فدراسیون تیراندازی

نکته‌ای که این روزها در فدراسیون تیراندازی عجیب به نظر می‌رسد مسابقات مختلف در نظر گرفته شده برای ملی‌پوشان اهداف پروازی است.

به گزارش مشرق، ملی‌پوشان تیراندازی ایران در رشته‌های تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند تا با آمادگی بالا برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده شوند؛ این در حالی است که همچنان مشکل تهیه فشنگ و مهمات و مسائل مالی وجود دارد. با توجه به نوسانات ارزی و مشکلات مالی که دامنگیر فدراسیون‌های ورزشی شده، فدراسیون تیراندازی ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه را به مسابقات سلاح‌های بادی آسیا اعزام نکرد.

در حالی که فدراسیون همچنان با این مسائل روبه‌رو است، نکته‌ای که این روزها عجیب به نظر می‌رسد مسابقات مختلف در نظر گرفته شده برای ملی‌پوشان اهداف پروازی است.

 ژن خوب در تیراندازی!

فرزند علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی (که چندی پیش با بیان جمله «تیراندازی مانند کشتی نیست که فقط به یک تشک و دو بنده و هزینه بالایی  نیاز داشته باشد.» جنجال ساز شد و صدای اهالی کشتی را در آورد)، چند ماهی است به اردوی تیم ملی اهداف پروازی اضافه شده و حالا فدراسیون برنامه‌های زیادی برای این رشته دارد در حالی که اهداف پروازی ایران نه در آسیا و نه در جهان هیچ جایگاهی ندارد. فدراسیون برای ملی‌پوشان اهداف پروازی مسابقات گرندپری قطر و مسابقات جهانی مکزیک را در نظر گرفته؛ در حالی که ملی‌پوشان تفنگ که بیشترین سهم را در المپیک داشته‌اند، برای حضور در دومین مسابقه کسب سهمیه خشک تمرین می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دادگر: تیراندازی کشتی نیست که فقط دوبنده بخواهد!

اتفاقی باورنکردنی در فدراسیون تیراندازی!

چرا چهره‌های نامدار رو به افول هستند؟


 جذب مربی خارجی فقط برای 4 ورزشکار

از طرفی فدراسیون تیراندازی در حال مذاکره با یک مربی خارجی برای اهداف پروازی است. حال سوال اینجاست، رشته‌ای که حتی جایگاهی در قاره کهن و همچنین جهان ندارد چرا برای ورزشکاران این رشته قرار است از سوی فدراسیون مربی خارجی جذب شود و مسابقات تدارکاتی مختلفی برای آنها پیش‌بینی شده است؟ با توجه به اینکه مشکلات مالی باعث شده تا فدراسیون نتواند برای ورزشکاران تفنگ، فشنگ تهیه کند، با چه هزینه‌ای قرار است برای چهار ورزشکار اسکیت مربی خارجی جذب کند؟ به گفته رضا ملک‌محمدی، دبیر فدراسیون، به دلیل مشکلات مالی فدراسیون نمی‌تواند ورزشکاری را برای کسب تجربه به مسابقات برون‌مرزی اعزام کند، پس چطور ممکن است فدراسیون چنین هزینه‌های سنگینی را برای اهداف پروازی انجام دهد؟ حضور پسر رئیس فدراسیون چقدر در هزینه‌های صورت گرفته در این رشته تاثیر داشته است؟

اعزام برون‌مرزی رشته‌ای که فعال نیست!

از دیگر مسائلی که در اعزام تیم‌ها به خارج از کشور مطرح شده مربوط به اردوی برون‌مرزی ورزشکاران تپانچه است. در المپیک ریو تپانچه فقط یک سهمیه توسط گلنوش سبقت‌اللهی کسب شد و با توجه به حذف تپانچه 50 متر از المپیک 2020 توکیو، فدراسیون تیراندازی در نظر دارد، تعدادی ورزشکار را در بخش مردان و در ماده 25 متر راهی اردوی هانوفر کند.  این اعزام در حالی انجام می‌شود که رشته 25 متر مردان در ایران سال‌هاست فعالیت ندارد و ایران نیز در این رشته معمولا شرکت نمی‌کند. در بخش بانوان هانیه رستمیان و گلنوش سبقت‌اللهی با حضور در اردوها و مسابقات کمی تجربه کسب کرده‌اند.

این اعزام‌ها در حالی انجام می‌شود که وزارت ورزش و جوانان پیش از این در نامه‌ای به فدراسیون‌ها رسما اعلام کرد با سفرهای تدارکاتی غیرضروری موافقت نخواهد شد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهمن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    3 0
    خدایی چه خبر؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    6 1
    اصلاح طلبان همه ژن خوب دارند و مردم هم رعیتشون هستند...و رعیت هم به اربابشون رای دادند و میدند!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    5 0
    خدا رو شکر که افساد طلبها اون روی استکباری خودشون رو در همه جای ارکان حکومتی نشون دادند . انشاالله که مردم چشمشون باز بشه برای انتخابات آینده
  • حسینعلی کرمی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    خوبه هر ادمی انسان باشه و نوکر بیگانگان نباشه و باید عرض کنم دست اشکار و پنهان در هر طبقه ای خیلی زود باز میشود به زبان بی زبانی میگویم هرکسی خودش باید باشد اگر حیله ی دیگران باشد کاری از پیش نخاهد برد به یاد خون شهیدان اسلام ناب رسول الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس