صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲دی

لازم به ذکر است که دردِ دل ناشیانه با طرف غربی و گره زدن سیاست خارجی به مسائل حزبی و جناحی تاکنون چندین بار از سوی ظریف انجام شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** میردامادی: مشکلات با آمریکا، تقصیر ایران است!

«محسن میردامادی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از نمایندگان متحصن در مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «در دوره ریاست‌جمهوری ریگان، خانم آلبرایت، وزیر خارجه وقت امریکا بابت کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ از مردم ایران عذرخواهی کرد، خود کلینتون هم به سیاست‌های اشتباه گذشته امریکا در قبال ایران اذعان کرد و زمانی که آقای خاتمی به عنوان رییس‌جمهور ایران در نشست سالانه سازمان ملل شرکت کرد، تلاش خود را کرد تا با آقای خاتمی دیدار کند اما باز هم این ما بودیم که حاضر به تعامل نشدیم. در دوران اوباما نیز این اتفاقات افتاد اما باز هم ایران حاضر به بهبود روابط نشد».

میردامادی در ادامه گفت: «مشکلات امروز کشور ما با امریکا منبعث از اشغال سفارت نیست بلکه دلایل دیگری دارد. قصه اشغال سفارت شباهت بسیاری به قصه انقلاب دارد. امریکا در ابتدا مخالف انقلاب بود اما با گذر زمان آن را پذیرفت و درباره سفارت نیز داستان چنین است. رابطه ایران و امریکا بیش از آنکه از جانب امریکایی‌ها قفل و غیرقابل حل شده باشد از جانب ما لاینحل شده است. دلیل این اتفاق هم آن است که عده‌ای در داخل معتقدند، منفعت وجود دشمن خارجی مثل امریکا بیش از منفعت عدم دشمنی با آن است».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «در شرایطی که ایران با عراق در حال جنگ بود، دولت امریکا برای ایران اسلحه ارسال کرد».

ذلت و حقارت در مقابل آمریکا، ویژگی بارز فعالین اصلاح طلب است. میردامادی مدعی است که ایران مقصر اصلی مشکلات موجود با آمریکاست. این ادعای مضحک در حالی است که دولت روحانی در موضوع برجام به مذاکره مستقیم با آمریکا اقدام کرد. در این دوره دیدارهای دوجانبه ظریف و کری رکورد زد. گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما و دست دادن ظریف و اوباما نیز در ادامه رویکرد «با کدخدا می‌توان بست» اجرا شد.

اما آمریکا دقیقاً در ماه عسل روابط دولت روحانی با این کشور، فرستاده ویژه ایران در سازمان ملل-ابوطالبی- را تروریست نامید. دولت اوباما در ادامه قانون محدودیت ویزا، قانون تحریمی آیسا، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تصویب و تمدید کرد و ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را نیز غارت کرد.

به این موارد دقت کنید:

- ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر (کودک و زن و مرد)

- تأمین سلاح‌های شیمیایی و حمایت تسلیحاتی از رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه مردم ایران

- حمایت از گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار ایرانی را به خاک و خون کشیده است

- ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

- تحریم مردم ایران در حوزه‌های مختلف از جمله دارو

- حمایت از آشوبگران در سالهای ۷۸ و ۸۸

- مصادره اموال مردم ایران و...

شاید به نظر آقای میردامادی، دراقدام جنایتکارانه آمریکا در اصابت قراردادن هواپیمای مسافربری ایران، حتماً تقصیرکار اصلی، کودکان و زنان و مردانی هستند که مسافر آن هواپیما بودند و هواپیمای ایرانی نباید خود را به موشک آمریکایی می‌زد!

آیا آمریکا بابت جنایت بزرگ حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران عذرخواهی کرد؟! بابت تأمین سلاح‌های شیمیایی صدام چطور؟ بابت ترور دانشمندان هسته‌ای نیز عدرخواهی کرد؟!

** دردِ دل ناشیانه ظریف با فرانسوی‌ها

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «فرار از تله فرانسوی» نوشت: «محمد جواد ظریف در مصاحبه با هفته‌نامه لوپوئن گفت:"افراد بسیاری در کشور ما مخالف متن این توافق (برجام) هستند، افرادی که قدرت هم دارند و صدایشان هم شنیده می‌شود، ولی شما می‌بینید که دولت تا الان به آنچه درباره آن متعهد شده بود، پایبند باقی مانده است".».

ظریف در این گفتگو به دردِ دل ناشیانه با یک رسانه خارجی اقدام کرده است. وی مدعی شده است که منتقدان برجام، جریانی است که قدرت دارد و صدایش هم شنیده می‌شود و دولت در مقابل آنها مقاومت کرده و تعهدات برجامی خود را اجرا کرده است.

این اظهارنظر عجیب ظریف، این پالس نادرست را به طرف غربی می‌رساند که ایران به شدت درگیر یک فضای دوقطبی است و مسئله دولت در برجام، نه عهدشکنی آمریکا و اروپا، بلکه طیف سیاسی مقابل دولت در داخل کشور است!

این اظهارنظر تأمل برانگیز، بیش از پیش بر ترجیح دادن منافع حزبی و قبیله‌ای به منافع ملی و عزت مردم ایران از سوی ظریف صحه گذاشت. این در حالی است که محمد جواد ظریف- ۲۳ آذر ۹۷- در میتینگ حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان گفته بود: «سیاست خارجی حوزه درگیری منافع جناحی نیست».

ظریف در موضع برجام توپ را به زمین داخلی انداخته و آن را یک مسئله جناحی جازده است. این در حالی است که مسئله برجام، عهدشکنی و وقت کشی طرف آمریکایی-اروپایی و اجرای یکطرفه و خسارت بار آن از سوی دولت روحانی است.

لازم به ذکر است که دردِ دل ناشیانه با طرف غربی و گره زدن سیاست خارجی به مسائل حزبی و جناحی تاکنون چندین بار از سوی ظریف انجام شده است.

ظریف در جریان مذاکرات سعدآباد در گوشه‌ای از سالن مذاکرات از «محمد البرادعی» رئیس وقت آژانس انرژی اتمی خواست تعریف خود از موضوع تعلیق را به گونه‌ای ارائه دهد که جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم بازنده نشود!

وی همچنین-شهریور ۹۳- در شورای روابط خارجی آمریکا و درپاسخ هاله اسفندیاری-ضد ایرانی فعال در حوزه جنگ نرم- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی (مجلس دهم) برگزار می‌شود، به این عملکرد ما پاسخ دهند. وقتی قبلاً در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، توافق‌هایی کردیم و تلاش‌های ما برای عملکرد شفاف، از جانب اتحادیه اروپایی رد شد، مردم جواب ما را با انتخاب رئیس‌جمهوری متفاوت دادند که مرا هم زود بازنشسته کرد (!) حالا بار دیگر من زنده شده‌ام. به نظر من غرب در انتقال پیامی که می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند»!

برجام، بهانه‌های آمریکا را خنثی کرد!

«سید جلال دهقانی فیروزآبادی» در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «ترامپ درباره برجام می‌گوید بدترین قراردادی است که امریکایی‌ها امضا کرده‌اند، معلوم می‌شود ایران در یک مذاکره نامتقارن امتیازات بیشتری به دست آورده است. دیپلماسی قهر تأمین کننده منافع ما نیست باید مذاکره داشته باشیم، فعال باشیم و حتی با آنهایی که تقابل داریم مذاکره کنیم مانند امریکا. مذاکره دیپلماتیک البته از منظر اقتدار می‌تواند تأمین کننده منافع کشور باشد».

دهقانی فیروزآبادی افزود: «برجام را می‌توانیم یکی از نمونه‌های سیاست تعامل برای تقابل نام ببریم. ما از راه تعامل با امریکا و مذاکره کاملاً بهانه‌هایی که آنها برای ایران هراسی و امنیتی کردن ایران داشتند خنثی کردیم. راه مقابله با امریکا و تهی کردن آن از اهرم‌های فشار، فقط مذاکره بود».

ارگان دولت تاکید کرده است که «دیپلماسی قهر تأمین کننده منافع کشور نیست». این در حالی است که هیچگاه منتقدان دولت و کارشناسان و صاحبنظران قائل به «دیپلماسی قهر» نبوده‌اند. حرف اصلی این است که سیاست خارجی باید براساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» باشد.

حامیان دولت تاکید دارند که دیپلماسی دولت روحانی براساس تعامل و تنش زدایی و تسلط بر زبان مذاکره بوده است؛ اما این دیپلماسی که برخی آن را «دیپلماسی انفعالی» و برخی دیگر آن را «دیپلماسی التماسی» می‌نامند، رکورددار ناکامی در سیاست خارجی و تاثیرگذاری منفی در اقتصاد است. از لگدمال شدن برجام تا دومینوی اخراج دیپلماتهای ایرانی و هتک حرمت مسافران ایرانی در فرودگاه‌های خارج از کشور و فاجعه تلخ منا و دلار ۱۹۰۰۰ تومانی و...

ارگان دولت مدعی شده است که برجام بهانه‌های آمریکا را خنثی کرد. اگر اینطور است پس چرا ظریف-۱۵ مهر ۹۷- در جلسه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در صحن علنی مجلس گفته بود: «نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد؛ اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد».

دولت آقای روحانی یکی از مأموریت‌های خود را گرفتن بهانه از آمریکایی‌ها تعریف کرده است. قرار بود با برجام، بهانه هسته‌ای از واشنگتن گرفته شود و قرار است با FATF  بهانه حمایت ایران از تروریسم مرتفع شود. حل و رفع این بهانه‌ها، خود تبدیل به بهانه‌ای برای دولت شد. می گویند برای رفع مشکلات اقتصادی باید ابتدا این مسائل را حل کرد. با این روند باید پرسید بهانه بعدی غرب چیست و دولت می‌خواهد کدام دغدغه آنها را مرتفع کند؟ و حد یقف این بهانه‌ها چیست و کجاست؟

** اصلاح طلبان در کارنامه دولت شریک هستند ولی دولت که اختیاری ندارد!

«فیض الله عرب سرخی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «وقتی جریان حامی یک دولت از مردم می‌خواهد که به آن دولت رأی دهد، به همان میزان که وقتی آن دولت در عملکردش موفق باشد آن جریان حامی هم در موفقیت‌های دولت شریک خواهد بود. چنانچه دولت در عملکردش ناموفق باشد، جریان حمایت کننده هم در شکست‌هایش شریک خواهد بود. به همان نسبت هم شاهد افزایش و کاهش پایگاه را آن دولت و جریان حمایت کننده‌اش خواهیم بود. این اقتضای کار سیاسی است.»

عرب سرخی در ادامه گفت: «روحانی در انتخابات وعده‌هایی داده است اما در مواردی عملاً وعده‌هایش را محقق نکرد؛ اما این باز هم به مفهوم عدول رئیس جمهور از وعده‌هایش نیست زیرا ممکن است شرایط به او این اجازه را نداده باشد.»

«محسن میردامادی» نیز در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آقای روحانی در دولت دوازدهم به مراتب ضعیف‌تر و پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده و این واقعیتی غیرقابل کتمان است...عملکرد رییس‌جمهور در یک سال اخیر به نحوی بوده که هم پایگاه اجتماعی خود را تحت تأثیر قرار داده و هم به پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان لطمه زده است...به این نکته هم توجه داریم که همه مشکلات موجود نیز بر عهده دولت نیست بلکه عوامل مختلف داخلی و بین‌المللی نیز در پیدایش شرایط فعلی تاثیرگذار بوده‌اند».

اصلاح طلبان در رابطه با دولت، دو ترفند را به صورت همزمان در پیش گرفته‌اند. اول اینکه علیرغم اذعان به شریک بودن در کارنامه روحانی، خود را صرفاً یک حامی انتخاباتی معرفی می‌کنند که نتوانست در دولت حضور پیدا کند و مدعی هستند که فردای انتخابات، درهای پاستور به روی طیف اصلاح طلب بسته شد!

دومین ترفند اصلاح طلبان این است که علیرغم اذعان به ناکارآمدی و کارنامه ضعیف دولت، مدعی هستند که دولت حداکثر ۳۰ درصد اختیار دارد و بنابراین نمی‌گذارند که به وعده‌های خود عمل کند!

برخلاف این خط تبلیغاتی طیف اصلاح طلب، اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح طلبان است و دولت هم امکانات و اختیارات گسترده‌ای برای اجرای امور و رفع مشکلات مردم دارد.

مسئله اینجاست که اصلاح طلبان هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. این طیف پیش از این مدعی بود که با برجام تمام مشکلات کشور حل خواهد شد ولی در نهایت این توافق هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت. اصلاح طلبان مردم را ماشین رأی و جوانان را سیاهی لشکر میتینگ‌ها می‌بینند. هدف اصلی این طیف حضور در قدرت برای تأمین منافع شخصی و حزبی و قبیله‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    25 2
    اقای میردامادی لطف کنیدبرویدامریکا زندگی کنیدباناموستان ایران جای شما نیست برایتان کوچک است بروید امریکاتاشمارا خوارکنندقدرکشوررابدانید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    27 1
    معاویه با همه رذالتش این قدر حمیت جاهلی عربی داشت که قیصر روم بنویسد ای سگ روی از زمین شام خارج شو والا بخدا با علی صلح می کنم و چنان تو را از زمین شام بیرون می کشم که زردک را از زمین خیسیده بیرون کشند!! اما آقایان برجامی همان غیرت معاویه را هم ندارند.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    1 41
    مشرق جان! اینقدر امیرکبیر زمانه را تخریب نکن. ظریف قهرمان بلامنازع دیپلماسی در دنیاست
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      23 0
      اگر تقدیم کشور به دشمن افتخار است که قبلا امثال وثوق الدوله و میرزا آقاخان نوری و ارتشبد زاهدی و رزم آرا و دیگران این افتخارات را به چنگ آورده اند. امیرکبیر چه کرد؟ هیچ امتیازی به روس و انگلیس نداد. چون زبان تعامل به جهان را بلد نبود!
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      29 0
      بزرگوار چرا نام جواد ظریف را در کنار شهید امیر کبیر قرار میدهید حداقل تاریخ رابخوانید مقایسه کردن یک واداده که سینه چاک تعامل وگفتگو با هر خفتی برای سرزمینی باقدمت چند هزار ساله میباشدانهم برای رضایت طرف مقابل یعنی دشمن ایران با شهید امیر کبیر که حاضر شد منصب صدارت را با اهدا خون خود برای ملت وسرزمین خود رقم بزند یک توهین برای شهید امیر کبیر تلقی خواهد شد
    • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
      11 0
      طریف امیراکبیر ایران! اصلاً همه اصلاح طلبان تهوع آور امیراکبیرند! خوب شد؟!
  • قاسم IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    17 1
    آقای میردامادی مشکلات کشورازدست امثال افرادی مثل شما بی عذرهاست که فکرمیکنیدادم هستید آقای ظریف اینجاایران مهددلاورمردان وسرتعظم جزخداوندبرای هیچکس نخواهداورداین رابرای همه عمرت بدان
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    14 1
    گویا سن بالای آقای میر دامادی در حافظه ایشان هم تاثیر گذاشته آلبرایت به دست داشتن آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد اعتراف کرد اما هیچ وقت بابت آن از ایران عذر خواهی نکرد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    20 0
    آره. ما بدجور جنگ طلبیم. آخر این ما بودیم که در آمریکا کودتا کردیم. این ما بودیم که یک دیکتاتوری بزرگ در آمریکا درست کردیم. این ما بودیم که حق توحش از آمریکا گرفتیم. این ما بودیم که آمریکا را تبدیل به خام فروش نفت کردیم. این ما بودیم که حق کاپیتولاسیون در آمریکا برقرار کردیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم هواپیماهای ما را بخرد و به نیابت از ما برود با شوروی و یا شورشیان ظفار بجنگند و صدها کشته بدهد. این ما بودیم که بی اجازه و اطلاع مقامات آمریکا هواپیماهای آنها را برای بمباران ویتنام می بردیم. این ما بودیم که فرهنگمان را بر آمریکا تحمیل کردیم. این ما بودیم که وقتی شاه آمریکا در خال قتل عام مردمش بود از او حمایت کردیم. این ما بودیم که بعد از انقلاب آمریکا از تجزیه طلبان آمریکایی حمایت اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی کردیم. این ما بودیم که صدام را به حمله به آمریکا تشویق کرده و از او حمایت کردیم. این ما بودیم که قرارداد الجزایر را تبدیل به کاغذ پاره کردیم. این ما بودیم که سلاح شیمیایی به صدام دادیم و همه نوع حمایت اطلاعاتی و مالی از او به عمل آوردیم و حتی خلبانان عراقی را با ناوهایمان نجات می دادیم. این ما بودیم که ناوهایمان را به خلیج مکزیک فرستادیم و هواپیماهای مسافری آمریکا را هدف قرار دادیم. این ما بودیم که آمریکا را زیر شدید ترین تحریمهای فلج کننده قرار دادیم. این ما بودیم که بمب اتمی خودمان داشتیم اما آمریکا را به دلیل داشتن برنامه صلح آمیز اتی مجازات کردیم. این ما بودیم که هر روز آمریکا را تهدید کردیم. این ما بودیم که با تاسیس شبکه های متعدد ماهواره ای به امنیت و فرهنگ آمریکا حمله کردیم. این ما بودیم که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن کشور فتنه راه انداختیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم دستاورد دانشمندانش را بتن ریزی کند. این ما بودیم که خودمان برجام را بر آمریکا تحمیل کرده و خودمان هم نقض کردیم. و.. می بینید ما چقدر بد هستیم؟ آمریکایی های بیجاره در کشورشان نشسته بودند و ما رفته ایم آن طرف کره زمین اینهمه ظلم به آنها کردیم و هنوز هم دست از سرشان بر نمی داریم! تازه پرچم آمریکا را هم آتش می زنیم! البته که نشان دادیم دوستی طلب نیستیم! این جنگ را آمریکا شروع کرده و ما فقط در حال دفاع هستیم.
  • محسن IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    3 4
    بله بله، همه بَد هستن، فقط شما (مشرق و همفکرانش) خوبین! اصلا شما همیشه واسه مردم آسایش و رفاه و ارزانی و فراوانی و ... می خواین، این دیگران هستن که نمیذارن!
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    4 0
    امروز دیگر هر ایرانی باغیرتی میداند که رابطه با امریکا باتوجه خوی استکباری و قلدر معابی و سلطه گری که دارد یک اشتباه محض میباشد حتی جسته وگریخته اکثر کارشناسان روابط بین الملل به این مهم اعتراف کرده اند حکومت هایی امثال قذافی ،مبارک، محمد رضا ،صدام حسین ،بن علی ،ودیگر متحدان سنتی امریکا همان کسانی هستندکه تمام قد در اجرای تعهدات وروابط خود با شیطان بزرگ بوده اند الان کجایند و چکار میکنند از حکومت های امریکای لاتینی گرفته تا اروپایی واسیایی افریقایی هر کدام متعهد به رابطه با امریکا گردیده اند یا به عنوان مستعمره نوین امریکا یا در سطل زباله انقضا ء تاریخ امریکا قرار گرفته اند چطور هنوز به عده ای از جریان اصلاحات فکر میکنند رابطه با امریکا خوب است ال سعود رابطه ی به اصطلاح حسنه ای با امریکا دارد اما امروز بعنوان گاو شیرده امریکا محسوب میشود یعنی ثروت بیکران عربستان باید وبدون محدودیت در اختیار نظام سلطه امریکا قرار بگیرد البته چنانچه تاریخ انقضا ء ال سعود برسد امریکا برای کنار گذاشتن این گاو شیرده درنگ نخواهد کرد امروز تا قطره اخر شیر این گاو بخت برگشته را ندوشد ول کن معامله نیست و در اینده نزدیک مطمئن باشید که از ال سعود جز در کتب درسی خاطره ای باقی نخواهد بود مگر در قضیه برجام کلاه گشاد ی بر سر صنعت پیشرفته ی بومی هسته ای ایران که کاملا صلح امیز هم میباشد نگذاشت به گفته ی خودشان بدون شلیک یک گلوله صنعت هسته ای صلح امیز بومی ایران را به پنجاه سال پیش کشاندند بدون هیچ منفعتی برای ایرانیان اینهمه دارند تلاش میکنند برای به صفر رساندن صادرات و واردات ایرانیان و حداکثر تحریم های ظالمانه فقط وفقط برای شکست، نفوذ و تجزیه ایران به گفته ی خودشان (امریکاییها) میباشد اینهمه کوته فکری و خوش باوری وتلاش عده ای در برقراری رابطه با امربکا برای چیست ؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    4 0
    یکی این قهرمان بلامنازع را از برق بکشد دارد با این قهرمان بازیش دارد گند میزند لطفا اینا را با امیر کبیر قیاس نکنید امیر کبیر حرمت دارد برای ایران و ایرانی
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    5 0
    آقای میردامادی لطفا هیس خواهشا ساکت شو چه عقده ای داری از ایران وایرانی؟ تو وامثال تو لیاقت ایرانو ندارین
  • مینا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    6 1
    جناب میردامادی شما یک روز تصمیم گرفتید از دیوار سفارت بالا بروید .یک روز با اقای کروبی در حج گند زدید .یک روز با پول مردم با خانواده جهت تحصیل به انگلیس سفرکردید .یک روز فتنه کردید تا نظام را سرنگون کنید .الان چه نقشه ای برای کشورومردم کشیده اید . کمی خجالت بکشید.
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    7 0
    اقای میر دامادی مشکل اصلی کشور وبدتر از امریکا امثال شماها هستید که خدا را ول کردید وبه کدخدا دلبسته اید وپدر مملکت را در اوردید که در چهل سال گذشته بی سابقه است وذلت امروز نتیجه این سرسپردگی شما یه کفر ونفاق است
  • رضا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 2
    وجدانا این تحلیل رو کی نوشته فکر کنم ایشون احتمالا تو حوزه آشپزی بودن حالا یهو اومده تو قسمت سیاسی تحلبل نویس شده یا صغر سنی داره .جان تو مشرق جان از شما تحلیل قویتر انتظار میره .البته من چند سال بود مشرق نمیخوندم .قویتر بنویس خدایی.
  • هم وطن IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    4 0
    آقای روحانی از داخل نظام آمده پس خبر دارد چه کاری شدنی و چه کار نشدنی است ، چرا زمان انتخابات این همه وعده ی می دهید که شدنی نیست ، چرا برای خودتان و دوربری هایتان کار می کنید به مردم که می رسد می گویید نمی شود و نمگذارند .
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 6
    بسیار از کشته شدن مسافران بی گناه ایرباس پس از گذشت سالها در فشار روحیرقرار دارم ولی دلیل واقعی ان اگر متهم به غربگرایی نشوم و البته مشرق شهامت نشر ان را داشته باشد حرکت هواپیمای جنگی ایران در پشت سر و همان کریدور مسافر بری بر خلاف قوانین بود. امریکا جنایت کرد ولی خودمان در ان ماجرا تحریکش کردیم
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
      2 0
      آخی! آمریکایی عزیز! آن وقت چطور رادارهای فوق پیشرفته شما یک هواپیمای بزرگ ایرباس را از یک هواپیمای کوچک جنگی تشخیص ندادند؟ و اصلا فرضا که هواپیما جنگی بود! آمریکا چه حقی داشت که جنگنده ایران را هدف قرار دهد؟ الا اینکه اعتراف کنید آمریکا در حال جنگ مستقیم با ایران بود.
  • علیرضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    از اینکه این امریکایی اسم و فامیلش ایرانی است من خجالت میکشم.خدایا این را از روی زمین منقرض بفرما
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    افرادی مثل میردامادی مزدور وجیره خوار غرب وآمریکا میباشند اگر باور نداشتید اشتباه میکردید
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    جیف مرگ برای اصلاح طلبها. مغز انها از چی پر شده. با اینهمه جنایات امریکا از کودتای 28 مرداد گرفته تا الان باز میر دامادی میگوید تقصیر خودمان است. هرچه زودتر این بیخردان بمیرند گناهشان وفشار قبرشان کمتر خواهد بود.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    این ظریف دلار 3600 تومان که قرار بود با تعطیلی صنعت هسته ای 1000 توملن شود 20000 هزارتو مان کرد پدر ارزش پول ملی را در آورد مردم را فقیر بطوریکه حمعیت مددجویان کمیته امداد چند برابر شد. اکنون موقع بررسی خسارات است نه ادعای پاداش ..
  • DE ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    میردامادی: مشکلات با آمریکا، تقصیر ایران است!/ واقعا عجب اجق وجق هایی نشستند در مورد مسایل کشور نظر میدهند.سنگ مفت گنجشک مفت حرف مفت گوش مفت حقوق مفت ....همه اش مفت.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    راستی مرکز عالم کجاست؟غرب....
  • US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای میردامادی طرح والدهایم را خائنی مثل تو برباد داد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس