علی صوفی

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان: اگر اصلاح‌طلبان پای روحانی و دولت بمانند؛ اعتماد مردم را از دست می‌دهند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

درباره عذرخواهی مزوّرانه عبدالله نوری

«عبدالله نوری»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی اظهاراتی گفته است:

من گاهی به این فکر می‌کنم که آیا برای مسئولیت‌هایی که در ‏مقاطعی بعد از انقلاب به عهده داشتم، شایسته‌ترین فردی که می‌توانست این ‏مسئولیت را داشته باشد، من بودم؟ آیا من به وظایفم ‏درست عمل کردم یا ممکن بود فرد ‏دیگری بتواند بهتر از من به مردم و کشور ‏خدمت کند؟ من بابت اشتباهات و قصورهایم مکرر از مردم عذرخواهی ‏کرده و می‌کنم.

به گزارش فرارو، او در توضیح این عذرخواهی می‌افزاید:

در دوره‌ای که زندان بودم، فهمیدم ‏که در دوران ‏مسئولیتم معمولا به حقوق محکومان فکر نمی‌کردم و همیشه به فکر مصالح ‏حاکمیت ‏بودم. در ‏جلسات و تصمیم‌گیری‌ها، چون حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانستم، به ‏آن‌سوی ‏داستان که مردم ‏و منافع آنان بود، کمتر فکر می‌کردم.[1]

*درباره عذرخواهی عبدالله نوری، بیان چند نکته ضروریست:

یکم_ مخاطب اصلی این عذرخواهی، پیش از مردم؛ «نظام اسلامی» است که برآمده از انقلاب مردم، مسئولیتی را به امانت به آقای نوری داده اما او امانت کامل را ادا نکرده است.

فلذا همانطور که واضح است؛ نوری با مخاطب قرار دادن مردم و حذف مخاطب اصلی، تلاش کرده است تا از عذرخواهی خود یک بهره‌برداری سیاسی داشته باشد.

دوم_ «عذرخواهی» در سلوک رجال سیاسی امری ممدوح است اما بشرطها و شروطها!

و از جمله اینکه عذرخواهی اگرچه بعنوان سطحی‌ترین بخش از فرایند «توبه در سیاست» یک امر ضروریست اما کافی نیست و اصلاح امر و تبیین کردن مسئله نیز بخش‌های مهمتری هستند که بایستی در توبه در سیاست مد نظر باشد.

بخشی از فرایند توبه در سیاست نیز گاهی «کناره‌گیری همیشگی» است که در اشتباهات بزرگ و برای رجال پر اشتباه توصیه می‌شود.

نگاهی به این بایسته‌ها در هنگام عذرخواهی مردان سیاست، شاقول بهتری درباره راستی یا ناراستی رفتار آنها به دست می‌دهد.

و سوم_ بدیهیست شخصی که 3 جرم و گناه قتل، دزدی و پاسخ ندادن سلام! را مرتکب شده؛ در وهله اول بواسطه جرم اول مؤاخذه و محاکمه می‌شود.

آقای نوری و دوستان ایشان هم این روزها بواسطه مسئولیت‌های دهه شصتشان در مظان سؤال و انتقاد نیستند بلکه به دلیل حمایت‌ از آقای روحانی و داشتن مسئولیت اصلی در پدید آمدن وضع موجود و مشکلات کنونی است که مورد مؤاخذه و سؤال افکار عمومی قرار دارند.

به سخن دیگر اینکه اگر هم قرار است از ستاد اصلاحات صدای «عذرخواهی» به گوش برسد؛ این عذرخواهی بایستی در وهله اول مربوط به بحث نگاه اشتباه اصلاح‌طلبان در سیاست و اجرا و پدید آوردن وضع موجود باشد.

***

شعارهای ما مقرون به شعور نیست

تأکید پدر همسر حسن خمینی بر تغییر شعار «مرگ بر آمریکا»!

«محمد موسوی بجنوردی»، پدر همسر حسن خمینی و عضو مجمع اصلاح‌طلب روحانیون مبارز به تازگی طی اظهاراتی در مراسم تجلیل از خود در جایی به نام پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی گفته است:

«ما نقص تبلیغات داریم و فقط فحش می‌دهیم، که بهترین سخنان را هم از بین می‌برد. به جای فحش مسائل اسلام و تشیع را بگوییم. چرا مرگ؟ ما برای زندگی آمده‌ایم؛ با مرگ چیزی درست نمی‌شود. باید این فرهنگ را عوض کنیم. اگر می‌خواهیم آمریکا را زمین بزنیم مسائل خود را مطرح کنیم. شعار اگر مقرون به شعور باشد ارزش دارد. اما نوعا شعارهای ما مقرون به شعور نیست.»[2]

این اظهارات در سایت جماران منتشر شده‌اند.

*ما قضاوت درباره اظهارات موسوی بجنوردی که در کنایه به شعار «مرگ بر آمریکا» بیان شده‌اند را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

پیش از این مرحوم هاشمی نیز در بیان برخی خاطرات خود ادعا کرد که امام خمینی(ره) هم مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده‌اند!

ادعایی که البته هیچ سندی دالّ بر آن ارائه نشد.

همچنین لازم به اشاره است که عبارت «فحش» که موسوی بجنوردی به آن اشاره کرده، به معنی کلمه‌ای است که نسبت فحشا می‌دهد! و ربط و ارتباط آن به شعار مرگ بر آمریکا مشخص نیست.

موسوی بجنوردی پیش از این در خاطراتی گفته بود که یک کف‌بین لبنانی به او گفته است دریا پایان دارد ولی علم تو پایان ندارد.[3]

این فرد زمانی درباره حسن خمینی، داماد خود نیز گفته است: حاج سیدحسن آقا چراغ ایران است. ایشان آینده درخشانی دارد.[4]

گفتنیست، اطلاق کلمه «مرگ» در شعار مرگ بر آمریکا به معنی قطع تنفس مقامات کاخ سفید و نرسیدن اکسیژن به اندام حیاتی آنها نیست! چون آنها بصورت طبیعی نیز می‌میرند اما شاهدیم که سیاست‌های شیطانی آمریکا تمام نمی‌شود.

بلکه معنی این شعار، ابراز مخالفت انقلاب اسلامی با سیاست‌های امپریالیستی آمریکا و جهد مسلمانان برای پایان دادن به این سیاست‌های غلط است.

لازم به اشاره است که مقام معظم رهبری، زمانی درباره مقوله مهم شعارهای مردم ایران علیه آمریکا فرمودند:

«این شعار ضدّ آمریکایی، این فریاد کشیدن بر سر آمریکا از روی تعصّب نیست، از روی جهالت نیست، از روی لجبازی نیست؛ از روی منطق است؛ متّکی به یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و فکری است. پس هم جوانهای عزیز ما، هم کسانی که مینویسند و میگویند و دارای منبر هستند برای گفتن -منبر مطبوعات، منبر دانشگاه، منبر کلاس درس، منبرهای گوناگون- بدانند و توجّه کنند که اگر امروز ملّت ایران شعار ضدّ آمریکا میدهد و قبلاً هم در این سی و چند سال شعار میداده است، به خاطر یک منطق محکم است.»[5]

***

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

اگر اصلاح‌طلبان پای روحانی و دولت بمانند؛ اعتماد مردم را از دست می‌دهند

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز که با تیتر «اصلاح‌طلبان با دولت روحانی خواهند رفت اگر...» منتشر شد، نوشته است:

«اصلاح‌طلبان باید تاوان این حمایت خود –از روحانی- را بپردازند. اصلاح‌طلبان در این وضع باید رویکردهای خود و مردمی بودن این جریان را حفظ کنند و درصدد احقاق حقوق حقه مردم باشند. حقوق اساسی مردم و رهیافت‌هایی برای تحقق این حقوق، باید مجددا در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گرفته و روی آن پافشاری کنند تا اعتماد مردم را به سمت خود جلب و با توده مردم احساس همدردی کنند. اگر اصلاح‌طلبان بخواهند پای آقای روحانی و دولت ایشان بمانند، با دولت خواهند رفت و در آینده بساط‌شان تهی خواهد شد و اعتماد و نظر مردم را از دست خواهند داد.»[6]

*تحلیلگران اصولگرای کشور و از جمله مرحوم حسن شایانفر، سال‌ها قبل تأکید کرده بودند که اصلاح‌طلبان یک روز آقای روحانی را طلاق می‌دهند و صدای «عبور از روحانی» از اردوگاه اصلاحات به گوش خواهد رسید.[7]

بنابراین طرح این مسئله از سوی اصلاح‌طلبان هرگز برای مردم چیز عجیبی نخواهد بود و افکار عمومی پیش‌زمینه لازم را برای «مأموریت غیر ممکن» ستاد اصلاحات در اختیار دارد.

از طرفی باید مشفقانه به آقای صوفی گفت که عبور از روحانی ممکن است اما به این شرط که خاتمی تَکرار نکرده بود، به این شرط که رسول منتجب‌نیا نگفته بود ما فدائیان روحانی هستیم و به این شرط که محمدرضا خاتمی در شب انتخابات 96 نگفته بود ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم![8]

و ایضاً روا نیست آقای صوفی از یاد ببرد روزهایی را که اصلاح‌طلبان با طمطراق می‌گفتند اساساً اصلاحات و اعتدال یکی هستند و روحانی حتی بهتر از ما اصلاح‌طلبان نیز عمل کرده است.

بدیهیست که این ماه عسل طولانی و این عاشقانه‌ها موجب یک درهم‌تنیدگی سرنوشتی میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شد که دیگر هرگز قابلیت انفکاک در آن نیست.

به سخن دیگر اینکه چپ‌ها صرفاً زمانی می‌توانند از روحانی عبور کنند که صدای «تَکرار می‌کنم» محمد خاتمی را از ذهن مردم پاک کنند و البته تضمینی را هم که به مردم قول داده بودند؛ بپردازند. البته اگر جز با اذعان به درستی حرف‌های منتقدان، قابل پرداخت باشد...

یگانه آلترناتیو موجود برای ادامه حیات اجرایی جریان اصلاحات نیز نه عبور از روحانی! که به ترتیب «پذیرش مسئولیت وضع موجود، توبه رسمی و دسته‌جمعی و اشاره به مثبتات رقیب برای انتخابات آینده» است تا شاید به مشام رسیدن رایحه مدیریت جهادی از قِبل انتخابات آینده، بتواند بخش کوچکی از زخم رفوزگی اصلاح‌طلبان در اجرائیات کشور در دو دولت اصلاحات و اعتدال را مرهم بگذارد.

از باب رندی باید بیان کرد که اصلاح‌طلبان از همان روزی که آقای روحانی از مردم خواست از دریافت یارانه انصراف دهند و کسی این کار را نکرد! اعتماد مردمی را از دست داده بودند...

***

1_ https://fararu.com/fa/print/384076

2_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1075918

3_ https://www.farsnews.com/news/13920813001368

4_ http://www.farsnews.com/news/13940331001511

5_ http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=34815

6_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/242116

7_ http://fna.ir/KGO1S5

8_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    44 3
    جناب بجای اینکه صورت مساله را پاک کنید ببینید مشکل کارتان کجاست ؟
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      29 8
      عجبا پس خدا هم فحش داده که فرموده قاتلهم الله انی یوفکون
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      25 4
      امان از علماي آب گوشتي و بادنجان دور قاب چین
    • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      4 0
      شعار اگر مقرون به شعور باشد ارزش دارد.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    69 16
    حاج آقای بروجردی هیچ وقت زیارت عاشورا نخوانده؟
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      1 0
      بجنوردي نه بروجردي .
  • ن US ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    43 5
    حالا کی گفته شما مسیول پاسخگویی به همه افراد هستید .شما و طرز فکرتون عامل اصلی مشکلات این مملکتید
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    56 7
    به این اقا بگید به جای شعار مرگ بر امریکا مرگ بر خودمان بگوییم؟
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      26 71
      شما با شعار مرگ بر ... بزرگ شده اید و بی آن نمی توانید زندگی کنید. بلاخره باید بگید مرگ بر یک کسی. آیت اله بجنوردی هم بررسی اقتصادی فرموده دیده دیگه نمی صرفه بگید مرگ بر آمریکا! بهتره یکی دیگه رو فعلا پیدا کنید باهاش مشغول بشید تا بعد. صدام که مرده، بن سلمان مورد بدی نیست تا ببینیم چی میشه.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      37 15
      ۰۹۲۹ نمیخوای بفهمی مشکل خودته ولی ابله جان مرگ بر آمریکا همون تفکر مبارزه ضد استکباریه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      28 5
      خخخخخخخخخخخ اشعث آیت اله شده خخخخخخخخخخخخخ
  • AE ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    22 41
    اصولگرایان بی اصول واژه مناسبی است
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
      3 0
      بی اصول آنانیند که به اسم اصلاح تیشه نابخردی به اصول و ریشه ها می زنند و ...
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    10 28
    دمش گرم لایک میزنم
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    23 3
    از مشرق بابت تحلیل های این گونه ای تشکر ؛ خوب است برای آن که حوصله مطالعه هم رعایت شده باشد ، تعداد تحلیلها کاهش و در قالب تحلیلهای مجزا ارائه شود ، باز هم سپاس .
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    22 65
    درودبرامریکا
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      16 6
      و لابد مرگ بر تو
    • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      15 7
      درود بر غیرت ایرانی درود بر مردان یمن و عراق و تمام آزادی خواهان جهان و مرگ بر دیکتاتور دوران آمریکا
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    51 7
    امان از روحانیونی که در آخرت جهنمیان از بوی تعفن ایشان، بیش از آتش دوزخ در رنج و عذابند!
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    49 13
    واقعاً که اصلاح طلبان بی اندازه تهوع آورند!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    53 8
    اقای موسوی بچه نوردی قبل از شما اقای خاتمی هم گفت به امریکایی (که 200000 هزار جوان رشید ایران را زیر خاک کرده و ......)مرگ نگیم بگیم سلام بیاید با هم گفتگوووی تمدنها کنیم جنگ اخه ... اما نتیجه اش چی شد بوش گفت ایران عراق کره شمالی محور شرارته بعدها اقای روحانی هم اومد هلوووو امریکا، کدخدای کی بیدی تو؟ بعدهم وزیرش با هزار خنده و کرشمه رفت با وزیرامریکایی دوست شد و تمام صنایع هسته ای و ماهواره ای ایران رو هم پیشکشی برد نتیجه اش چی شد وندی شرمن گفت دروغ در ذات ایرانیاناست اوباما تحریمها را مجدد اغاز کرد و ترامپ هم گفت ملللللللللت ایران تروریست هستن. حالا تو نمی خواد خودت رو سنگ روی یخ کنی اقای دریای توهم. خاک زیر پاشون شد اما نتیجه اش این شد که امریکای
    • جواد IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      0 5
      عجب من تا حالا نمیدونستم ما راستگوییم خوب شد گفتی درست میگی فقط امریکاییها دروع میگن اعتماد به نفسم خوبه
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    41 6
    اقای بچه نوردی ما فقط به امریکا مرگ نمی گیم ها به اشرافی گری هم مرگ باد میگیم.
  • علاء IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    25 4
    آقای عبدالله نوری حفظ نظام واجب است واست نه اینکه شماهای بی جنبه وبی اصالت مسوولیت بکیرید.توودوستانت به مردم انقلابی ایران خیانت کنیدظلم کنیدباسلطنت طلب ومنافقین وآمریکا هم پیاله بشیدالآن هم عذرخواهی می کنید می خواهی جوردیگردی انقلاب رابزنید.بندازید به گردن حفظ نظام ازواجبات بود سخن گوهربار امام(ره)که شماهاازآن چیزی نمی فهمید!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    51 5
    مرگ بر آمريكا ( شيطان بزرگ )
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      1 0
      آفرین
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    35 1
    هروقت این بجنوردی را می بینم یاد آن خاطره ای می افتم که ایشان و حاج آقا مصطفی و ... در لبنان با شخصیتی معنوی مسائلی را درمیان می گذارند و او پیروزی انقلاب و شهادت حاج آقا مصطفی را پیشگویی می کند و بجنوردی می گوید در باره من چی؟ او در پاسخ چیزی گفته که بجنوردی تحریفش کرده و می گوید: او گفته تو علمت زیاد و ... و بزرگ خواهی شد. ولی یکی از افرادی که در آن جمع بوده می گويد: آن مردخدا به بجنوردی گفت : تو خیلی خری!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    15 36
    حرف درستی زده شعارها شعور محور نیست . اصلا دوره دوره ی شعار نیست.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      5 0
      شعور یعنی ترس ؟ شعور با شعار اعلام می شود
  • فرهاد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    23 1
    وقتی که به گفتاروعملکرداصلاح طلبان توجه کنیم میتوانیم به خواسته های آنان پی ببریم.اصلاح طلبان ماندن درقدرت را اصل میداندوبرای رسیدن به این امکان حاضرندباهر شخص وگروهی همکاری کنندوحتی میتوانندخیلی راحت ازهرشخص ویا اصولی عبورکنند.واگرازاعضای حزب خودوقوانین درون حزبی حمایت میکنندبخاطر وفاداریشان نیست بلکه ازروی ناچاری اینگونه عمل میکنند.وبخاطراین است که سالها شاهد ظهوروسقوط افرادی مانندعبدالله نوری وتاج زاده و...هستیم به اعتقادمن این حزب برای امنیت آینده کشور نا مبارک است
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 28
    «محمد موسوی بجنوردی» همین ؟!!!!!!!! بدون پیشوند آیت الله یا حداقل حجت الاسلام؟؟؟!!!!!! عناوین مصطلح عالمان دینی هم ظاهراً بنا به افراد و گرایشهای سیاسی آنها تغییر می کنند!
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      35 7
      مرگ بر آمريكا تا ابد
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      32 7
      اگر آیت الله بودن به ریش و عمامه سیاهه که ابوبکر بغدادی هم ریش بلند و عمامه سیاه داره .
    • سیدمحمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      8 19
      سلام.شاید گفتن عنوان مهم نباشد .اما به عنوان یک سید اولاد پیغمبر وعالم شیعه باید حرمتها حفظ شود .اگر شما حرمت افراد رانگه ندارید توهین وبی ادبی درجامعه رواج پیدا می کند .در سنت نبی مکرم اسلام وائمه ی هدی علیهم صلوات الله نداریم که حتی با دشمنان خود هم با بی ادبی حرف زده باشند.حال اینکه این افراد فقط با ما اختلاف سلیقه ی سیاسی دارن. وگرنه مسلمان وشیعه وسید وعالم و ایرانی هستند .التماس دعا یاعلی
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      8 2
      بنی عباس سید بودند
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      8 2
      جعفر کذاب سید بوده ؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    25 1
    البته آن کف بین لبنانی شاید راست گفته باشد. ولی دریا داریم تا دریا. مورچه اگر تو چاله آب بیفته فکر می کنه کل جهان را آب برده!
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    26 2
    آقای بجنوردی اعلام مرک برآمریکا اعلام انزجار ازسردسته جنایتگاران تاریخ معاصر است اگر نمازبخوانی مرک برآمریکا نگویی یعنی می شود نماز معاویه نماز آل سعود ومرتجعان اعراب معاصر ....
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 2
    پزشکیان هم توی نمایشگاه مطبوعات گفت فحشه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    11 2
    در تحليل و توضيحات مشرق در مورد عذرخواهي مزورانه شيخ نوري يه مسئله مغفول مانده واز قلم افتاده. اين شيخ افسادطلب مهمترين دليل عذرخواهيش را اينگونه بيان مي كند كه زمان گذراندن دوران محكوميتش , متوجه شده كه قبلا" در زمان مسئوليتهايش اصلا" به فكرمحكومين نبوده و اونها رو درك نمي كرده! در ادامه عذر خواهيش را مطرح مي كند! صدالبته كه مشخصه منظورش از محكومين , افسادطلبان فتنه گريست كه به دليل اقدامات امنيتي و سياسي و خرابكارانه بر عليه منافع كشور و نظام ,به حبس محكوم شده و ميشوند! يعني عذر خواهي اين عتيقه نه به خاطر فتنه گري و تحميل خسارتهاي فراواني كه چه در دوره مسئوليتهايش در دولت نحس اصلاحات و چه در ايام شعله ورشدن آتش فتنه سال88 مرتكب شد و ايضا" خرابكاريهاي 6-5ساله دولتي كه با حمايتهاي همه جانبه امثال او به قدرت رسيد,بلكه به خاطر دلسوزي براي محكوميت يه مشت آلت دست دشمنان نام و نشان دار اين كشور و نظام و ملت و اينكه كاري برايشان نكرده!!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    18 2
    اقای نوری معذرت خواهی ات را به شرطی می پذیریم که شرت رو کم کنی و اخر عمری بری بشینی خونه ات.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 2
    عذر خواهی اقای عبد ا... نوری مرا به یاد گریه و عذر فخر رازی بالای منبر انداخت روزی فخر رازی بالای منبر گریه کرد و گفت مطلبی را که سالیانی به ان معتقد بودم و از ان دفاع میکردم حالا فهمیدم غلط است ! و گریه و تحیر بیشتر من از این است که ممکن است چند صباحی دیگر بر این گریه و پشیمانی گریه کنم !
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    2 6
    بازم از تلویزیون باید صدای زمانی رو بشنویم
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 14
    آقای نویسنده محترم تا مردم نباشن نظام اسلامی در کار نیست پس بنابراین برای خودت حجویات ننویس
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      3 1
      حجو؟ واقعا
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      6 1
      هجویات خنگ!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    19 6
    بجنوردی در میان مردم به اشعث پدر زن امام حسن مجتبی معروف شده سید حسن خمینی باید مراقب باشد و در اندازه شیعه جدش امام حسن باشد
    • مسعود IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      12 1
      البته با كمال تأسف رفتار و تفكرات امثال حسن خميني چندان هم بي شباهت به شيعيان اطراف امام مجتبي عليه السلام نبوده و نيست.! حتما" در تاريخ اسلام خوندي كه مظلوميتها و رنجها و سختيهايي كه متوجه وجود نازنين آقا امام حسن مجتبي عليه السلام شد ,نتيجه بي بصيرتي و دنيازدگي و بي معرفتي و خيانتهاي بسياري از همان به اصطلاح شيعيان , بخصوص خواص آنها در حق امام مظلوم بود.همانها كه زرق و برق سكه هاي معاويه لعين و چرب و شيرين سفره رنگين آن ملعون چنان چشم سر و دل اونها را كور كرد كه رفتن به اردوگاه معاويه را بر همنشيني و اطاعت محض از امام معصوم وجانشين برحق رسول الله صلوات الله عليهما ترجيح دادند و كاري كردند كه آن مظلوم با دلي پرخون بر سر ميز مذاكره با معاويه بنشيند و صلح تحميلي او را قبول نمايد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    18 3
    حرمت امامزاده را متولی ان باید داشته باشد شماکه همه چیزتان از امام است بهتر باید بدانید که امریکادرنظرامام شیطان بزرگ است مگرشما اززبان سناتور امریکایی نشنیدید که گفت درهر10ثانیه یک کودگ یمنی ازگرسنگی می میرد پس بگو مرگ برامریکا
  • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 2
    اسم اینا رو مطرح می کنی گنده میشن ایشان معاویه زمانه می باشد
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 1
    من از اهالی جماران هستم ،امام را راحل از جماران انزمان که یک ده بود ساده گی وکوچه های گاگلی را انتخاب کرد ،بعد ها که به مرور جماران شد شمال شهر این افراد اشرافیت وشمال شهر نشینی را انتخاب کردند.سوالم از این لباس پیامبر پوشان ساکن در جماران این است،. کدامیک از شما غیر از امام جمارانی ساکن جماران بودید ،تمام توجیه زندگی فساد اور شما همان حرف سید حسن مصطفوفی است که گفت دوری از ریا ،خوب نمردیم ودیدیم همه ائمه ومعصومین بخاطر دوری از ریا نعوذبالله تو کاخ بودند .اصلا خود معاویه وشاه نیز خاطر همین شائبه ریا کاخی بودن ... برید خجالت بکشید
  • احمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    22 4
    مرگ بر(دوستداران )آمریکا
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    8 21
    اینقدر مرگ بر این و اون بگید تا جونتون در بیاد نفرین و فحش دادن به این و اون اگر دردی دوا میکرد تو این چهل سال به مقصد رسیده بودید!!! هنوز تو گردنه ها دارید دست و پا میزنید وبهانه میتراشید
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      10 6
      دفاع از حق مظلوم فقط یه جو شرف میخواد . خیلی به خودت فشار نیار
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 1
    جونورای اسلاحتلب 40 سال مفتخوری کردن حالا عذر خواهی می کنن؟
  • سلام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 10
    مشرق جان ظاهرا همه مزورندالا شما ودوستانتان!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      8 0
      مزدور شاخ دم نداره ، مزدور به کسی میگن که همون کاری که دشمن میخواد بکنه توی هر کشوری بوسیله اونا انجام میده . اقتصاد مملکت رو با تمام استعدادش از بین میبره ، توقف در پیشرفت ایجاد میکنه ، تخریب میکنه ، سر تا تهش رو بزنی کذابه . اینا عداوت نیست حقیقته . اگر مصادیقش رو بخوام یادآوری کنم این مشرق پیام رو تایید نمیکنه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    11 1
    اقای بجنوردی در قران و ادعیه و سنت امامان معصوم (ع) پر است از لعن و نفرین و تقاضای مرگ و نابودی و... برای دشمنان خدا و مردم و ظالمین و مفسدین . کسانی که خون مردم را در شیشه کرده اند . خدا رحمت کند امام را که فرمود : "این مرگ گفتنها برای انها مرگ میاورد". اقای بجنوردی هر فرهنگ و تمدن ضد الهی و غیر انسانی و ظالم مثل شیطان بزرگ امریکا قبل از فروپاشی فیزیکی و خارجی در اذهان و باورهای مردم فرو میپاشد و این مرگ بر امریکا گفتن ها نشانه های فرو ریختن باور به استکبار جهانی در اذهان مردم است که به فرمایش امام راحل امید واریم که مرگ بر امریکا نه تنها از ماذنه و مساجد مسلمانان بلکه از ناقوس کلیساها به صدا در اید .اقای بجنوردی مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر جنگ طلبی / مرگ بر ظلم / مرگ بر استکبار / مرگ بر قاتلان مدرن جهانی / مرگ بر کسانی که بذر مرگ در افغانستان و عراق و لیبی و یمن و فلسطین و... میکارند / مرگ بر کسانی که اضطراب و خشونت و هراس افرینی میکنند / مرگ بر فساد اخلاقی و مروجان بین المللی ان/ مرگ بر قاتلان حرفه ای که هواپیمای مسافر بری را با سرنشینان ان هدف موشک قرار میدهند .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      0 0
      خیلی سطح بالا گفتی ،بنده خدا متوجه نمیشه..در دریای علم غرقه...زیر دیپلم بگو شاید متوجه شد...
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
      0 0
      خیلی سطح بالا گفتی ،بنده خدا متوجه نمیشه..در دریای علم غرقه...زیر دیپلم بگو شاید متوجه شد...
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    11 0
    چند وقت بود مرگ بر امریکا رو فراموش کرده بودم بجنوردی یادم انداخت مرگ بر کسانی که با پول ملت بچه هاشون رو فرستادن امریکا مرگ بر سیاست مداران اونجلیست امریکا مرگ بر نوچه های امریکا و خیلی مرگهای دیگر اللخصوص اسراییل
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 2
    خیلی با حال بود
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    12 2
    عمامه به سرهای عامریکایی تا بچه هاشون میرن عامریکا نظرشون برمیگرده
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    5 0
    مرگ بر منافقین مزدور خودفروخته
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 0
    لعنت خدا بر منافقان و خوارجان زمانه خدا نسلتان را ریشه کن
  • آنتی صهیونیسم IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 1
    شعار مقرون به شعور بوده که جنابعالی تونستی گردن کلفت کنی با تجهیز یک چهره ظاهر الصلاح . و الا کیست که نداند نجاست آمریکا با آب اقیانوسها هم پاک نمیشود . مردک من خودم به شخصه سر پل صراط یقه ات را میگیرم . این حرف مفتی که زدی برای تو کلاس نمی آورد اما برای من که شاهد ریخته شدن خون صدها هزار انسان دلاور این مرز و بوم هستم قابل تحمل نیست . مرگ بر آمریکا و هر چه نفس کش دارد .
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 1
    یک کف بین به او گفته آب دریا پایان دارد ولی علم تو پایان ندارد این یعنی چی ؟ اقای موسوی کف بین شمارا سروکار گذاشته و شماهم خودت را گم کردی مگر شما علم لدنی پیدا کردید که آن را باور کردی ؟ شما هنوز درک قویی از قرآن نداری چطور شعار مرگ برامریکا را شعار مرگ بر مردم آمریکا تصور میکنی ؟
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    12 0
    مرگ بر امریکای جهان خوار و کسانی که دلبسته شیطان بزرگ هستند و شیطان را کدخدا نامیدند
  • احمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    7 0
    مرگ بر نفوذی های آمریکا
  • محسنی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 0
    خیلی باعث تاسفم شد که کامنت مرا سانسور کردی خیلی دوست دارم علتش را بدانم وباگزینش گر ان صحبت کنم
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      1 1
      خب دوباره بفرست شاید ایندفعه منتشر شد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 1
    فردی به یك نفر گفت : التماس دعا . طرف فكر و نگاهی كرد و گفت : خداوند هر چه زودتر جانت را بگیرد . او تعجب كرد كه من گفتم : دعا كنی ، گفت : بله تو وجودی هستی كه هر چه بیشتر عمر كنی گناهت بیشتر می‌شود .
  • من IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 1
    داشتم این اواخر با خودم می گفتم چرا اینقدر این شعار را تکرار می کنیم اما با گفتن مطالب این آقا و چراغ روشنی که نام برده تا ابدالدهر و قیام قیامت مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر مخالفان شعائر امام خمینی مرگ بر امریکا و از این عصبانیت بمیرید
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    5 1
    جناب آقای موسوی بجنوردی! سخنت را مقرون به شعور کن! مراد ما از «مرگ بر آمریکا» کشتن و قتل کسی نیست، ما نابودی سیاست غلط آمریکا را خواستاریم؛ سیاستی که به واسطه آن هزاران انسان بی گناه کشته شدند.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      0 0
      احسن به فهم وشعور و قلمت
  • محمد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 2
    اقای بجنوردی باید بگوید درود بر امریکا ومرگ برخمینی که گفت هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بزنید یا تو اشتباه میکنی یا خمینی وقطعا تو از منتظری بالاتر نیستی که در مقابل خمینی شکست البته تو شکسته خدائی هستی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار و پیروان ابلهش
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      خودت
  • آشفته IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    6 0
    این دست پخت یادگار یادگار ه، اگه حسن آقا زاده در خط امام بود پدر زن بیسوادش ... می کرد به خط امام و فکر امام توهین کنه
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 1
    دریا پایان دارد ولی حماقت بعضی ها پایان ندارد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    1 1
    جناب بجنوردی لابد دعای ۲۰ ( مکارم الاخلاق ) امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه را خوانده ای ، حضرت می فرماید « فإذا کان عمری مرتعا للشیطان فاقبضنی إلیک ... » هنگامی که عمرم چراگاه شیطان شد ، پس جانم را بگیر . / حالا وقتی ما با خودمان تعارف نداریم و نباید داشته باشیم ، آیا بایستی با آمریکا که ، به تعبیر درست امام راحل رضوان الله تعالی علیه ، شیطان بزرگ است ، تعارف کنیم ؟!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    چنان میگند مرگ انگار مرگ آخر هستیست ! بابا مرگ پایان دنیاست ، حالا راستی راستی امثال ترامپ زودتر برند بار جنایاتشون سنگین تره یا دیرتر ؟ چرا بعضیها به اسم مخالفت با مرگ و به اسم طرفداری از زندگی ! میازند زندگی واقعی طرف تباه تر بشه ؟!
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    چرا یک عالم دینی عملا تلقین می کند که مرگ پایان اصل زندگی است ؟ پایان دنیا رو چرا پایان حیات می نمایانید ؟
  • عاصی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    خودتون عذرخواهی از مردمو بلد نیستید و از بس تکبر دارید از آن امتناع می کنید چرا از عذرخواهی دیگران ناراحت می شید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس