کد خبر 921413
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
ترامپ و اون

کره شمالی با تاکید بر اینکه منظور از خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، حذف سلاح‌های اتمی منطقه است، اعلام کرد آمریکا سلاح‌های اتمی خود در کره جنوبی را برنچیند، کره شمالی هم سلاح اتمی خود را کنار نمی‌گذارد.

به گزارش مشرق، با گذشت بیش از ۶ ماه از دیدار سران آمریکا و کره شمالی و توافق دو طرف درباره «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره»، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز (پنجشنبه) بر لزوم خروج سلاح‌های اتمی آمریکا از کره جنوبی تاکید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار یک یادداشت اعلام کرد که خلع سلاح اتمی این کشور در مذاکرات با آمریکا منوط به آن است که واشنگتن سلاح‌های اتمی خود در کره جنوبی را از منطقه خارج کند.

بیشتر بخوانید:

در یادداشت خبرگزاری دولتی کره شمالی به دیدار ۲۲ خرداد رهبر این کشور با رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور اشاره شده است.

دیدار «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» با انتشار بیانیه ۴ بندی پایان یافت. در بخشی از این بیانیه بر «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» تاکید شده است .

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز اعلام کرد: «وقتی ما بر شبه جزیره کره تاکید کردیم، این مفهوم شامل کره شمالی به اضافه سرزمین کره جنوبی می‌شود که در آن سلاح‌های اتمی آمریکا و دیگر اشکال نیروهای تجاوزگری مستقر هستند».

این رسانه کره شمالی افزود: «وقتی ما بر خلع سلاح اتمی تاکید کردیم، باید به درستی این نکته درک شود که این موضوع به معنای برچیده شدن همه عوامل تهدید اتمی است و فقط شامل (کره) شمالی و جنوبی نمی‌شود بلکه شامل همه مناطق همسایه هم می‌شود».

رویترز در گزارش خود درباره بیانیه امروز خبرگزاری دولتی کره شمالی، تاکید کرد که این توضیح، «یکی از واضح‌ترین توضیحات کره شمالی» درباره خلع سلاح اتمی از زمان نشست سنگاپور بین کیم جونگ اون و ترامپ بوده است.

در بخش دیگری از این یادداشت ضمن رد درخواست آمریکا برای «خلع سلاح اتمی یکجانبه» کره شمالی تاکید شده که فشارهای این کشور سبب نمی‌شود که پیونگ یانگ برنامه اتمی خود را کنار بگذارد. خبرگزاری دولتی کره شمالی همچنین تاکید کرد که واشنگتن باید از توهمات خود دست بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    5 2
    امریکا بمب های اتمی را برای تهدید چین روسیه گذاشته است
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    1 0
    دم کره شمالی گرم با این حرکتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس