کد خبر 919986
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
سپاهان

با تساوی سپاهان برابر استقلال خوزستان این تیم در یک رقابت نزدیک در پایان نیم فصل در صدر جدول قرار گرفت.

به گزارش مشرق، این چهارمین دفعه‌ای است که سپاهان نیم فصل اول را در جایگاه نخست به پایان می‌رساند و در این آمار در کنار پرسپولیس رکورددار تاریخ لیگ برتر شد. آخرین باری که سپاهان نیم فصل نخست را در جایگاه نخست به پایان رساند در لیگ دوازدهم بود. لیگی که در پایان فصل در کورس قهرمانی با استقلال جاماند.

آیا صدرنشینی نیم فصل قهرمانی را تضمین می‌کند؟

هرچند که صدرنشینی در نیم فصل اول افتخاری محسوب نمی‌شود ولی تا حدودی تضمین‌کننده موفقیت یک تیم در پایان فصل است.

در 17 دوره گذشته لیگ برتر 9 بار تیمی که صدرنشین نیم فصل شده در پایان مسابقات قهرمان شده است اما نکته‌ای که اهمیت این موضوع را بیشتر می‌کند آن است که در 3 دوره اخیر قهرمان لیگ و صدرنشین نیم فصل اول یک تیم بوده است. هرچند که تاریخ نشان می‌دهد که صدرنشینی نیم فصل تضمین‌کننده قهرمانی نیست ولی مرور تاریخ لیگ برتر نشان می‌دهد که تیمی که در رتبه نخست نیم فصل اول جای داشته در بدترین شرایط در پایان فصل سوم شده است.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس و استقلال صاحب بهترین خط دفاع/ بدترین‌ها برای سپیدرود +جدول

سپاهان، پدیده و پرسپولیس در نیم فصل اول جدی‌ترین مدعیان قهرمانی نشان دادند و احتمالاً این کورس سنگین در نیم فصل دوم ادامه خواهد داشت. آمار دلگرم کننده برای این تیمها این است که هیچ وقت تیمی خارج از سه تیم نخست نیم فصل اول به قهرمانی لیگ نرسیده است. سپاهان در لیگ چهاردهم، فولاد در لیگ سیزدهم و پاس در لیگ سوم نیم فصل اول را با رتبه سوم به پایان رساندند و در پایان فصل به قهرمانی رسیدند. باید دید استقلال می‌تواند این سنت را از بین ببرد یا نه؟

کار سخت ته‌ جدولی‌ها

همان طور که مرور آمار نیم فصلهای تاریخ لیگ برتر برای تیمهای بالای جدول امیدبخش است برای تیمهای انتهای جدول نگران کننده است. در ادوار گذشته لیگ برتر از تیمهایی که در نیم فصل اول در منطقه سقوط قرار داشته‌اند حداقل یک تیم به لیگ یک سقوط کرده است و باید دید سپیدرود و استقلال خوزستان می‌توانند از سقوط رهایی یابند یا به دسته یک سقوط می‌کنند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس