کد خبر 920895
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
فیلم/ عذرخواهی جهانگیری از مردم!

وقتی که شنیدم قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه شود اعلام کردم این نرخ باعث جشن و پایکوبی رانت‌خواران خواهد شد! دولت باید به تبعات این تصمیم غلط خود فکر می‌کرد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"متاسفانه طی سالهای اخیر بودجه دولت تبدیل به گوشت قربانی شده است".

فاعل این جمله کیست؛ کسی که گوشت قربانی را بی حساب گرفته یا آن که داده، یا هردو؟! آقای جهانگیری در حالی جمله مذکور را گفته که تیمی مرکب از او و روحانی و نوبخت و سیف و... در دولت، فروردین امسال یک شبه تصمیم گرفتند 18 میلیارد دلار از ذخیره ارزی کمیاب را با قیمت مفت "4200 تومان" واگذار کنند.

در این میان رانت 180 هزار میلیارد تومانی (نصف کل بودجه یک سال) ایجاد شد که به جیب معدود رانت خواران رفت. البته گفته می شود دولت هم چند ده هزار میلیارد تومان درآمد جدید -به قیمت چند برابر شدن نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم- به دست آورد.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

حمایت مشکوک از متهمان اقتصادی دانه درشت

این پرونده را ظریف و روحانی قضاوت کنند

آقای جهانگیری درباره #دلار_جهانگیری یک نکته مهم را فراموش کرده و آن همان نکته ای است که چند ماه قبل احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات به روزنامه آرمان گفت:

"وقتی که شنیدم قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه شود اعلام کردم این نرخ باعث جشن و پایکوبی رانت‌خواران خواهد شد! دولت باید به تبعات این تصمیم غلط خود فکر می‌کرد. بیش از ۳۰ میلیارد دلار را دولت با این نرخ به بازار عرضه کرد.  دو میلیارد یا پنج میلیارد آن را در اختیار افراد مشخص و دارای شناسنامه یا شرکت‌های تجاری سرشناس می‌گذارید، بقیه ۳۰ میلیارد را چگونه و با چه مکانیزمی می‌خواستید کنترل کنید؟باید اعتراف کرد که دولت #گوشت را خیلی راحت دست #گربه داد".

فاجعه بار تر از اصل ماجرا چیست؟ قوه قضائیه به خاطر احضار و بازداشت معاون ارزی دولت (احمد عراقچی) تحت فشار قرار دارد. چرا؟ اگر فقط پای قصور و تقصیر در میان باشد، نباید درمقابل رسیدگی قضایی، آن گونه که سخنگوی قوه قضائیه می گوید، کارشکنی کنند.

آیا پای مشارکت و  زد و بند هم در میان است؟ آیا نظایر همان کاسبان سیاسی که سال 90 و 91 صرافی راه انداختند (امثال ح-ف و رفیق نجومی بگیرش صدقی- و دختر و داماد فلان نجومی بگیر دیگر که دست بر قضا از رفقای جهانگیری بود)، این بار هم نقش آفرین ماجرا بوده اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فرمانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 0
    راست میگه یه مقدار ی از بودجه رو هم وام بدون بازگشت میدن به داداش بعضی ها
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      1 0
      بروید آدم انتخاب کنید
  • FR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 0
    خدا کند این مسائل روشن شود.....
  • محمـّ؁د IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    5 0
    بعضی اعضای کابینه ی دولت مشخصا با رانت خواران شریک هستن و حتی حامی اونها هم هستن. اینکه طرف با سر و ریش سفید می یاد جلوی پای جهانگیری جلوی همه زانو می زنه دلیل داره!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 0
    اینها بدانند اگر به فرض اینکه در این دنیا ***کاری هاشون رو نشه قطعا در روز قیامت برای همگان آشکار خواهد شد روزی که هیچ بازگشت و راه جبرانی وجود نخواهد داشت
  • ES ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 0
    دولت 4 درصدی ها
  • بهلول IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    اون لبخند ش مارا کشته!!!
  • پسر IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    کسی که رانت میکنه و دیگران میفهمن حرفی نمیزنن حتما در این کار شریک هستند حالا هرکی میخواد باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس