کد خبر 921293
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
وزارت امور خارجه روسیه

مسکو می‌گوید که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که امشب اعلام شده، چشم‌اندازی برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه به وجود خواهد آورد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه‌شب به‌وقت تهران اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که امشب اعلام شده، چشم‌اندازی برای دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه به وجود خواهد آورد.

روسیه همگام با دولت مرکزی سوریه از مخالفان حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه محسوب می‌شود.

پنتاگون گفته که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را آغاز کرده است. این تصمیم در جریان گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان اتخاذ شده بود.

بیشتر بخوانید:

خروج نظامیان آمریکا از سوریه یعنی پیروزی ایران و اسد

نیروهای دموکراتیک سوریه: خروج نیروهای آمریکا خنجر از پشت به ماست

پیش از این روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر داده بود که نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج خواهند شد. این خبر بعدا از سوری سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز به این صورت مخابره شد که نیروهای آمریکایی کل سوریه را ترک خواهند کرد.

آمریکا در حدود دو هزار نیرو در سوریه دارد که بخش عمده آنها در شمال سوریه حضور دارند و با شبه‌نظامیان کُرد «قسد» همکاری می‌کنند. بخش دیگری از نیروهای آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در منطقه تلاقی مرزی سوریه، عراق و اردن حضور دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در توییتر مدعی شد که داعش شکست خورده و این تنها دلیل حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه بوده است.

در همین حال، «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه، تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را یک پیروزی بزرگ برای ایران و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه توصیف کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    1 0
    خوب شد رفتی
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    مگر اردوغان ترامپ را وادار کند والا بخاری از حسن روحانی دیده نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس