقادات زیادی به حضور او در فهرست کی‌روش می‌شود ولی سرمربی پرتغالی نشان داده اگر به کسی اعتقاد داشته باشد نیاز به تاییدش از سوی کسی ندارد. کنعانی‌زادگان چند فصل سخت در فوتبال ایران پشت سر گذاشت که مسیر پیشرفتش را کند کرد ولی حالا این روزها در ترکیب ماشین‌سازی عملکرد خوبی دارد و یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ است. کنعانی‌زادگان خاصیت بازیسازی از عقب زمین را دارد و با توجه به شرایط سنی خوب او و نیاز به پشتوانه‌سازی می‌تواند یکی از نفراتی باشد که در ترکیب تیم ملی در جام ملت‌ها رویت شود.

احمد نوراللهی

به قدری در پرسپولیس خوب بود که کی‌روش را در چند اردو مجاب کرد دعوتش کند و حالا امید زیادی دارد تا بعد از درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، در جام ملت‌ها هم حضور پررنگ و فعالی داشته باشد. نوراللهی کار سختی در رقابت با کریمی، عزت‌اللهی، ابراهیمی و به احتمال زیاد حاج‌صفی دارد ولی اگر به او میدان داده شود بعید است کی‌روش را پشیمان کند.

علی قلیزاده

شاید محتمل‌ترین گزینه این فهرست باشد. پدیده فصل گذشته سایپا عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب این تیم داشت و خیلی زود نظر کی‌روش را جلب کرد ولی در جمع بازیکنان اصلی جام جهانی نبود و به عنوان بازیکن رزرو به روسیه رفت. او در دیدارهای دوستانه قبل و بعد از جام جهانی همیشه از بازیکنان خوب تیم ملی بوده و احتمالا در جام ملت‌ها از بازیکنان اصلی کی‌روش خواهد بود و احتمال درخشش او زیاد است.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    1 1
    اسلحه پنهان کی‌روش در امارات = دفاع سه اتوبوسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس