هنگامه شهیدی باقری درمنی

پرونده «باقری درمنی» یکی از بزرگترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در سال‌های اخیر بود که به صدور حکم اعدام منجر شد؛ اما نکته قابل توجه، تلاش محکومان امنیتی و وابستگان یک جریان سیاسی برای آزادی وی است.

سرویس سیاست مشرق - «حمید باقری درمنی» یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی سالهای گذشته که پس از طی محاکمه، در نهایت به اعدام محکوم شد، یکی از پیچیده ترین پرونده های اقتصادی یک دهه اخیر است؛ پرونده‌ای که در دولت‌های مختلف ریشه داشته و از بابک زنجانی (دیگر مفسد  اقتصادی اعدامی) تا برخی چهره‌های سیاسی و متهمان امنیتی نیز با وی مرتبط بوده‌اند.

باقری درمنی در جریان رسیدگی به پرونده‌اش از هیچ تلاشی برای انحراف در مسیر رسیدگی، تطمیع و حتی فرار از کشور دریغ نکرده است و یکبار پیش از خروج از کشور و بار دیگر نیز پیش از اجرای نقشه فرار، به دام افتاده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

چرا باقری درمنی مفسد فی الارض شناخته شد؟

ترفند کلاهبردار بزرگ برای فراری دادن جزایری به ترکیه

نقشه فراری دادن «باقری درمنی» در یکی از اعزام‌ها

محکومان امنیتی هم به کمک متهم اقتصادی آمدند

اما یکی از نکات جالب این پرونده، اقدام دو محکوم امنیتی تابلودار برای آزادی باقری درمنی بوده است؛ در این ماجرا نام «هدایت الله آقایی» و «هنگامه شهیدی» که هر دو از محکومان امنیتی هستند به چشم می‌خورد.

اما علت اینکه فردی از عناصر فتنه ۸۸ به نام «هنگامه شهیدی» قصد وثیقه گذاشتن سند زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی خود برای آزادی او را داشته است، چیست؟

«حمید باقری درمنی» که به عنوان یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۳ به بعد دارای پرونده‌های قضایی گوناگون بود؛ از «قاچاق کالا» و «پولشویی با ارزش نجومی» تا «پرونده معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی» و «قاچاق شمش طلا».

رسیدگی به پرونده باقری درمنی به دلیل پیچیدگی‌ها و شگردهای او در انجام اقدامات مجرمانه زمانبر شد.

یکی از شگردهای درمنی برای اینکه دستگاههای نظارتی به فسادش پی نبرند این بود که به محض شروع رسیدگی به پرونده بزرگ کلاهبرداری، حلقه اول اطرافیانش را به خارج از کشور فراری داد تا حلقه وصل فساد به وی از بین برود و دستگاه قضایی نتواند به یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی سالهای اخیر برسد غافل از اینکه با رسیدگی های بدون اغماض و دقیق نقش سرکردگی وی در این فساد بزرگ کشف شد.

رسانه ها، در تاریخ ۹ خرداد ۸۶، «باقری درمنی» را «ابر بدهکار بانکی» با ۲ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی نامیدند.

در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۱ فرمانده وقت نیروی انتظامی طی نامه‌ای به احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت اعلام می‌کند که گزارشاتی از اداره امور شعب بانک ملی به مرکز عملیات ویژه ناجا، ناظر بر وقوع تخلفاتی در شعبه بهار بانک ملی ارجاع شده است.

آنطور که در نامه فرمانده ناجا آمده بود، شرکت «آریا برج» با مدیریت فردی به نام «محمدرضا نصیری» با تبانی و نفوذ «باقری درمنی» که در گزارش مزبور در مقابل نامش در داخل پرانتز عبارت «بدهکار کلان سیستم بانکی» درج شده بود، اقدام به سوء استفاده مالی به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان بواسطه تعداد ۱۱۰ فقره ضمانت نامه تقلبی کرده بود.

«جوانمیر محمدی» رئیس سابق بانک ملی شعبه بهار در بخشی از اعترافات خود می‌گوید: «درمنی» که از بدهکاران کلان بانکی بود به واسطه یکی از افرادش به نام «محمدرضا نصیری» از «خاوری» دستور صدور ضمانت نامه‌های بانکی را گرفته بود؛ اما سرپرست یکی از مناطق بانک ملی دستور وی را انجام نداد که پس از ۲۴ ساعت از سمت خود برکنار شد.

دور جدید تشکیل پرونده های قضایی جدید درمنی که منجر به حکم افساد فی الارض وی شده است با شکایت «شرکت پالایش نفت جی» از باقری درمنی در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۱ ثبت و اغاز شده است؛ در دادخواست شرکت مزبور آمده بود که شرکت‌های ۶ گانه‌ای با عناوین مشخص با توسل به عملیات متقلبانه اقدام به اخذ ۱۷۸ هزار تن قیر از شرکت نفت جی و تحصیل نامشروع اموال شرکت مذکور کرده‌اند.

گزارش مرکز عملیات ویژه پلیس ناجا نیز که در همان مقطع شهریور ۹۱ واصل شد، حاکی از این بود که «حمید باقری درمنی» سرشاخه شبکه‌ای است که با شرکت‌های شش گانه فوق‌الذکر اقدام به کلاهبرداری و تسهیل مال نامشروع کرده‌اند.

این گزارش حاکی است حکم قضایی ممنوع المعاملگی درمنی هم از تاریخ ۱۵ شهریور ۸۹  اجرا شده است.

«باقری درمنی» در تاریخ ۳۱ مرداد سال ۹۳ به اتهام افساد فی الارض بار دیگر بازداشت می‌شود.

با ورود پرونده باقری درمنی به مراحل حساس خود و اثبات اهتمام و جدیت دستگاه قضایی در تعیین تکلیف پرونده این سرشبکه اصلی یکی از بزرگترین باندهای کلاهبرداری از سیستم بانکی و نفتی، جریان آلوده حامی قدیمی وی که توانسته برخی عناصر داخل و خارج از کشور را در پول های کثیف خود شریک کند  دست به کار شده‌اند تا به هر طریقی روند رسیدگی عادلانه به پرونده و حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و دیوان عالی کشور را زیر سوال ببرند. این جریان تابلو دار قصد دارد با پول های به غارت رفته از بیت المال یکبار دیگر  حمید باقری درمنی مفسد بزرگ اقتصادی نقش آفرین در پرونده‌های متعدد بانکی و نفتی را از چنگ قانون و عدالت نجات دهد.

جریان های آلوده به باند کلاهبرداری حمید باقری درمنی با خبرسازی‌های مختلف تمام تلاش خود را می‌کنند تا با تحت تاثیر قرار دادن فضای خبری همچون گذاشته به کمک باقری درمنی آمده و شرایطی را برای او فراهم کنند تا این کلاهبردار بزرگ اقتصادی بتواند اندکی فضا را به نفع خود تغییر داده و یک بار دیگر این جریان‌های آلوده به پول‌های کثیف بتوانند از کنار یک پرونده غارت بیت المال، سرمایه‌ای را برای خود فراهم نمایند.

در گزارش ذیل رد پاهایی از جریان فوق الذکر دیده می شود.

حوالی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، خانمی ۴۲ ساله به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران مراجعه و به صورت کتبی اعلام می‌کند قصد دارد ۵ سند تک برگی زمینی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع را به عنوان وثیقه برای آزادی یک متهم ابر فساد اقتصادی، تودیع کند.

۵ سند فوق‌الذکر در بخش‌های گرمسار و آرادان از توابع استان سمنان، به ثبت رسیده بودند و شماره پلاک‌های ثبتی آن‌ها عبارت بود از «۳۹۷۴۱»، «۵۶۶۰۱ «، »۵۶۶۰۲ «، »۵۶۶۰۳ «  و «۵۶۶۰۴ «

حلقه‌های ارتباطی مشکوک جریان «فتنه»، «انحراف» و «مفسدان اقتصادی» / ماجرای تلاش یک مجرم امنیتی برای آزادی «باقری درمنی» با سند زمین 500 هزار متری

ماجرای تلاش یک مجرم امنیتی برای آزادی «باقری درمنی» با سند زمین ۵۰۰ هزار متری/ حلقه‌های ارتباطی مشکوک جریان «فتنه»، «انحراف» و «مفسدان اقتصادی»
سند به نام هدایت الله آقایی
سند منتقل شده به هنگامه شهیدی
۵۰۰
هزار متر مربع زمین با تاسیسات خاص که قرار بود وثیقه آزادی یک مفسد اقتصادی باشد

ماجرای تلاش یک مجرم امنیتی برای آزادی «باقری درمنی» با سند زمین ۵۰۰ هزار متری/ حلقه‌های ارتباطی مشکوک جریان «فتنه»، «انحراف» و «مفسدان اقتصادی»
سند منتقل شده به هنگامه شهیدی


۵۰۰ هزار متر مربع زمین مورد اشاره شامل تاسیساتی همچون حلقه چاه آب ۳۰ متری، سالن‌های پرورش شترمرغ، سالن جوجه کشی، انبار خوراک دام، فضای مسقف نگهداری جوجه‌ها، آب انبار، فضای فنس کشی شده و ... می‌شدند.

این ۵۰۰ هزار متر مربع زمین بواسطه ۵ سند تک برگی با شماره پلاک‌های ثبتی مورد اشاره، قرار بود ضامن آزادی متهم پروند کلاسه ۹۳۰۰۰۷ باشد؛ پرونده‌ای که در آن ردیف‌های مختلفی از اتهامات اقتصادی به ثبت رسیده بود؛ از غارت بیت‌المال تا کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی.

استعلام سوابق ثبتی اسناد زمین ۵۰۰ هزار متر مربعی گرمسار

پس از این درخواست تودیع وثیقه توسط آن خانم ۴۲ ساله، بازپرس مربوطه، استعلام سوابق کامل ثبتی پلاک‌های مورد اشاره را از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان خواستار شد.

۶ روز بعد یعنی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۶، جواب این استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران واصل و مشخص شد شش دانگ پلاک‌های ثبتی اسناد ۵۰۰ هزار متر مربع زمین گرمسار، به نام» هدایت‌الله آقایی «ثبت و سند شده است.

»هدایت‌الله آقایی» کیست؟

اما »هدایت‌الله آقایی» کیست که صاحب ۵۰۰ هزار متر مربع زمین با کاربری ویژه و مجوز حفر چاه آب عمیق است؟ این فرد از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در سال ۸۸ از عناصر تاثیر گذار در ستاد یکی از سران فتنه بود و به جرم اخلال در نظم عمومی از طریق آشوب، و همچنین تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش همراه با فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به پنج سال حبس که دو سال و نیم آن قطعی و دو سال و نیم آن تعلیقی بود، محکوم شده بود.

سوالی که در این بین مطرح می‌شود، آن است که اگر سندهای آن ۵۰۰ هزار مترمربع زمین گرمسار، به نام «هدایت‌الله آقایی» است؛ چرا فرد دیگری غیر از او، با ادعای مالکیت این ۵۰۰ هزار مترمربع زمین قصد وثیقه گذاری برای یک متهم به فساد اقتصادی را داشت.

انتقال سند ۵۰۰ هزار متر مربع زمین از «هدایت‌الله آقایی» به «هنگامه شهیدی «

پاسخ به این پرسش نیز در همان استعلامی نهفته است که  ۲۶ آذر ۱۳۹۶، از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آرادان به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران واصل شد؛ در آن برگه استعلام قید شده بود که شش دانگ پلاک‌های ثبتی آن ۵ سندِ متعلق به ۵۰۰ هزار متر مربع زمین گرمسار، در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۴، از سوی  »هدایت‌الله آقایی « به نام » هنگامه شهیدی « انتقال یافته و سند این انتقال نیز صادر شده است!

ماجرای تلاش یک مجرم امنیتی برای آزادی «باقری درمنی» با سند زمین ۵۰۰ هزار متری/ حلقه‌های ارتباطی مشکوک جریان «فتنه»، «انحراف» و «مفسدان اقتصادی»
انتقال زمین از هدایت الله آقایی به هنگامه شهیدی

»هنگامه شهیدی» همان خانم ۴۲ ساله‌ای بود که سالها در انگلیس زندگی کرده است و روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، با ۵ سند تک برگی زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران مراجعه کرد و قصد داشت این سندها را به عنوان وثیقه برای آزادی یک متهم به فساد اقتصادی، تودیع کند.

»هنگامه شهیدی» نیز همچون «هدایت‌الله آقایی» در زمره فعالان فتنه ۸۸ بود. او چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از انگلیس به تهران آمد و عضو ارشد ستاد انتخابات یکی از سران فتنه شد.

قطعا برای مخاطبان جالب خواهد بود که بدانند آن مفسد اقتصادی کیست که در مقطعی، «هنگامه شهیدی « حاضر شده سندهای زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی را برای آزادی‌اش، وثیقه بگذارد.

درباره هنگامه شهیدی بیشتر بخوانید

هنگامه شهیدی در جزیره کیش دستگیر شد

پرونده هنگامه شهیدی به دادگاه ارسال شد

حکم "هنگامه شهیدی" صادر شد

توضیحات وکیل هنگامه شهیدی درباره اعلام اشتباه میزان محکومیت موکلش

»باقری درمنی» مفسد اقتصادی که «هنگامه شهیدی» می‌خواست سند ۵۰۰ هزار متر زمین را وثیقه آزادی‌اش کند.

آن مفسد اقتصادی همان » حمید باقری درمنی «است. فردی که ۱۸ آذر ۱۳۹۷، اعلام شد که به استناد ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور ابرام و تایید شد.

ماجرای تلاش یک مجرم امنیتی برای آزادی «باقری درمنی» با سند زمین ۵۰۰ هزار متری/ حلقه‌های ارتباطی مشکوک جریان «فتنه»، «انحراف» و «مفسدان اقتصادی»

»باقری درمنی» از سال ۱۳۸۳ به بعد دارای پرونده‌های قضایی گوناگون بود؛ از «قاچاق کالا» و «پولشویی با ارزش نجومی» تا «پرونده معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی» و «قاچاق شمش طلا».

وی در سال ۸۵ با حکم قضایی ممنوع المعامله می شود در شهریور ۹۱ دور جدید پرونده های قضایی اش با شکایت نفت جی آغاز و در روز ۳۱ مرداد سال ۹۳ بازداشت می شود.

اما علت اینکه هنگامه شهیدی قصد وثیقه گذاشتن سند زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی خود برای آزادی «باقری درمنی» را داشته است، چیست؟

چه عاملی او را ترغیب کرده بود که برای آزادی این مفسد اقتصادی، سندهای زمین پرارزش ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار را به گرو بگذارد؟

سند ذیل، همان درخواست کتبی «هنگامه شهیدی» برای وثیقه‌گذاری اسناد ۵۰۰ هزار متر مربع زمین گرمسار جهت آزادی «باقری درمنی» است که در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ به شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی تهران، ارائه شد.

غیب‌گویی احمدی‌نژاد قبل از دادگاه یک مفسد/ کالبد شکافی روابط جریان انحرافی، هنگامه شهیدی، باقری درمنی و جاعل نیوز
نامه هنگامه شهیدی برای تودیع وثیقه جهت آزادی باقری درمنی
فردی که مدعی بود معیشتش در تنگناست،
  ۵۰۰ هزار متر زمین داشت !


نکته قابل تامل آنکه، هنگام شهیدی در زمانی که با حمایت کانالی ضدانقلاب علیه نظام مشغول اتهام زنی بود، اعلام کرده بود که از طریق کمک‌های آشنایانش گذران معیشت می‌کند؛ جالب آنکه در همان مقطع وی زمینی به وسعت ۵۰۰ هزار مترمربع در تصاحب داشت که می‌خواست آنرا وثیقه آزادی یک مفسد اقتصادی کند.

جرائم امنیتی «هنگامه شهیدی «

همانطور که در بالا اشاره شد، «هنگامه شهیدی» در زمره فعالان فتنه ۸۸ بود. او چندی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از انگلیس به تهران آمد و عضو ستاد انتخابات یکی از سران فتنه شد. شهیدی در چندین مقطع به سبب ارتکاب جرائم متعدد دستگیر شد. این فرد که خود را در فضای مجازی خبرنگار می‌نامید با پشتیبانی کانال‌های بدنام و ضدانقلاب مشغول فعالیت گسترده بود.

نامبرده در تیرماه سال جاری در حالی که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأمورین پلیس جزیره کیش شناسایی و دستگیر می‌شود. شهیدی تا قبل از دستگیری، برای اینکه از دید ماموران مخفی بماند، از ماسک استفاده می‌کرد.

در اینجا چند نکته مبهم ایجاد می‌شود:

چه رابطه‌ای میان «هنگامه شهیدی» و «باقری درمنی» وجود داشت که «شهیدی» قصد داشت سند زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار را برای آزادی «باقری درمنی» وثیقه بگذارد؟

هنگامه شهیدی، در زمان فرار و قبل از دستگیری، در پست‌هایی که در توییتر منتشر می‌کرد مدعی بود، وضعیت مالی مناسبی ندارد و محل اسکانش از طریق دانشجویان یک دانشگاه فراهم شده و معتمدینش برای او پول می‌فرستند.

اما فارغ از موضوعات مطرح شده، یک نکته قابل تامل و مبهم، پس از دستگیری هنگامه شهیدی، فرقه بهاری و تیم رسانه ای رئیس جمهور سابق به تکاپو افتادند و با مطالب و یادداشت های گوناگون به مظلوم نمایی از این فرد پرداختند.

این موضوع آنقدر برای این جریان اهمیت داشت که  «محمود احمدی‌نژاد» در دفاع از هنگامه شهیدی بیانیه رسمی صادر کرد.

اما اخیرا و پس از اینکه ماجرای پرونده باقری درمنی به مراحل حساس خود نزدیک شد، یک بازوی دیگر از جریان احمدی نژاد با انتشار سلسله توییت هایی بصورت کاملا آشکار به حمایت از کلاهبردار بزرگ نظام بانکی و اقتصادی کشور پرداخت. اینکه رابطه بین پرونده باقری درمنی، هنگامه شهیدی و جریان احمدی نژاد چیست، موضوعی است که جزئیات بیشتری از آن منتشر می شود تا فرافکنی سودی نداشته باشد.

هجمه های همزمان آمدنیوز، جریان انحرافی و هنگامه شهیدی

هنگامه شهیدی که در این گزارش مشخص شد قصد وثیقه گذاری برای آزادی »باقری درمنی» مفسد اقتصادی را داشته، بعد از دستگیر شدن بواسطه جرائم متعدد، از سوی جریان انحرافی و حتی محمود احمدی‌نژاد مورد حمایت واقع شد؛ همزمان، کانال ضدانقلاب آمدنیوز نیز به حمایت از شهیدی پرداخت.

آمدنیوز حتی اقدام به بازنشر توئیت احمدی نژاد در دفاع از شهیدی نیز کرد.

بازنشر توییت احمدی نژاد در حمایت از شهیدی در آمدنیوز

وجه مشترک هر سه جریان فوق‌الذکر، هجمه به قوه قضاییه است؛ هم احمدی‌نژاد و جریان انحرافی، هم هنگامه شهیدی و هم کانال بدنام آمدنیوز، در مقطعی مشغول دروغ پردازی و هجمه‌پراکنی علیه نظام و دستگاه قضایی بودند و هستند.

در مقطع مورد اشاره حتی خلاف‌گویی‌های سه جریان فوق الذکر مشابه هم بود؛ شیوه کار آنها به این ترتیب بود که کانال ضدانقلاب آمدنیوز دروغ بزرگی را به مسئولان نسبت می‌داد و آن دروغ توسط هنگامه شهیدی تبلیغ و ترویج می‌شد و در گعده‌ها و میتینگ‌های احمدی نژاد و فرقه بهاری همان دروغ مجددا بازنشر می‌شد. احمدی‌نژاد حتی از هشتگی استفاده کرد که هنگامه شهیدی علیه دستگاه قضا استفاده می‌کرد.

در وابستگی کانال ضدانقلاب آمدنیوز به سرویس‌های جاسوسی دشمن کمترین تردیدی وجود ندارد؛ کما اینکه در گزارشات مبسوطی که پیش از این در مشرق و سایر رسانه‌ها منتشر شده، به تفصیل در باب ماموریت تفویض شده به گردانندگان این کانال بدنام از سوی دشمنان ملت ایران، سخن رفته است؛ باید دید قطعه دیگر این پازل یعنی فرقه بهاری چه خط و ربطی با مهره های تابلودار ضدانقلاب و وابسته‌ای نظیر آمدنیوز و هنگامه شهیدی دارد که در عملیات روانی آنها علیه نظام و مسوولان مشارکت داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • پويا IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    با قاطعيت ميتوان به اين نتيجه رسيد كه فسادها واختلاسهاي كلان كه طي اين چند سال در اين مملكت براه افتاده است بصورت سيستماتيك بوده و تمام افراد من جمله درمني بعنوان پازل اين معما در نقشه كشورهاي استعمارگر براي به زانو درآوردن اين ممكت عمل ميكنند و ورود هنگامه شهيدي به كشور و واگذاري زمين به او از طرف هدايت الله آقايي كه زير دست و سرسپرده مهدي هاشمي بوده ، قابل پيش بيني است كه دولتهايي مثل انگليس با ايجاد شبكه هاي فساد مالي و آلوده كردن مقامات دولتي و بال و پر دادن به آن قصد نابودي و ضربه زدن به انقلاب را دارند ، هدفي كه تاكنون از طريق نظامي جرات و توان انجام آن را ندارند
    • فقط وطن IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      5 14
      عزیزم جوش نزن این فساداز ده هفتاد به بعدوجود داشته وهست البته هراز گاهی باتوجه به شرایط اونهایی که سهم حضرات را کم پرداختن با توجه به موقعیت فدا میشن کله مردم با استعمارگران و چیزای دیگه سرگرم نکن بنظر میاد سهم توهم نداده
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      4 0
      دادگاه هنگامه شهیدی علنی برگزار شد؟
  • BE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    103 2
    لعنت و نفرین بر هر چه دزد
    • FR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      9 0
      تو اروپا و نزد شيطانهاي كوچك از اين جانورها نميبيني !
  • ایرانی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    55 5
    چرا تابعیت اینها را لغو نمی کنن این زنیکه ....
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 37
    خب که چی
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      16 1
      بگیر بخواب صبح تکرار کن
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      1 1
      پیچ پیچی
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    17 62
    احمدی نژاد عطر گل یاسه احمدی نژاد نوکر عباسه
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      20 5
      فتنه بعدی با هدایت همین عطر گل یاس خواهد بود
  • سلاخ اعظم IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    52 4
    جفتشونو بفرستيد كنسولگري عربستان در استانبول تا من تماس بگيرم به رياض و با بن سلمان هماهنگ كنم تا تيم خاشقجي رو با اولين پرواز بفرسته .
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      5 20
      چند سالته بانمک
    • BE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      19 2
      شما چه کاره این دزدها هستی که شکایت واعتراض مردم را به مسخره گرفتی !؟
    • سلاخ اعظم IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      7 5
      16:23 هم كلاسي باباتم عمو جون .
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    73 3
    همیشه پای کارگزارانی های تولیدی رفسنجانی در فساد های مالی در میان است
    • موبین IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      46 1
      به نورش قبر بباره که هر پرونده مبهم و کلاف سردرگمی توی جمهوری اسلامی هست یه سرش دست اون مرحومه!
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      30 1
      زدی تو خال
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    20 48
    زمین و زمان رو بهم می بافین که احمدی نژاد رو خراب کنین!؟ تف سر بالا به چی میگن؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      22 19
      احمدی نژاد چه دفاعی کرده که نوشته اید فقط گفته 75 روز بازداشت که این هم جزو قانون اساسیه کسی را بیش از 48 ساعت حق بازداشت ندارید اگه کاری کرده باید زندان کنید فقط می خواید یه جوری کرمتون را به احمدی بریزید تا از دولت حسن دستخوش بگیرید
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      بازداشت با حکم قضایی و با کلی مدرک و تازه تلاش برای فرار مخفیانه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    35 2
    مخ ادم سوت میکشه ... ارادان که محل تولد احمدی نژاده
  • بی سیم IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    26 3
    چیزهای مهمی داره رو میشه. افرین. دستهای داخلی برای نابودی انقلاب و ایران فعال شده اند و باید آنها را افشا کرد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    21 50
    به خدای محمد اگر خورشید رو در دست راستم و ماه رو در دست چپم بذارند هرگز دست از حمایت از دکتر احمدی نژاد برنخواهم داشت. تا قیام قیامت هم هر اراجیفی پیدا کنید احمدی نژاد رو تخریب کنید
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      31 2
      نترس تا قیوم قیامت بهت خورشید و ماه نمیدن!
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      16 3
      با این حماقتی که تو داری تو دستت هم نمیرنن پس همانطور احمق بمان
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      6 2
      شرک یه خر داشت مثل تو بود
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 2
      خاک بر سرت مشرق که نظر این منافق تابلو رو انتشار دادی که هم داره احادیث رو مسخره میکنه هم .....
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      4 0
      میگن آخرالزمان پیامبران دروغین زیاد میشن... از خدا برای همه مریضها علی الخصوص مرضای اعصاب و روان شفای عاجل مسئلت داریم.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      1 0
      حیف عقلی که نداری
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    27 2
    چه رابطه‌ای میان «هنگامه شهیدی» و «باقری درمنی» وجود داشت که «شهیدی» قصد داشت سند زمین ۵۰۰ هزار مترمربعی گرمسار را برای آزادی «باقری درمنی» وثیقه بگذارد؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 9
    دیگه نامردی نزدینش دیگه . جاسوس که نبوده
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      محکوم امنیتی که بوده
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    29 1
    لعنت بر فساد اکبر خفته در استخر فرح استخر جهنم خوش بگذره
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 1
      پس احمدی نژاد چی که ازش دفاع کرده؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    12 0
    البته در وابستگی آمدنیوز به بعضی سرویس های داخلی - که سایت های به اصطلاح خبری تحلیلی(!) در میارن و تازگی ها روسای اصلی شون رفتن زیر اخیه - تا کی بوی گندش بلند شه(!)- هم تردیدی نیست!
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    17 0
    بسیار کار تحقیقی جالبی انجام داده اید. مستند، مختصر و جامع با طرح سوال های جالب. انصفا استفاده کردم.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    18 0
    این خانم با چادرش خیلی ها رو به غلط انداخت. از اول هم مخالف جهوری اسلامی بود. مثل نفوذی ها رفتار می کنه.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    7 0
    گور همشون گم
  • افشین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    16 0
    آفرین مشرق نیوز .همین یک فساد هم یک انگل و اطرافیانشان را که همه مافیا هستند را عیان میکند. اون مادری که شب به خاطر شکم گرسنه بچه هایش گریه میکند و این حرومزاده ها که اصلا چیزی یه نان خدا و دین برایشان مهم نیست . و خاک بر سر اونهایی که به خاطر لج و لجبازیهای سیاسی از اینها طرفداری میکنند .انشاءالله به دعای امام زمان همه به جهنم بروید .و زندگی لجنی خود را تمام کنید.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • افتخار AU ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    12 0
    خوب بود که مشرق نیوز درباره سوابق استخدامی هدایت الله اقائی نیزپژوهش و شفاف گزارش می‌کرد. چون ارائه وثیقه برای آزادی شیادی مانند باقر مومنی بسیار عجیب و شایسته ورود وزارت اطلاعات می باشد.
  • سید مصطفی فتحی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    11 0
    سلام خدا قوت به شما که با اراده ی محکم و عزمی استوار پای دفاع از انقلاب اسلامی ، انقلاب مستضعفان و پابرهنه ها ، بدون ترس و واهمه از سپاه نفاق و تزویر ، باندهای قدرت و ثروت مافیایی مدعی اصلاح طلبی و خط امام در روزگار خیانت ، فتنه و عوام فریبی بندگان شهوت ، قدرت و ثروت ایستاده اید و روشنگر جویندگان حقیقت هستید . ان شاءالله تعالی خداوند متعال فرج صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف را برساند و بساط منافقان و دشمنان اسلام مظلوم را برچیند .
  • مهدی RO ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 3
    با اتکا به"وجه مشترک هر سه جریان فوق‌الذکر، هجمه به قوه قضاییه است؛ هم احمدی‌نژاد و جریان انحرافی، هم هنگامه شهیدی و هم کانال بدنام آمدنیوز، در مقطعی مشغول دروغ پردازی و هجمه‌پراکنی علیه نظام و دستگاه قضایی بودند و هستند."، باز هم جای بسی تغلل است که چرا قوه قضائی از محاکمه علنی افرادی که در حلقه احمدی نژاد هستند واهمه داره!
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      مشایی کشک بود؟
  • ناشناش IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    7 19
    همه این آتیش ها از گور احمدی‌نژاد بلند میشه در زمان احمدی‌نژاد این همه مفسد اقتصادی پدیدار شد.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 0
    نگفتی علت اصلی رابطه این سه طیف چی بود
  • US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 3
    اگرخیلی مردهستید مسئولان جمهوری اسلامی خاوری رو دستگیر کنید
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      3 0
      مرد بودن نمی خواد احمق کار دیپلماتیک می خواد
    • افتخار AU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      2 0
      دستگیری خاوری تا وقتی که کانادا موافقت نکند از عهده هیچ دستگاهی در جهان بر نمی اید. لذا کامنت شما در باره خاوری قیاس مع الفارق است.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    7 0
    حالا سئوالی که به ذهن میرسه اینه که چرا کارگزارانی ها این زمین ها رو دادن به شهیدی؟
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 0
    500 هزار مترمربع؟ اینهمه زمین را چطور بدست آورده؟
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 3
    از نظر مشرق پونصد هزار متر زمينو هم انگليس زده به نام اينا. خود دولت زده به نامشون و همون سازمان ثبت ايران. پس هر چي فساده از داخل هست همه رو ربط ميدين به انگليس و امريكا.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 0
      هنوز زوده بفهمی جریان چی هست ... با این آی کیوی بالات
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      0 1
      همین که تو فهمیدی واست بسه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 1
    بیخیال بابا شما خیلی خوب داستان سرایی میکنید . نویسنده یا کارگردان میشدید یک فیلم توپ درست میکردید
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      سوختیا؟
  • فانوس IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 2
    دم قوه قضائیه وقاضیان محترمی چون صلواتی گرم. ببینم چه می کنید
  • فانوس IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 1
    دم قوه قضائیه وقاضیان محترمی چون صلواتی گرم. ببینم چه می کنید
  • داوود IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 2
    همچین نوشتی 500 هرار متربع زمین انگار این زمین بیخ گوش تهران و متری خداتومن قیمتشه 50 هکتار زمین تو گرمسار که به درد کشاورزی هم نمیخوره از این زمینا 20 هکتارش هم به ما ارث رسیده سالی 5 میلبون هم از توش در نمیاد
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 0
      شازده قیمت و ارزش وثیقه رو بخون انقدر بی سواد بازی در نیارید
  • حسین IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 1
    هر جرمی کسی کرده باشه دلیل نمیشه خارج از قانون با اون برخورد کرد، انتقاد احمدی نژاد هم به برخورد خارج از قانون تو قوه قضایه است
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 1
    عالی. خدا خیرتون بده. خیلی خوب بود.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 0
    دقیقا مانند فساد شهرام جزایری که صدر تا ذیل جریان مدعی اصلاحات و شفافیت به آن آلوده بود
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 8
    درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      سوختیا
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    اخر قیردزدی هم شدشغل؟کی اعدام میشه این
  • یک جانباز IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 1
    هر وصله ای را به احمدی نژاد میچسبانید عیبی ندارد مگر وصله دزدی که امکان ندارد لذا به او می گفتند پولها را چکار کرده من امسال پنج ماه تمام روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان را رفتم جایی نبود که اثر مهمی از این مرد نباشد و او را دعا میکردند
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      چون جاهل هستن و نمی‌دانند
  • US ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 1
    مشرق چقد رو مخی خب کامنت من چیش بد بود تایید نکردی لعنتی میگم این قصه ای که ساختی شبیه همون داستان تخیلی کیف پر از پول و دلار بقایی که‌نیست؟؟؟ تایید کن لعنتی تایید کنننن
  • US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 0
    انحراف، فتنه و فساد؛ پیوندتان مبارک
  • امیر IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 1
    50 هکتار میشه زیاد نیست
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    1 0
    از این پول ها در بدنه اصلاحات زیاده مثلاً همین شورای شهر بابل ، چه پول خرج رابطه گروهی کردند !!! راستی چی شد ، مشرق قضیه شورای شهر بابل را پیگیری کن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    4 0
    500 هزار متر مربع ؟ راستي اينجا انقلاب شده يا دوباره خان خاني برقراره ؟
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      بماند که مردم غربزدگی رو انتخاب کردن و بدبخت شدن
  • حسيني IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 1
    50 هكتار زمين كويري است كه يك چاه با عمق 30 متري ارزش آنجناني نداره
    • ماندانا AE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      1 1
      عزیزم این زمین یک از هزاران زمین و ملک و خونه ای هست که هدایت اله اقایی داره. ایشون بالای هزار میلیارد تومان پول از دولت اختلاص کرده
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    این جوجه مفسد هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس