کد خبر 919996
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کناره گیری وزیر کشور آمریکا از کابینه ترامپ

وزیر امور داخلی و کشور آمریکا که با تحقیقات مقام‌های فدرال درباره فعالیت‌های سیاسی اش روبرو است، تا پایان امسال از کابینه ترامپ خارج خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت: رایان زینکه وزیر امور داخلی و کشور ایالات متحده تا پایان امسال دولت را ترک خواهد کرد.

زینکه با تحقیقات مقام های قضایی فدرال درباره فعالیت های سیاسی، سفرها و تضاد احتمالی منافع با شغلش روبرو شده است. برخی اتهامات علیه زینکه وجود دارد که نشان می دهد وی از موقعیت شغلی اش سوء استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

میراث قتل خاشقجی برای آل سعود و آمریکا

ترامپ با انتشار توئیتی ضمن اشاره به کناره گیری زینکه از دولت تا پایان امسال، نوشت: جانشین زینکه هفته آینده معرفی خواهد شد.

احراز نهایی این پست نیاز به تصویب سنای آمریکا دارد. زینکه چند هفته قبل از انکه دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند، از این سمت کناره گیری خواهد کرد. این مساله می تواند تحقیقات درباره فعالیت های زینکه را با چالش های جدی روبرو کند.

تلاش ترامپ برای ترمیم کابینه در شرایطی است که وی به زودی سومین سال ریاست جمهوری را آغاز خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز میک مولوانی مدیر بودجه کاخ سفید را به عنوان رئیس جدید کارکنان کاخ سفید معرفی کرده است.

زینکه 57 ساله نقش مهمی در تلاش های ترامپ برای مخالفت با قوانین زیست محیطی و توسعه و گسترش تولید انرژی در داخل آمریکا داشته است.

تحقیقات مقام های قضایی درباره عملکرد زینکه در حالی ادامه دارد که وی ارتکاب هرگونه عمل نادرست و مغایر با قوانین را رد کرده است.

آسوشیتدپرس ماه گذشته گزارش داد که یک نهاد نظارتی آمریکا نتایج تحقیق درباره زینکه را به وزارت دادگستری ارجاع داده است.

ترامپ پاییز امسال به خبرنگاران گفته بود که با توجه به اتهامات مطرح شده علیه زینکه، در حال ارزیابی وضعیت آینده وی در دولت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس