کد خبر 920626
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
آتش‌بس الحدیده آغاز شد

آتش‌بس مورد توافق در سوئد میان گروه‌های یمنی از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در شهر بندری الحدیده آغاز شد.

به گزارش مشرق، آتش‌بس مورد توافق در سوئد میان گروه‌های یمنی از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی (ساعت ۰۰:۳۱ بامداد به وقت تهران) در شهر بندری الحدیده آغاز شد. 

گروه‌های یمنی پنجشنبه گذشته در سوئد اعلام کردند به توافقی بر سر بندر الحدیده و کمک‌رسانی به شهر تعز و کاهش درگیری‌ها در این شهر دست پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف سعودی در آستانه آتش‌بس الحدیده، حدود ۸۰ حمله هوایی کرد

پیام شوک آمیز نماینده مجلس آمریکا درباره جنگ یمن

در همین حال، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه‌شب گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در آستانه آغاز اجرای آتش‌بس در الحدیده بر اساس توافق سوئد، ۷۹ حمله هوایی در یمن انجام داده است.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک «الحدیده» واقع در غرب یمن آغاز کرد. این ائتلاف با گذشت ۶ ماه از آغاز این عملیات موفقیتی در دستیابی به اهدافش به دست نیاورد.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله گفت نیروهای این گروه به آتش‌بس پایبند خواهند بود. وی در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد ائتلاف سعودی قبل از آغاز آتش‌بس، حملات هوایی‌اش را تشدید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    دشمنان اسلام در هرجنگی نشان داده اند که از این آتش‌بس‌ها فقط سوء استفاده می کنند. در جنگ سوریه و عراق در مقابل داعش نیز آتش‌بس‌ها شکسته می شد. آمریکایی‌ها حلیه‌گر هستند و عهد‌شکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس