کد خبر 920746
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
حناچی:‌ ۹۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران وجود دارد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر ۹۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ ساختمان در شرایطی قرار دارند که در مواقع بحرانی خدمت رسانی به آنها سخت و دشوار است.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهمنامه آموزشی میان سازمان بسیج شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی که صبح امروز در سالن آتش‌نشانی برگزار شد در ابتدا وفات حضرت معصومه (س) را گرامی می‌داریم و به روح پرفتوح شهدای جمهوری اسلامی و شهدای آتش نشان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: به هر صورت ما در شهری زندگی می‌کنیم که هم به جهت کلانشهر بودن و هم به جهت اینکه در طول تاریخ بحران‌های زیادی را دیده است باید به آن توجه شود که ازا ین بحران‌ها می‌توان به سیل و زلزله اشاره کرد و در هر صورت ما باید آمادگی لازم را در برابر حوادث و اتفاقات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

شهردار تهران گفت: در حوادث تهران از جمله حفاری مترو در عمق ۹ متر ما آجرهایی پیدا می‌کنیم که معنای آن این است که در این مکان‌ها در دوره‌ای زندگی جریان داشته است. در واقع می‌توان گفت که در برخی از محلات تهران ما شاهد سه لایه تمدن وزندگی بوده‌ایم.

حناچی گفت: ایران جزو ۱۰ کشور دنیا به لحاظ تجربه بلایای طبیعی است و در واقع زلزله بخشی از زندگی است و ما باید یاد بگیریم که چگونه با آن برخورد و زندگی کنیم. باید در شرایط بحرانی بتوانیم مشکلات کنترل و هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد ما پس از زلزله و با توجه به احساسات مردمی دچار مشکلاتی می‌شویم چرا که مردم به مناطق زلزله زده هجوم می‌آورد و همین امر مدل اصلی برای ارائه خدمات است و باید به این موارد توجه شود.

شهردار تهران افزود: درحالی این اتفاقات رخ می‌دهد که تجربیات جهانی نشان می‌دهد که در چنین شرایطی باید منطقه زلزله زده به صورت منطقه نظامی دربیاید و تنها نیروهای متخصص و امدادی در منطقه حضور پیدا کند.

حناچی گفت: به عنوان مثال در زلزله بم ما آمار قطع نخاعی بالایی داشتیم و این ناشی از کمک رسانی غیرتخصصی برخی از هموطنان بود و قطعا اگر نیروها آموزش لازم را داشته باشند کمتر از این اشتباه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بحث امروز ما توجه به آموزش نیروهاست، گفت: این آموزشها می‌تواند در شرایط بحرانی به کمک مردم بیاید و در این زمینه باید اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ما ۹۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم گفت: از این تعداد ۲۰۰ ساختمان شرایط لازم برای کمک رسانی در شرایط بحرانی را ندارند و معابر آنها طوری طراحی شده است که ماشین‌های خدماتی نمی‌تواند در آنها تردد داشته باشد. در این زمینه باید آموزش‌های لازم به ساکنان این ساختمان‌ها داده شود که در شرایط بحرانی چه وظایفی را برعهده دارند.

حناچی در ادامه با اشاره به تجارب کسب شده در برخی از بحران‌ها گفت: ما تجربه پلاسکو و همچنین تجربه ساختمان وزارت نیرو را داریم و همه اینها نشان می‌دهد که ما در بخش نقشه ساختمان‌ها با مشکل اساسی روبر هستیم به طوری که در دو حادثه اشاره شده ما نقشه کاملی را از این دو بنا در دست نداشتیم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در زمان زلزله شبکه گاز است که باید این شبکه به محض زلزله و به صورت هوشمند قطع شود که عدم این اتفاق مشکلات جدی را در سطح شهر رخ خواهد داد.

شهردار تهران افزود: زلزله یک موضوع واقعی است که باید مردم نسبت به آن آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشند. ضمن اینکه آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند و ما در این بخش هیچ راهی جز آمادگی و آموزش نیروهای متخصص و مردمی نداریم.

حناچی در پایان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیج گفت: بسیج در مواقع بحرانی و در جنگ تحمیلی امتحان خود را پس داده است و حداکثر ایثار و از خودگذشتگی را نشان داده است و ما می‌توانیم از این ظرفیت و پتانسیل نیز در مدیریت شهری استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 0
    سعی کن بیشتر نگران برادرت باشی
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    اره بیار کوتاش کن
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    تو که برای خانوادت نگران نمیشی مطمئنا" برا مردم هم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس