کد خبر 922238
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
سعید عبدولی

سعید عبدولی در گفت‌وگویی درخصوص مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان و بازگشت محمد بنا به کشتی صحبت کرد.

به گزارش مشرق، سعید عبدولی یکی از اعضای تیم بیمه رازی اردبیل بود که به همراه این تیم قهرمانی در مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد. عبدولی در وزن 82 کیلوگرم برهان آکبوداک، قهرمان زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷ از ترکیه و گاژی مراد جلال‌اف روسیه را ۵ بر صفر شکست داد. او در گفت‌وگویی درخصوص این رقابت‌ها و بازگشت محمد بنا به کشتی صحبت کرد.

در مسابقات جام باشگاه‌های جهان قهرمان شدید. شرایط این مسابقات چطور بود؟
شرایط مسابقات خوب بود و تیم‌های مطرح و کشتی‌گیران صاحب نامی در آن شرکت کرده بودند. بیشترشان عضو تیم‌های ملی کشورهای خود و صاحب عنوان در رقابت‌های جهانی و المپیک بودند. ترکیه با تیم اولش شرکت کرده بود و کشتی‌گیران جوان و پرقدرتی در کنار باتجربه‌ها حضور داشتند و تیم روسیه هم همینطور.


شرایط بیمه رازی چطور بود؟
تیم ما که اسمش روی خودش است، همه راضی هستیم (با خنده). از مسئولان این تیم تشکر می‌کنم که با سرمایه‌گذاری در کشتی، باعث شده‌اند تا کشتی‌گیران در شرایط بهتری قرار داشته باشند. کشتی‌گیران از ضعیف‌ترین قشرهای جامعه هستند. همه از ملی‌پوشان این رشته در زمان المپیک یا مسابقات جهانی انتظار مدال‌آوری دارند ولی زمان پاداش دادن، به کشتی‌گیران اعتنایی نمی‌شود. البته باید از حسن رنگرز، سرمربی تیم و کادرش هم نام ببرم که خیلی برای ما زحمت کشیده‌اند و توانایی خود را هم با این قهرمانی به اثبات رسانده‌اند.


از کشتی‌هایی که خودت گرفتی، رضایت داشتی؟
راستش را بخواهید، خیلی راضی نبودم. من با مدت کوتاهی تمرین در این مسابقات شرکت کردم و اگر بتوانم تمریناتم را بیشتر کنم، می‌توانم به موفقیت خوبی دست یابم. ان‌شاء‌الله با حضور آقای بنا هم بتوانم به وضعیت ایده‌آل برسم.


محمد بنا در مصاحبه‌ای با اشاره به عملکرد تو در این مسابقات گفته که من هیچ وقت از سعید ناامید نبوده‌ام...
محمد آقا سلطان است. آقای بنا را همه دوست دارند و من هم از کسانی هستم که علاقه زیادی به ایشان دارم. از این که او به تیم ملی برگشته، خیلی خوشحالم. یک مرد متعصب و باغیرت که به بچه‌ها روحیه می‌دهد و از لحاظ فنی هم که دیگر همه می‌دانند، چقدر خوب است و واقعاً کمتر مربی‌ای را می‌توان با این خصوصیات اخلاقی پیدا کرد. ان‌شاءالله که اردوهای تیم ملی را هر چه زودتر شروع کند و امیدوارم اگر ما هم لایق بودیم، زیر نظر این مربی بزرگ کشتی بگیریم.


البته بنا گفته که تو باید در اردوها حضور داشته باشی تا شرایطت بیشتر مورد ارزیابی قرار بگیرد.
حتماً همین طور است. باید خودم را به حد و اندازه‌ای برسانم که لایق پوشیدن دوبنده تیم ملی باشم. مطمئنم که با حضور بنا، آینده روشنی در انتظار کشتی فرنگی ایران است.


تو در این رقابت‌ها در 82 کیلوگرم کشتی گرفتی اما اگر بخواهی به المپیک بروی، باید وزنت را تغییر دهی. درست است؟
من در 82 کیلوگرم نمی‌توانم بمانم چون وزن المپیکی نیست. برای آینده باید وزن کم کنم و به 77 کیلوگرم برگردم. امیدوارم به وضعیت ایده‌آلی که خودم و مربیان در نظر دارند، دست پیدا کنم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    سلطان؟ اعدامش باید بکنیم یعنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس