کد خبر 920343
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
رونالدو

یوونتوس از دربی بزرگ دلاموله با موفقیت و سربلندی خارج شد و نشان داد که همچنان مدعی است.

به گزارش مشرق، برای هواداران دوآتشه یوونتوس پیروزی در دربی دلاموله ارزشی معادل پیروزی در دربی ایتالیا دارد، بازی برابر تورینیو یا بازی برابر اینترمیلان، چه فرقی می‌کند وقتی پای هویت یک باشگاه بزرگ و مردمی در کار باشد. یوونتوس از دربی بزرگ دلاموله با موفقیت و سربلندی خارج شد و نشان داد که همچنان مدعی است و حق دارد با غرور در خیابان کالچو قدم بزند.

بیشتر بخوانید:

پیروزی یوونتوس با گلزنی رونالدو

گورخرهای تازه احیا شده از پس گاوهای خشمگین تورین برآمدند و البته با تک‌گل رونالدو به این موفقیت رسیدند. رونالدو فقط یک گل نزد، او مثل همیشه موتور محرک تیم بود و با حضور خود کل تیم را برای حمله بیشتر تشویق می‌کرد. آلگری برای خروج تیمش از بحران نیز نیاز جدی به موفقیت یوونتوس داشت و رونالدو این هدیه را به موقع و در بهترین شکل ممکن به او و کادر فنی یوونتوس هدیه داد.

کریس پس از این پیروزی در جمع خبرنگاران حاضر شد و در حالی که به‌رغم سنت همیشگی مشکلی برای حرف زدن و ایستادن مقابل خبرنگاران و عکاسان نداشت، گفت: «یوونتوس واقعا شایسته پیروزی بود و نشان داد یک تیم کامل است. نقش من در تیم مشخص است، ربطی به تواضع ندارد، من عضوی از تیم هستم و اگر یوونتوس به پیروزی رسیده نباید فراموش کنیم که نام این تیم یوونتوس است و نام من در این سطح اصلا مهم نیست.»

حرفه‌ای بودن کریستیانو رونالدو به کنار اما واقعیت این است که اتفاقا نام او مهم است، رونالدو در اوج آمادگی و در شرایطی این حرف را به زبان می‌آورد که پزشکان معتمد تیم ملی پرتغال معتقدند وی حداقل پنج سال کمتر از سن واقعی خودش، نیروی جوانی و انرژی دارد. ورزش، تغذیه سالم و اخلاقی زندگی کردن البته در حد و اندازه‌های رونالدو، گفتنش هم ساده نیست چه برسد به انجام دادنش. وقتی کریس دست‌کم به کنایه می‌گوید که سال‌هاست ساعت 23 را به چشم ندیده در بدبینانه‌ترین حالت باید قبول کنیم که وی برای رسیدن به ثروت امروز خود و البته محبوبیت، حیثیت اجتماعی و شهرتش تلاش زیادی کرده و این موفقیت‌ها برای کریس رونالدو هرگز بادآورده نبوده است.

پنج هزارمین گل یوونتوس در رقابت‌های سری‌آ ایتالیا در شرایطی توسط رونالدو ثبت رسمی شد که سن او لااقل روی کاغذ این اجازه را به ذهن فوتبالی ما نمی‌دهد تا وی را بازیکن معمولی فرض کنیم. او بدون تردید یک ابرستاره تکرار نشدنی است و مانند بزرگانی چون مسی، پله یا مارادونا در آسمان تاریخ فوتبال جهان درخشیده و ماندگار خواهد شد.

آلگری در نشست خبری خود می‌گوید: «رونالدو یک اعجوبه است، یک بازیکن فوق‌العاده است و از اینکه چنین ستاره‌ای در تیم داریم بسیار خوشحالیم و حس آرامش داریم.»

او در تشریح جایگاه رونالدو نگران نوع تفکر سایر بازیکنان نیز هست و مدام به اهمیت تیم بودن اشاره می‌کند اما خوب می‌داند که رونالدو بودن هم مهم است و داشتن بازیکنی به نام کریستیانو رونالدو برای کادر فنی هر تیمی یعنی تضمین موفقیت، بیهوده نیست که کریس در این سن همچنان می‌درخشد، مدعی است و دچار افت نمی‌شود.

رونالدو اگر در این فصل حتی جایگاه خود را در تیم فوتبال باشگاه یوونتوس از دست می‌داد حق داشت، او شاید دست‌کم یک فصل نیاز داشت تا یوونتوسی شود اما خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به یک ستاره یوونتوسی تبدیل شد و لیاقت بر تن کردن پیراهن این تیم را به دست آورد. هوادارانی که به خاطر خاطرات مادرید از وی نفرت داشتند، زودتر از آنچه خودشان تصور می‌کردند عاشقش شدند و مقابل نام رونالدو پرچم سپید تسلیم را بالا آوردند. او بدون تردید مهره کلیدی این روزهای تیم فوتبال باشگاه یوونتوس است و انتخاب پر از خطر و نگرانی او این روزها به یک انتخاب خوب و هیجان‌انگیز تبدیل شده است که می‌تواند در این سن از رونالدو یک ابرستاره تازه احیا شده بسازد و بار دیگر نامش را در تیتر اول روزنامه‌های معتبر اروپایی مطرح کند.

رئال مادرید در ماجرای از دست دادن رونالدو، شکست خورد و پرس حق ندارد از دست دادن کریس را به گردن حادثه‌ها بیندازد. مادرید یک گنج را از دست داد و رونالدو هدیه فوتبال به باشگاه یوونتوس بود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس