کد خبر 921409
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
داعش

شبه‌نظامیان کُرد مذاکرات طولانی با هم داشتند تا تکلیف ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از عناصر خارجی داعش را که در زندان‌ها و اردوگاه‌های وابسته به آنان حضور دارند، مشخص کنند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند که شاخه سیاسی و نظامی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» حاضر در منطقه شرق فرات نشست طولانی برگزار کردند.

این منابع به گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه –نزدیک به معارضان- اعلام کردند که هدف از مذاکرات فیما بین شبه‌نظامیان کُرد آزادی هزاران نفر از عناصر و خانواده‌های وابسته به گروه تروریستی داعش بوده است.

این افراد وابسته به داعش در اردوگاهها و زندانهای متعلق به شبه‌نظامیان کُرد حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

اعدام ۷۰۰ نفر از سوی داعش در شرق سوریه

در واقع این عناصر داعشی و خانواده‌های آنان از تبعه‌های خارجی و غیر سوری بوده‌اند و شبه‌نظامیان کُرد با کشورهای آنان تماس گرفته بودند تا این افراد را تحویل بگیرند، ولی این کشورها از پذیرش این افراد سر باز زدند.

دیدبان اعلام کرد که شمار کودکان و زنان حدود ۲۰۸۰ نفر از ۴۴ تابعیت مختلف است و تعداد عناصر داعشی نیز ۱۱۰۰ نفر است که از ۳۱ تابعیت مختلف هستند.

این افراد تبعه‌های عربی، آسیایی، غربی، آمریکایی و لاتینی هستند و بر اساس مذاکرات فیما بین شبه‌نظامیان کُرد قرار است فرآیند آزادسازی عناصر و خانواده‌های وابسته به داعش در داخل سوریه صورت گیرد و در زمان مشخصی آزاد شوند.

در همین راستا، منابع مذکور اعلام کردند که شبه‌نظامیان کُرد تصمیم دارند در صورت آغاز هر عملیات نظامی از سوی ترکیه در شرق فرات، همه نیروهای خود را از جبهه‌های عملیاتی با داعش خارج و به شرق فرات انتقال دهند.

رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».

همزمان با احتمال آغاز عملیات نظامی ترکیه، رسانه‌های آمریکا  نقل از منابع آگاه گزارش دادند ارتش این کشور در تدارک خارج کردن نیروهایش از سوریه است و مقام‌های دولتی آمریکا نیز این گزارش‌ها را تأیید کردند.

شبه‌نظامیان کُرد هم که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، اعلام کردند که این تصمیم واشنگتن «خنجر از پشت» است.

«خالد العبود» دبیر پارلمان سوریه نیز تأکید کرد که خارج شدن نیروهای آمریکایی به خاطر توافق، معامله یا مذاکرات بین سوریه، اروپا و آمریکا نبوده، بلکه معلول ایستادگی حکومت سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر این کار انجام شود ثابت خواهد شد که مخالفان به اصطلاح مسلح سوری قابلیت اعتماد ندارند.
  • ناشناس IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    0 0
    چه ربطي داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس