کد خبر 920268
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
بشار اسد: غرب تلاش دارد با جنگ یا تحریم اراده ملت‌های آزاده را در هم بشکند

بشار اسد از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی پس از سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  گزارش داد که طرفین در جریان این دیدار آخرین تحولات سوریه و منطقه و مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی این کشور را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه: «بشار اسد» پیروز انتخابات شود با او همکاری می‌کنیم

اسد در جریان این دیدار از تلاشهایی که جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه انجام داده است، قدردانی کرد؛ هر چند کشورهای حامی تروریسم بر سر راه تشکیل این کمیته موانع بسیاری ایجاد کردند.

وی همچنین بر اهمیت تلاشهایی تأکید کرد که کشورهای «همپیمان و دوست سوریه به ویژه ایران و روسیه برای توقف مداخله برخی کشورهای غربی در روند سیاسی و تثبیت فرآیند سیاسی انجام دادند که مردم سوریه به دور از هر گونه مداخله خارجی رهبری آن را بر عهده داشته باشند».

انصاری نیز بشار اسد را در جریان مقدمات برگزاری نشست کشورهای ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) قرار داد که قرار است طی دو روز آتی در ژنو برگزار شود؛ به ویژه اینکه بر سر فرمت نهایی کمیته قانون اساسی سوریه نیز توافق صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به رایزنی و همکاری با دمشق ادامه خواهد داد و دمشق نیز انعطاف زیادی از خود نشان داد تا امکان حصول چنین توافقی فراهم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    البته وزارت خارجه روحانی از این تشکر فقط تا حد رسمی میتواند برخوردار شود وگرنه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس