کد خبر 920687
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
تیم ملی ایران

طرح پرداخت مستمری ماهانه به اعضای تیم ملی فوتبال در جام جهانی که پیش از این توسط مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش مطرح شده بود، منتفی اعلام شد.

به گزارش مشرق، ارائه خدمات ویژه و از جمله مستمری ماهیانه به بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه از جمله برنامه هایی بود که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش انجام آن را در دستور کار قرار داد. 

این برنامه در زمان مدیریت محمد خرم در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش طرح شد تا پس از بررسی و تصویب در هیات مدیره، وارد  فاز اجرایی شود چراکه ملاک و مبنای کار برای ارائه مستمری به ورزشکاران صرفا مدال آوری آنها در میادین رسمی آسیایی و جهانی و المپیک است و بر این اساس اعضای گروه های اول و دوم صندوق حمایت از قهرمانان، جزو مدال آورانِ مستمری بگیر هستند. 

بیشتر بخوانید:

2 بازیکن ایرانی نامزد توپ طلا آسیا ۲۰۱۸

با این حال  و با در نظر گرفتن سختی کار برای رشته های تیمی در رویدادهای جهانی و المپیک، طرح پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال در جام جهانی مطرح شد اما بعد از گذشت هفت ماه و تغییرات مدیریتی ایجاد شده در صندوق، این طرح نه تنها به سرانجامی نرسیده بلکه به طور کل از دستورکار هم خارج شده است. 

سید مصطفی ابطحی که از مردادماه مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را عهده دار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام و تائید این موضوع گفت: این کار مبنای قانونی نداشت. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اساسنامه دارد و بر اساس آن اقدامات لازم را برای ورزشکاران انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: موضوع پرداخت مستمری به اعضای تیم ملی فوتبال در زمان مدیریت من مطرح نشده و اصلا هم قابلیت طرح و پیگیری ندارد. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از ارکان وزارت ورزش به حساب می آید و باید تمام حرکت ها و تصمیم گیری ها در آن معقول و قانونمند باشد. 

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تاکید کرد: با توجه به تغییراتی که در رویکردهای صندوق داشته ایم و به زودی آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد، کمک ها و پرداختی ها به اعضای صندوق قانونمندتر خواهد شد اما پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال که جزو مدال آوران نیستند، اصلا در برنامه و ماموریت ما نیست. 

به گزارش خبرنگار مهر، ورزشکارانی که در حال حاضر به واسطه مدال آسیایی، پاراآسیایی، المپیک، پارالمپیک و جهانی از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مستمری دریافت می کنند، تقریبا از همه رشته ها هستند و حتی فوتبال؛ اعضای تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی ١٩٩٨ و ٢٠٠٢ حقوق بگیر این صندوق هستند.

در این دو دوره بازی های آسیایی که به ترتیب در تایلند و کره جنوبی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و بر همین اساس بازیکنان تیم اعزامی به این دو رویداد - بازیکنانی که خود برای عضویت در صندوق اقدام کرده اند - معادل مدال طلا، مستمری بگیر صندوق هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس