رحیم‌پورازغدی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ویژگی‌های مشترک دانشگاه و حوزه سکولار این است که اعتباری برای عدالت اجتماعی قائل نیستند.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: همچنان که اتحاد میان نیروهای البته در اقلیت حوزه و دانشگاه مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت امروز نیز این اتحاد و وحدت میان حوزه و دانشگاه امری ضروری محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دانشگاه و حوزه سکولار امروز باید مورد بررسی قرار گیرند؛ در دانشگاه سکولار صرفا روش تجربی مورد استناد قرار می‌گیرد و به تمامی مسائل علمی نگاهی غیردینی و سکولار و دنیوی صورت می‌گیرد.

رحیم پور ازغدی همچنین با اشاره به حوزه سکولار نیز بیان کرد: حوزه سکولار اعتنایی به عدالت اجتماعی ندارد و خود را جدا از بطن جامعه تعریف می‌کند و از ویژگی‌های مشترک میان دانشگاه و حوزه سکولار این است که فاصله طبقاتی برای آنها اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

مسئولان دزد و فاسد را شلاق بزنید

رابطه زندگی شرافتمند و جهاد از دید ازغدی

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه سکولار، انقلاب را امر و پدیده‌ای تاریخی و دارای تاریخ مصرف معرفی می‌کنند که اتفاق افتاده و به پایان رسیده است و ایده آنها این است که به نحوی عمل می‌کنند که در آینده نامی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: افزایش تعاملات فیمابین و همچنین انجام اصلاحات گسترده درونی از جمله اقداماتی است که دانشگاه و حوزه باید آن را از درون خود شروع کنند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید بر مشترکات میان یکدیگر تاکید کنند و نقد درون گفتمانی را به عنوان محور، مبنا و اساس قرار دهند و از مواردی که تفرقه انگیز است نیز اجتناب کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 4
    بسیار درست گفته است. دانشگاه که از اول بر خلاف توصیه "... ارحام مطهره ..." تاسیس شد و نتایج ان عینی است. متاسفانه، برغم توصیه های امام، حوزه اکنون تقلیدی از غرب است و بجای مدرس، مدرسه و مکتب و حوزه، به موسسه، پژوهشکده، پژوهشگاه، دانشکده، دانشگاه، مرکز، ... روی اورده و رحم های غیرمطهر را پذیرفته. زین پس باید قید بزرگانی چون فارابی، رازی، بوعلی، شیخ طوسی، بیرونی، صاحب جواهر، ملاصدرا، شیخ بهایی، امام، مطهری، ملا هادی سبزواری، و ... را زد. چه اقدامی حوزه کرده که تقلیدی نبوده؟ حتی برخی درگیرند؟ نمی دانند حجت الاسلام باشند یا دکتر؟ نمی دانند استاد باشند یا پروفسور؟ نمی دانند لباس پیامبر را به تن کنند یا نماد فراماسونی را؟ نمی دانند اصالت با پیام قران است یا رهنمودهای ماسونی؟
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 0
    عدالت اجتماعی خیلی زیاده فقط یکی میخواد هروز عدالت عدالت کنه.....
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    دقیقا
  • ع ق IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    سلام.خسته نباشید.من تبلیغ سکولاریسم نمی کنم.اما حق با حوزه است.زیرا اگر در این برهه که مسئولین به نام دین و خدا وپیامبر در حال چپاول ثروت مردم وخوشگذرانی هستند حوزه بخواهد از امیحتگی دین باسیاست بگوید و طرفداری کند به معنی این است که مسئول تمام بدبختی ها دین است و مردم را بیشتر دین گریز می کند.بنابراین بهتر است رحیم پوراغذی اگه دلسوز دین است اول از این کثافتکاری ها برائت کند دوم راه حوزه را درپیش بگیرد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    1 0
    من یک حوزویم .والله العظیم المتعال عین حقیقتو گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس