سیدمحمدبطحایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت در هر شرایطی حفاظت از روح و ذهن و جسم دانش آموزان است.

به گزارش مشرق،  محمد بطحایی ظهر امروز در جلسه هیئت نظارت بر تخلفات اداری اظهار داشت: در دستگاه آموزش و پرورش حفظ سلامت، تندرستی و امنیت دانش آموزان مهم ترین خط قرمز آموزش و پرورش است و باید همه آن را رعایت کنند از این رو همکاران ما در تلاش هستند که موضوع آتش سوزی در مدرسه به بهترین نحو پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان امانت‌های مردم در دست ما هستند گفت:  در مجموع وظیفه اداره آموزش و پرورش نظارت بر تمام دستگاه‌های زیرمجموعه خودش است و باید این حادثه و موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر آموزش و پرورش خواستار برخورد با مقصران آتش سوزی شد

عکس/ دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده قربانیان مدرسه اهواز

آتش بی‌تدبیری بر جان دانش آموزان زاهدانی/ مرگ تلخ سه دانش آموز دختر +عکس

وی با اشاره به بخشنامه ای برای بازدید از مدارس غیر انتفاعی ادامه داد:  طبق این بخشنامه باید تیمی متشکل از بازرس‌های آموزش و پرورش ظرف مدت 20 تا 25 روز از همه مدارس غیرانتفاعی بازدید کنند تا اگر مدرسه دیگری نیز نا ایمن است شناسایی شود.

بطحایی تصریح کرد: مسئولیت پذیری آموزش و پرورش فقط در حد حرف از امانتداری بچه های مردم نیست به همین باید به مراجع قضایی پای کار بیایند و  نگذارند که اعتبار پایگاه اجتماعی آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 40 سال از انقلاب جمهوری اسلامی گذشته است و هنوز شاهد ادارات دولتی پر زرق و برق هستیم اما مدارس ما شبیه مخروبه است، ابراز کرد: برای کشوری که ادعا دارد آموزه‌های حکومتی آن از نوع دینی، و انقلاب آن از نوع فرهنگی  است این تبعیض طبقاتی بین مدارس و ادارات بسیار بد است.

بطحایی اظهار کرد: نباید بگذاریم در استانی که مورد توجه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مقامات عالی کشور است چنین اتفاقاتی بیفتد و از همه همکارانم می‌خواهم با وجود تمام فشارهای کاری  این موضوع بسیار مهم را پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس