کد خبر 920418
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کاهش ۱۹ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از کاهش ۱۹ درصدی پروازهای خارجی از این فرودگاه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق، علی رستمی در نشست خبری سومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) به شرکت شهر فرودگاهی متشکل از منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه امام خمینی (ره) و شرکت زیرساخت فرودگاهی تبدیل شده است است، گفت: یکی از برنامه های ما تبدیل شدن فرودگاه امام (ره) به هاب پروازهای منطقه است. برای دستیابی به این هدف، طرح جامع فرودگاه امام خمینی (ره) با طراحی شرکت های مشاور خارجی تدوین شده و اجرای این طرح در یک برنامه ۱۵ ساله عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

موافقت‌ سازمان هواپیمایی با ورود هواپیمای سوخو به ناوگان مسافری

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره ترمینال «سلام» اظهارداشت: این ترمینال صرفا یک ترمینال پروازی نیست بلکه یک فرودگاه کامل است، چرا که باند، اپرون، تاکسی‌وی و مسیر دسترسی جدا دارد. همچنین این ترمینال هوشمند بوده و کل خدمات آن به مسافران به صورت الکترونیک ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در ماه های آینده از این ترمینال بهره برداری خواهد شد، گفت: با افتتاح ترمینال سلام، ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) ۵۰ درصد افزایش یافته و پس از آن فرآیند احداث ترمینال ایرانشهر را در یک بازه پنجساله آغاز خواهیم کرد.

رستمی با بیان اینکه تاکسی های فرودگاه امام خمینی (ره) ساماندهی شده اند و سیستم اعزام و پذیرش مسافران این فرودگاه به صورت الکترونیکی اداره خواهد شد، ادامه داد: تا پیش از ساماندهی تاکسی ها، برخی رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی (ره) تا ۱۷ ساعت منتظر بودند تا مسافر به آنها تعلق بگیرد که با اجرای این سیستم هم مدت زمان انتظار کمتر شده و هم از معطل شدن رانندگان جلوگیری شده است.

وی درباره انتقال برخی پروازهای داخلی به فرودگاه امام (ره) گفت: در فرودگاه مهرآباد خلأ پروازهای شبانه را داریم که از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح پروازها متوقف هستند و انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام(ره) می تواند این خلأ را جبران کند. همچنین بسیاری از مسافران شهرستانی پروازهای خارجی برای رسیدن به فرودگاه امام (ره) باید یک پرواز اولیه به فرودگاه مهرآباد و سپس از آنجا به فرودگاه امام (ره) داشته باشند که انتقال برخی از پروازهای داخلی به این فرودگاه این نقطه ضعف را می تواند جبران کند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره قطع پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی به این فرودگاه گفت: تاکنون ۷ شرکت هواپیمایی خارجی پروازهای خود را به ایران قطع کرده اند اما ایرلاین های داخلی توانسته اند این پروازها را پوشش دهند.

وی همچنین درباره کاهش مسافران پروازهای خارجی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه امام (ره) ۱۹ درصد کاهش یافته است که نوسانات ارزی اخیر و همچنین افزایش عوارض خروج از کشور در کاهش پروازها موثر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    1 0
    البته اگر مسافری مونده باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس